Igor Štok

U Opatiji se od 1. siječnja ukida vremensko ograničenje virtualnih parkirnih bonova

Vladimir Mrvoš

Foto Aleksandra Kućel-Ilić

Foto Aleksandra Kućel-Ilić

Nove tehnologije omogućile su nam da budemo još fleksibilniji prema našim korisnicima pa s 1. siječnja 2021. ukidamo vremensko ograničenje trajanja tzv. virtualnih parkirnih bonova. Bonovi iz prethodnog razdoblja prvom će obnovom postati također neograničenog trajanja



Problem parkiranja vozila u urbanim sredinama svaki dan je sve veći, a sukobi oko parking mjesta najgledanije su snimke na društvenim mrežama. Opatija 21, tvrtka koja u svojoj nadležnosti osim sportske dvorane »Marino Cvetković« vodi brigu oko parkirališta na području Opatije, uvođenjem modernih informacijskih tehnologija stala je uz bok vodećih EU metropola poput Barcelone, Londona, Bruxellesa ili Lisabona. Kakva su iskustva i daljnji planovi nakon uvođenja inovativnih tehnologija u nadzoru i organizaciji parkiranja u urbanim sredinama govori nam Igor Štok, direktor tvrtke Opatija 21.


Kako ste se snašli u vrijeme pandemije i što ste poduzeli da smanjite učinke Covida?


– Jedino što smo mogli učiniti jest smanjiti troškove poslovanja i povećati učinkovitost uvođenjem novih tehnologija. Nažalost, vrlo smo malo mogli učiniti po pitanju djelatnosti upravljanja dvoranom »Marino Cvetković« jer hladni pogon, krediti za izgradnju dvorane i troškovi održavanja su uvijek isti. Nažalost, troškovi zbog epidemioloških naputaka su se i povećali, a prihod je zbog smanjenog obima korištenja drastično pao. No, i to je život i treba prihvatiti to, kako to danas vole reći, »novo normalno«.


Puno benefita




Koje sve benefite tvrtka i vaši korisnici osjete primjenom novih tehnologija. Prvi u Hrvatskoj implementirali ste »scan a car« tehnologiju, kakva su iskustva?


– Benefita ima puno, ali i financijskih ušteda koje ćemo u djelatnosti imati. Nove tehnologije omogućile su nam da budemo još fleksibilniji prema našim korisnicima pa s 1. siječnja 2021. ukidamo vremensko ograničenje trajanja tzv. virtualnih parkirnih bonova. Svi bonovi kupljeni poslije tog datuma bit će vremenski neograničeni, a bonovi iz prethodnog razdoblja prvom će obnovom postati također neograničenog trajanja. Ovime tvrtka još jednom pokazuje da komocija koju smo jedini u Hrvatskoj omogućili svim korisnicima, a ne samo Opatijcima, može biti na još većoj razini.


Kada govorimo o komociji na koju ste navikli korisnike, što je još novoga predviđeno u budućnosti?


– Ne u budućnosti, već od danas više nije potrebno stavljati na vidljivo mjesto ispod vjetrobranskog stakla pločicu parkirnog sata. Upravo je nova tehnologija omogućila da se popularni »satići« očitavaju u sustavu bez faktora ljudske pogreške i to na način da se evidentiraju u stvarnom obimu. Naime, tvrtka s ovako malim brojem zaposlenika nije mogla idealno kontrolirati korištenje ovom beneficijom za domicilno stanovništvo. Sada je to maksimalno idealizirano te smo došli do podatka o očitanju gotovo 9.500 »satića« mjesečno. To pokazuje koliko su stanovnici Opatije objeručke prihvatili danu mogućnost da unutar 60 minuta besplatno obave sve potrebno u jednom danu. Među prvima u Hrvatskoj uveli smo obvezni unos registarske oznake prilikom plaćanja parkiranja, što nam sada kad smo zaokružili razvojni ciklus tvrtke omogućuje pružanje još jednog vida komocije korisnicima. Dakle, na lokalitetima koji imaju uređaje za naplatu s unosom registracije nije više potrebno nositi papirić u vozilo i stavljati ga ispod vjetrobranskog stakla. Svi znamo što to znači po kišnim danima, ali i visokim temperaturama po ljeti.



Najveće priznanje


Opatija je i turistička destinacija. Kako strani korisnici gledaju na sve učinjeno?


– Strani turisti navikli su na napredne tehnologije u svojim sredinama i moram priznati da sam ostao iznenađen nakon analize poslovanja za 2019. i 2020. godinu. Ovom analizom utvrdili smo velik broj aktivacija parkirnih bonova upravo stranih korisnika. To je najveće priznanje svim iskoracima koje smo činili tijekom posljednjih dviju godina. Opatija inače ima dugogodišnje goste koji svake godine u isto vrijeme dolaze u naš grad. Znate kada vas strani korisnik analizira i pritom pohvali na način da je vidljiv velik iskorak u pruženoj usluzi u usporedbi s periodom desetogodišnjeg privatnog koncesionara, onda to veoma godi.


Spominjali ste smanjivanje troškova poslovanja i uštede. O čemu je riječ?


– Zbog povećanja cijena teleoperatera za SMS usluge Opatija 21 prisiljena je mijenjati način obavještavanja svojih korisnika o korištenju uslugom parkirnog bona te uvodi besplatan način putem e-maila. O tome su već kontaktirani korisnici te je start ove promjene 1. prosinca ove godine. Nadalje, svi korisnici, bez obzira na ovu promjenu, u bilo kojem trenutku mogu dobiti stanje svog računa pozivom na broj 051/401-365 ili pak putem interneta direktno pristupiti svom korisničkom računu. Obavijest o isteku stanarskih povlaštenih karata i dalje će se obavljati putem SMS usluge, naravno na trošak Opatije 21. Stoga molimo sve korisnike parking bona koji i dalje žele dobivati obavijesti o aktiviranju naplate putem bona, da dostave e-adresu i registarsku oznaku na kojem je aktivan PPB na sljedeću e-adresu: [email protected].


Projekt Dora ide dalje


Organizator ste projekta Dora u posljednje dvije godine. Hoćemo li Doru unatoč epidemiji ipak gledati u dvorani »Marino Cvetković«?


– Naravno, postoje četiri varijante održavanja te manifestacije. U svakom slučaju, Dore će biti. Pratit će se epidemiološka situacija te će se u suradnji sa Stožerom donijeti odluka o varijanti. Kako sada stvari stoje, sumnjam da će biti isto kao i lani u smislu publike, ali projekt će biti sigurno odrađen kao da je publika prisutna.