Djed-otac-sin

Galerija Juraj Klović ugostit će izložbu “3 Žorža”, s tri obiteljske generacija fotografa

Davor Mandić

Istog Žorž / Foto Marko Gracin

Istog Žorž / Foto Marko Gracin

Izložba donosi fotografije Bogomira, Istoga i Mirka Žorža, djeda, oca i unuka koji se bave, ili su se bavili fotografijom, od kojih djed i otac profesionalno



zložba »3 Žorža«, koja će pokazati tri generacijska pristupa fotografiji na liniji djed – otac – sin, bit će otvorena u riječkoj Galeriji »Juraj Klović« u utorak 7. prosinca u 19 sati.


Najavljeno je to na riječkoj konferenciji za novinare, kojom su se prigodom novinarima obratili Jasna Rodin, tajnica HDLU-a Rijeka, organizatora izložbe, Ervin Dubrović, ravnatelj Muzeja grada Rijeke, ali u ovom slučaju kustos izložbe, i Istog Žorž, fotograf i generacijski srednji od triju Žorža.


Foto Marko Gracin


Izložba je inače rezultat osvajanja prve nagrade na HDLUR-ovoj prošlogodišnjoj izložbi »Rijeka mini art«, na što je osim pobjedničkog izloška na pressici podsjetila i Rodin.




– Natjecalo se pedesetak umjetnika, a Istog Žorž je osvojio prvu nagradu u svim kategorijama. Ovu izložbu bismo radili i bez te nagrade, ali sve se fino poklopilo – rekla je Rodin, prepustivši Dubroviću da pojasni generacijsku priču koja se ovom izložbom otvara.


Foto Bogomir Žorž


– Prvo sam upoznao Duška Istoga Žorža, kad je imao izložbu u Malom salonu. Bili smo mladi, obojica. Fotografi su tada radili pirove ili događaje, nisu bili eksponirani u galerijama i kulturnim institucijama.


Prije toga je na Belvederu bio fotostudio obitelji Žorž i bilo je pitanje prestiža ako se radio pir završiti kod Žorža – rekao je Dubrović, napomenuvši da ovakvih izložbi nije bilo puno u Rijeci. U dva stoljeća fotografije, obitelj Žorž ispunjava gotovo jedno cijelo stoljeće.


Foto Istog Žorž


– Bogomir dolazi iz Slovenije, i on uz profesionalno bavljenje fotografijom slika šumu, planine, atmosferu Slovenije, ali i more, djecu… To su sve klasične slike. Duško nastavlja svog oca u atelijeru, a novo vrijeme donijelo je i nove okolnosti, pa je Duško koristio boje kojima je bojao svoje crno-bijele fotografije i time postizao različite efekte, na rubu fotografije.


Foto Mirko Žorž


Najmlađi Mirko jedini nije profesionalni fotograf, ali je vidljivo prema izabranim radovima da je vrstan fotograf, poznavatelj tehnike i istančanog senzibiliteta. Različit je i od oca i od djeda, ima rokerskih fotografija, tradicionalne igre svjetla i sjene, ali i lirske fotografije u boji – rekao je Dubrović.


Srednji Žorž je istaknuo godine života, pri čemu najmlađi ima 43, on 75, a da je njegov otac živ, imao bi 105.


Objasnio je da se njegov otac od silnoga posla nije stigao puno baviti umjetničkom fotografijom, ali imao je za nju senzibilitet i u radnji bi često preuzimao obaveze na sebe, a njemu, sinu, omogućio da se više bavi umjetničkom fotografijom.