Križanje

Planira se sanacija crne točke: Najprometnija krčka ulica dobiva semafor i usporivače

Mladen Trinajstić

Foto Mladen Trinajstić

Foto Mladen Trinajstić

Grad Krk do početka sezone planira riješiti dobro znani prometno-sigurnosni problem križanja Ulice Slavka Nikolića s Vinogradskom i Ulicom Ivana Meštrovića. Inicijativa je to grupa građana koji ukazuju na preveliku opasnost za pješake na tom području



Da je rješavanje prometnih problema, odnosno nedovoljno sigurnog križanja Ulice Slavka Nikolića s Vinogradskom i Ulicom Ivana Meštrovića jedan od apsolutnih krčkih prometno-komunalnih prioriteta, potvrđuju informacije koje su ovih dana javnosti predstavljene iz Gradske uprave.


Naime, na ovotjednom radnom okupljanju vodstva lokalne uprave i predstavnika stručnih službi koje djeluju unutar Jedinstvenog upravnog odjela Grada Krka, uključujući i pododsjek za komunalno i prometno redarstvo, gradonačelnik Darijo Vasilić nadležnim službama naredio je žurno pokretanje priprema izgradnje novog semaforskog sustava na tom raskrižju koje je nedavno, putem peticije koju je podržao popriličan broj Krčana, inicirala skupina njegovih sugrađana.


Ugroženi pješaci


Pokretači i potpisnici spomenute građanske inicijative na taj su način zahtijevali bržu prilagodbu jedne od najznačajnijih gradskih prometnica većem stupnju sigurnosti, posebice pješaka koji se onuda kreću, a zdravlje i živote kojih, nažalost, ondje prečesto ugrožavaju neodgovorni, u vožnji prebrzi vozači motornih vozila.




Uvažavajući konstataciju svojih sugrađana da se, najviše zbog nepoštovanja prometnih pravila i ograničenja brzine (ondje propisane na najviše 40 km/h) mnogi koji se kreću pješačkim prijelazima ravnog poteza Nikolićeve ulice nerijetko susreću s jurećim vozilima kao i da sličnih, ništa manje opasnih problema ondje imaju i vozači koji se Nikolićevoj priključuju iz njenih nepregledih spojeva s Meštrovićevom i Vinogradskom ulicom, nositelji izvršne vlasti svojim su »prometnjacima« sad i službeno naložili žurno dovršavanje projektiranja novog semaforiziranog raskrižja koje bi, bude li i po pitanju javne nabave teklo kako se u Gradu nadaju da hoće, trebalo proraditi prije nadolazeće ljetne sezone, a s njom i nove, neizbježne »prometne plime«.


Drugi semafor u gradu


Iako se, doznajemo, prvotna ideja vodstva Grada »vrtjela« oko razmatranja mogućnosti preseljenja postojećeg prometno-svjetlosnog sustava sa susjednog križanja Ulice slavka Nikolića i Vršanske na novu lokaciju, od tog se rješenja naposljetku definitivno odustalo.


Što zbog skupoće takvog zahvata, što kompliciranosti postupka izmiještanja svjetlosne signalizacije na novu lokaciju, odlučeno je da će se u idućih nekoliko tjedana žurno odraditi tehničko kompletiranje plana semaforizacije križanja Nikolićeve, Vinogradske i Meštrovićeve.


S obzirom na to da se to cestovno križanje nalazi tek nekoliko stotina metara od lokacije danas još uvijek jedinog krčkog semaforiziranog križanja, od mjerodavnih prometnih instanci naloženo je i njihovo signalno usklađivanje pa će tako, moglo bi se zaključiti, »bodulska metropola« već ovog ljeta dobiti i svoj prvi mini zeleni val.


Usporivači prometa


Predstavnici Gradskog redarstvenog pododsjeka zaduženi za vođenje i koordiniranje aktivnosti na tom prometnom projektu predstavili su nam i da postavljanje novog, više od pola milijuna kuna vrijednog semaforskog sustava na krčku cestovnu »crnu točku« nije jedina novina kojom će se duž Ulice Slavka Nikolića već ovog ljeta »primiriti« promet.


Na njenim ravnijim djelovima, posebice u blizini pješačkih prijelaza, u istom bi se naletu trebalo u trup ceste instalirati i nekoliko betonskih usporivača prometa, blago izdignutih i prikladno označenih betonskih »jastuka« koji će svim onim dosad neodgovornim vozačima onemogućavati razvijanje (pre)velikih brzina na dosad najsloženijim potezima.


Spomenimo i da se, u nastojanju cjelovitog rješavanja ovog problema, još uvijek razmatraju i mogućnosti postave različitih elemenata horizontalne i vertikalne signalizacije koje bi mirnijim, sigurnijim i protočnijim učinili i prometovanje dijelom Nikolićeve u potezu na kojem se najfrekventnija krčka prometnica spušta prema kružnom toku.


U svakom slučaju, u Gradu su čini se odlučni u idućim tjednima učiniti sve da bi se Krčanima dobro znani prometno-sigurnosni problemi tog djela grada napokon riješili.


Češće policijske akcije nadzora brzine


Tijekom proteklih mjeseci, a kao pripremu za uvođenje novih tehničkih rješenja koja će prometovanje Nikolićevom učiniti sigurnijim, lokalna je uprava u suradnji sa za cestovnu sigurnost nadležnim institucijama ondje obavila i niz praćenja intenziteta prometa, jednako kao i mjerenja brzina kojima se vozila tom gradskom ulicom kreću.


Prema informacijama koje su nam predstavljene iz Grada, konstatirano je da su prekoračenja dozvoljenih brzina u zoni dječjeg vrtića uglavnom blaža (u prosjeku za 14 km/h veća od ondje dozvoljene brzine), dok su u donjem, ravnijem dijelu iste ulice, pored stambenog kompleksa Lizeta, prekoračenja ozbiljnija te da se ondje nemali broj vozila kreće brzinama koje su i više od 20 km/h veće od dozvoljene.


Zbog toga u Gradu ne isključuje mogućnost da se, usprkos zahvatima koji će uskoro biti izvedeni, u nastojanju obuzdavanja »brzih i žestokih« u budućnosti na najugroženijim potezima te ulice, u suradnji s otočnim policijskim službenicima, češće provode i akcije nadzora brzine kretanja automobila.