Press konferencije

HNK Zagreb najavio predstojeće baletne i dramske premijere, uz oproštaj Dubravke Vrgoč

Anđela Parmać

Foto Josip Mikačić

Foto Josip Mikačić

Predstavljeni programi za kraj mandata Dubravke Vrgoč.



Točno tjedan dana nakon predstavljanja programa nadolazeće kazališne sezone novoizabrane intendantice Ive Hraste-Sočo, u Hrvatskom narodnom kazalištu Zagreb je održana konferencija za novinare na kojoj je još uvijek aktualno vodstvo najavilo predstojeće baletne i dramske premijere te koncerte koji istodobno označavaju svršetak tekuće sezone, ali i konac drugog uzastopnog mandata intendantice Dubravke Vrgoč.


Nakon pozdrava upućenog nekolicini okupljenih novinara, Vrgoč je konferenciju otvorila kazujući: »U povodu nekoliko događanja koja će biti sljedećih desetak dana, činilo nam se da je možda najbolje da sve povežemo skupa, a ono što ih sve povezuje je kraj sezone«, nakon čega je, kontrastirajući europski prosjek od 46 posto, istaknula zavidnu posjećenost predstava u HNK-u koje bilježe čak 96 posto popunjenosti kapaciteta naše središnje kazališne kuće.


Prije no što je riječ prepustila kolegama, unatoč sporadičnim kontroverzama koje su je pratile tijekom mandata, Vrgoč je još dodala: »Uspjeli smo gotovo nemoguće, napraviti od ovog teatra mjesto koje je značajno i važno, kažem, i u pandemijskim i ovim katastrofičnim vremenima.«


Baletna drama »Gospođa Bovary«




Novinarima se potom obratio ravnatelj Baleta Leonard Jakovina, koji nije skrivao svoje oduševljenje generalnom probom baletne drame »Gospođa Bovary«, a koja će premijerno biti izvedena u petak. Posebno se osvrnuo na »inteligentan i visoko estetizirani način stvaranja«, ali i sklonost »bježanju od tema« koreografkinje Valentine Turcu koja je ubrzo i preuzela riječ.



«Joooj, Dubravka, joooj«, zavapila je Turcu prepričavajući težinu posla s kojom se susrela pri hvatanju u koštac sa slavnom Flaubertovom knjigom »Gospođa Bovary«.


Budući da je riječ o djelu za koje je prethodno kazala kako je »neadekvatno, nekonvencionalno i uopće nesimpatično za balet«, dok umjetnici u sferi baleta žude za dopadljivošću te znaju biti romantični i lirični, zajedno sa svojim autorskim timom je bila radikalna u traženju rješenja što je rezultiralo potpunim ogoljenjem sebe same i svih članova ansambla.


Kako bi se djelo uspješno prenijelo u današnjicu, a ne ostalo u 19. stoljeću kada su skandalozne bile posve druge teme, Turcu je najavila realizaciju koja je za balet zabranjena te koja će iz perspektive publike možda biti i »neudobna«.


O također premijernom komadu znakovitog naslova »Predstava za žive u doba izumiranja« je govorila redateljica Anica Tomić, kazujući kako je riječ o odi za budućnost u čijem je nazivniku pitanje hoćemo li opstati kao vrsta, a koja je istodobno i poziv na propitivanje homocentričnog svijeta.


Premijera specifičnog održivog teatra za koji će se sva potrebna električna energija proizvoditi putem četiri bicikla na sceni, bit će u nedjelju u Petom kupeu, a dramu neće iznijeti ansambl, već djeca koju je Tomić odabrala temeljem prikladnosti ne samo formi, već i sadržaju.


Koncert »Novi val«


Kraj konferencije je obilježila najava Svečanog završnog koncerta sezone te koncerta »Novi val«.


Potonji koncert je glumac Nikša Kušelj sažeo u »Napokon!«, ističući kako je HNK zahvaljujući magičnom potezu oko današnjeg Trga Republike Hrvatske upravo bio i svjedokom kreativnih događanja iz osamdesetih koja potpisuju Houra, Štulić, Rundek i Stublić, a čije će tekstove na kazališnom platou iznimnim glasovima i jedinstvenom ekspresijom izvesti glumci.


Vrata koncerta je odškrinuo Kušelj izvodeći s Antom Gelom Štulićevu »Kada Zagreb izranja iz sna«, a da konac djelo krasi, potvrdili su okupljeni koji su na ovu glazbenu poslasticu reagirali iskrenim spontanim pljeskom.