BROJ RASTE

PGŽ ima oko 150 električnih, 650 hibridnih vozila i 70 punionica, vozači ih sve više koriste

Hina

foto: Denis Lovrović

foto: Denis Lovrović

Većina punionica za sada se može koristiti besplatno, a vozači ih koriste sve više, pogotovo turisti.



RIJEKA – U Primorsko-goranskoj županiji raste broj električnih vozila i punionica za vozila na električni pogon, a procjenjuje se da u županiji sada ima oko 150 vozila na električni pogon i oko 650 osobnih vozila na hibridni pogon te više od 70 punionica.


Savjetnik za ekonomske i financijske poslove u Primorsko-goranskoj županiji Siniša Rajačić rekao je za Hinu da je riječ o procjeni na temelju podataka do 2020. te da se procjenjuje da je u županiji od dosad postavljenih više od 70 punionica, najviše punionica HEP-a, HT-a i Petrola, a postavljaju ih i hoteli, razni investitori i lokalne samouprave.


Većina punionica za sada se može koristiti besplatno, a vozači ih koriste sve više, pogotovo turisti.




Primorsko-goranska županija omogućila je postavljanje šest punionica u sklopu EU projekata EnerMOB i EnerNETMob, kojima se promiču alternativna i inovativna rješenja u području održive energije u prometu i elektromobilnosti. Riječ je o punionicama u Fužinama, Omišlju, Loparu, Bakru, Skradu i u Mošćeničkoj Dragi, odnosno o lokacijama u županiji za koje još nema komercijalnog interesa, a koje ispunjavaju druge uvjete za postavljenje punionica.


Svaka punionica ima po dva priključka s po 22 kilovata, svaka je stajala oko 140.000 kuna, od ugradnje, atestiranja do električnog priključka, a punjenje je besplatno.


S lokalnim jedinicama su potpisani sporazumi o postavljanju punionica, a njihov vlasnik će prvih pet godina biti županija, koja ih nakon tog razdoblja može prodati ili ustupiti.


Iz Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja na novinarski upit navode da su investitori u punionice svi koji vide interes u tom poslu, mahom opskrbljivači, a od energetskih subjekata najaktivniji je HEP sa svojim javnim punionicama.


Lokacije za javne punionice ovise o odlukama na razini lokalne, odnosno područne samouprave, a politika cijena je u domeni vlasnika punionica i tržišnog nadmetanja.


Na upit o mogućnostima punjenja električnih vozila „kod kuće“, iz ministarstva navode da su, sukladno EPBD direktivi iz nadležnosti graditeljstva (Energy Performance BuildingsDirective), nove zgrade, ovisno o broju stanova, dužne instalirati određeni broj parkirnih mjesta za punjenje električnih vozila.


Prema podacima iz Centra za vozila Hrvatske, u Hrvatskoj je do kraja 2020. bilo 1343 osobnih vozila na električni pogon i 8080 osobnih vozila na hibridni pogon te još 553 osobna hibridna vozila s vanjskim punjenjem.