Raspisano

Turistička zajednica Krka raspisala natječaj za nova kreativna rješenja. Traže se suveniri inspirirani florom

Mladen Trinajstić

Foto TZ Krk

Foto TZ Krk

Suvenir treba predstavljati odraz kontinuiteta umjetničkog, kulturnog, kulturno-povijesnog ili kulturalnog nasljeđa Krka te prezentirati njegovu materijalnu, nematerijalnu ili prirodnu baštinu



Turistička zajednica grada Krka pokrenula je ovih dana već jedanaesto izdanje natječaja u okrilju kojeg se biraju nova rješenja suvenira koji će biti označeni zaštićenom markicom »Dar iz Krka«.


Kako smo saznali od predstavnika turističke institucije koja je provedbom tog programa poticanja lokalnih kreativaca na osmišljavanje i izrađivanje kvalitetnih suverenira stvorila poprilično bogatu bazu atraktivnih i autohtonih memorabilija, novo izdanje akcije bit će tematski usmjereno predstavljanju i promoviranju otočne flore.


– Vodeći se percepcijom grada i otoka Krka kao nezaobilazne outdoor destinacije koja pred svoje posjetitelje postavlja atraktivne istraživačke izazove povezane s boravkom u netaknutoj prirodi, naglasak smo ovog puta odlučili staviti na kreativne izazove inspirirane bojama, mirisima ili pak okusima otočnoga bilja – istakla je Ivana Kovačić, direktorica TZG-a Krk.


Istraživanje otoka




Područje grada i cijelog otoka, s obzirom na dinamičnost i raznolikost reljefa obilježenog gustim šumama, plodnim poljima, ali i kamenitim, posve ogoljelim visinskim područjima, jednostavno poziva da ga se istraži, i to svim osjetilima, nastavlja naša sugovornica, ocjenjujući da jednu od važnijih sastavnica sveukupnog »krčkog identiteta« čini upravo bogata flora, odnosno sve njegove biljne vrste, rodovi i porodice, a kojima su se još od početka 19. stoljeća bavili i mnogi renomirani botaničari.


– Uporište za naše natječajno usmjerenje možemo pronaći i u činjenici da je otočnom florom obuhvaćeno čak 1.400 vrsta kopnenog bilja, odnosno gotovo polovina sveukupne flore Hrvatske. Botaničku sliku otoka sigurno prepoznatljivom čine nasadi vinove loze, revitalizirani maslinici ili sve popularnija smokva kao jedna od najvrjednijih mediteranskih voćki.


Stoga se naši kreativci mogu inspirirati vizualnim, taktilnim ili pak nutritivnim karakteristikama tih kultura – kaže čelnica krčkog TZ-a, ne skrivajući svoju pretpostavku da će u predstojećem suvenirskom obrađivanju i interpteriranju »bodulske flore« nezaobilazno biti i sveprisutno samoniklo, nerijetko i ljekovito bilje poput smilja, kadulje, ružmarina, ljubičica, šparoga, lovora, pelina, stolisnika ili brnistre, prisutnost kojih taj turistički otok često pretvara u pravu mirisnu oazu.


Vrijednost takvog bilja ne ogleda se samo u njegovim aromaterapijskim svojstvima već i u načinu na koji svojim bojama i teksturama oslikava krčki pejzaž koji će kreativci uklapati u proizvode kojim se Krčani, kroz prepoznatljivu ponudu svojih kvalitetnih suvenira, ubuduće žele predstavljati svojim posjetiteljima.


Rok 21. ožujka


Natječaj je javan, a pravo sudjelovanja imaju sve pravne i fizičke osobe registrirane (odnosno s prebivalištem) na području Republike Hrvatske. Suvenir bi pritom trebao predstavljati odraz kontinuiteta umjetničkog, kulturnog, kulturno-povijesnog ili kulturalnog nasljeđa grada i otoka Krka, odnosno prezentirati njegovu materijalnu, nematerijalnu ili prirodnu baštinu.


Prijavljeni suveniri mogu biti umjetnine i umjetnički predmeti, umjetničko-obrtnički i gastro proizvodi, odjevni i uporabni predmeti te grafički materijali i multimedija (fotografije i video- materijali).


Ako se radi o umjetninama, umjetničkim predmetima i umjetničko-obrtničkim proizvodima, važno je da rješenja budu kvalitetne izrade sačinjena od ekološki prihvatljivih, odnosno za otočno podneblje karakterističnih materijala, ističu organizatori natječaja na koje se suvenirski prijedlozi mogu prijavljivati do 21. ožujka.


Svaki autor, odnosno proizvođač, može prijaviti najviše tri svoja rješenja. Pristigle će prijedloge ocjenjivati višečlano stručno povjerenstvo imenovano od TZG-a Krk.


Kriterije po kojima će se valorizirati suveniri bit će autentičnost, inovativnost, maštovitost, kvaliteta izrade, originalna prezentacija – ambalaža, visoki estetski standardi, poštovanje ekoloških načela te cjelovitost u postignutoj prepoznatljivosti grada i otoka Krka.


Internetska platforma


Svi odabrani suveniri bit će predstavljeni putem posebno dizajnirane internetske platforme (www.tz-krk.hr/hr/dar) na kojoj će, uz fotografije samih suvenira, biti dostupne i osnovne informacije o svakom pojedinom takvom proizvodu i o njegovom autoru, odnosno proizvođaču, zajedno s »kontaktnim uputama«.


Svi odabrani suveniri bit će predstavljeni i na tradicionalnoj, retrospektivnoj izložbi »MI.22« koja se će se iduće jeseni prirediti u krčkoj galeriji Decumanus.