Foto IVAN LACKOVIĆ
Mokka se kreće od benzinskih 134 tisuće kuna, pa sve do opcije za električnu budućnost kad se mora izdvojiti 246 tisuća.
povezane vijesti
- Uzrok požara automobila otvoreni plamen nepoznatog porijekla te policija dalje istražuje okolnosti izbijanja
- Otkriveno tko je prije nekoliko dana oštetio automobil u vlasništvu 43-godišnjaka. Iza nedjela stoji 65-godišnja žena
- Sucu i budućem šefu DORH-a Ivanu Turudiću propucan automobil, mehaničar pronašao zrno
Opel kao dio sve većeg i većeg PSA koncerna čiji je dio odnedavno i Fiat, nedavno je u Rovinju održao hrvatsku premijeru jednog od najljepših, naprosto najprivlačnijih crossovera koji B segment proteže prema kompaktima – Mokke X. Riječ je o i u prethodnim generacijama jako prihvaćenom modelu jer je prodan u više od milijun primjeraka.
Ono što je nakon dugotrajne pauze koja je unutra proteklih godinu dana preferirala isključivo digitalne premijere, s novom generacijom Mokke novinari su imali priliku konačno upoznati se s novim modelom i u »u živo«, na testnim vožnjama u Rovinju i njegovoj okolici. Nova Mokka namijenjena je mlađim, urbanijim i modernijim kupcima, a pokreću je klasični, benzinski ili dizelski motori, odnosno sve popularniji elektromotori. Uzbudljiv je i dizajn kojem se u zadnje vrijeme priklanja Opel. On je posebno vidljiv na brojnim dijelovima Mokke. Sprijeda dominira hrabri dizajn koji krasi Vizor. Riječ je o dijelu maske između prednjih svjetala, izveden u visokosjajnoj crnoj boji. Ono što također veseli, neovisno iz kojeg kuta promatrali Mokku, nova je na svim pozicijama. Dinamičnost prednjeg dijela se putem bočnih linija prenosi i na stražnji dio vozila. Kao i sprijeda, i ovdje je jasno istaknut logo, a ispod kojeg je preko pola stražnjih vrata postavljen natpis modela. U slučaju da je riječ o električnoj izvedbi, u desnom je dijelu dodana i oznaka ‘e’.
DOSEG 325 KMMokka-e ima automatsku klimu, senzore za kišu, automatsko upravljanje svjetlima s detekcijom tunela, AC putni punjač, 16-colne alu-naplatke… Pokreće ga elektromotor koji smo već upoznali u Corsi-e. Riječ je sinkronom motoru od 136 KS, dok je baterija kapaciteta 50 kWh. Punjenje baterije moguće je do 100 kW na DC punjačima. I potencijalnim kupcima često najvažnije – WLTP sustav mjerenja kaže kako je doseg modela Mokka-e je 324 kilometra. |
U Opelu su se odlučili na odvažnost u osmišljavanju Mokke jer segment u kojem se nalazi čini više od 18 posto prodaje osobnih vozila u Europi. Jasno je kako ide i daljnji rast, a Opel se u tom segmentu jako uspješno nadmeće i s još dva polivalentna modela. Zadatak je Mokke i obaveza privlačenja novih, mlađih kupaca, koji do sada možde i nisu razmišljali o kupnji nekog od »konzervativnih« Opelovih modela, s Mokkom sasvim sigurno dobivaju razlog za dramatičnu promjenu razmišljanja. Uostalom, Mokka je već na prvi pogled jako razigrana, moderna, ali što je također jako važno – ima jamstvo dugovječnost izgleda, ni nakon niza godina ne bi trebala postati »dosadna«.
Atraktivnost je i u detaljima personalizacije i uređenja, a jako dobro djeluju dvobojne kombinacije. Mokka-e dolazi u najbogatijem paketu opreme, prednji dio ima krom detalje, dok kod GS Line benzinaca dominira crna boja.
Ulazak u putničku kabinu također donosi zanimljive impresije. Kod Mokke-e vrlo dojmljivo djeluje »pure panel« – 12-inčni zaslon umjesto instrumentne ploče, te 10-inčni središnji ekran povezan i omeđen crnim elementima visokog sjaja. Ali koliko god tu bilo digitalizacije, nizom funkcija poput klima-uređaja upravlja se putem klasičnih tipki i prekidača. Kod modela Mokka-e, kao i benzinca s automatskim mjenjačem izostala je i klasična ručica mjenjača – samo prekidač za odabir moda vožnje.
Kupci na odabir imaju dvije izvedbe 1,2-litrenog turbobenzinskog motora. Slabiji razvija 100 KS, snažniji 130 »konja«, a uz njega dolazi i 8-stupanjski automatski mjenjač.
Dizelaš je 1,5-litreni snage 110 KS.
Pored osnovnog Mokka paketa opreme, a koji ide uz početni benzinac, tu su još i Edition, Elegance, GS Line te Ultimate razine opreme. Mokka-e ima četiri moguće razine opreme, e-Edition, e-Elegance, e-GS Line i e-Ultimate. Svaki je model opremljen LED prednjim i stražnjim svjetlima, krovnim spojlerom, kožom presvučenim sportskim servo upravljačem, klima-uređajem te 7-inčnim zaslonom multimedije.
Druga razina opreme je naziva Edition te povrh početnog modela donosi još i 16-colne aluminijske naplatke te kod modela s automatskim mjenjačem i kontrole na upravljaču.
Zatim je Elegance razina koja donosi i Sight & Light paket (senzori za kišu, automatsko upravljanje svjetlima s detekcijom tunela te automatska klimatizacija), paket Kamera za unatrag (panoramska stražnja kamera (pokriva 180 stupnjeva i uključuje stražnju kameru), pomoć pri parkiranju straga, električni vanjski retrovizori), prednja svjetla za maglu, presvlake u kombinaciji tkanine i kože. Tu je i konzola s naslonom za ruku između prednjih sjedala, opremljenija multimedija sa zrcaljenjem telefonskih funkcija te više zvučnika. GS Line donosi dvobojnu kombinaciju s crnim krovom i dodatno zatamnjenim stražnjim staklima. Unutrašnjost donosi crvene detalje, umetke na instrumentnoj ploči, sportske aluminijske papučice te 17-colne crne alu naplatke. Najizdašniji je Ultimate paket, dok se metalik boja nadoplaćuje 3040 kn.