HRVATSKA PREMIJERA

Opel Mokka: Futurizam što uvažava povijest modela i marke

Edi Prodan

Foto IVAN LACKOVIĆ

Foto IVAN LACKOVIĆ

Mokka se kreće od benzinskih 134 tisuće kuna, pa sve do opcije za električnu budućnost kad se mora izdvojiti 246 tisuća.



Opel kao dio sve većeg i većeg PSA koncerna čiji je dio odnedavno i Fiat, nedavno je u Rovinju održao hrvatsku premijeru jednog od najljepših, naprosto najprivlačnijih crossovera koji B segment proteže prema kompaktima – Mokke X. Riječ je o i u prethodnim generacijama jako prihvaćenom modelu jer je prodan u više od milijun primjeraka.


Ono što je nakon dugotrajne pauze koja je unutra proteklih godinu dana preferirala isključivo digitalne premijere, s novom generacijom Mokke novinari su imali priliku konačno upoznati se s novim modelom i u »u živo«, na testnim vožnjama u Rovinju i njegovoj okolici. Nova Mokka namijenjena je mlađim, urbanijim i modernijim kupcima, a pokreću je klasični, benzinski ili dizelski motori, odnosno sve popularniji elektromotori. Uzbudljiv je i dizajn kojem se u zadnje vrijeme priklanja Opel. On je posebno vidljiv na brojnim dijelovima Mokke. Sprijeda dominira hrabri dizajn koji krasi Vizor. Riječ je o dijelu maske između prednjih svjetala, izveden u visokosjajnoj crnoj boji. Ono što također veseli, neovisno iz kojeg kuta promatrali Mokku, nova je na svim pozicijama. Dinamičnost prednjeg dijela se putem bočnih linija prenosi i na stražnji dio vozila. Kao i sprijeda, i ovdje je jasno istaknut logo, a ispod kojeg je preko pola stražnjih vrata postavljen natpis modela. U slučaju da je riječ o električnoj izvedbi, u desnom je dijelu dodana i oznaka ‘e’.


DOSEG 325 KM

Mokka-e ima automatsku klimu, senzore za kišu, automatsko upravljanje svjetlima s detekcijom tunela, AC putni punjač, 16-colne alu-naplatke… Pokreće ga elektromotor koji smo već upoznali u Corsi-e. Riječ je sinkronom motoru od 136 KS, dok je baterija kapaciteta 50 kWh. Punjenje baterije moguće je do 100 kW na DC punjačima. I potencijalnim kupcima često najvažnije – WLTP sustav mjerenja kaže kako je doseg modela Mokka-e je 324 kilometra.



U Opelu su se odlučili na odvažnost u osmišljavanju Mokke jer segment u kojem se nalazi čini više od 18 posto prodaje osobnih vozila u Europi. Jasno je kako ide i daljnji rast, a Opel se u tom segmentu jako uspješno nadmeće i s još dva polivalentna modela. Zadatak je Mokke i obaveza privlačenja novih, mlađih kupaca, koji do sada možde i nisu razmišljali o kupnji nekog od »konzervativnih« Opelovih modela, s Mokkom sasvim sigurno dobivaju razlog za dramatičnu promjenu razmišljanja. Uostalom, Mokka je već na prvi pogled jako razigrana, moderna, ali što je također jako važno – ima jamstvo dugovječnost izgleda, ni nakon niza godina ne bi trebala postati »dosadna«.
Atraktivnost je i u detaljima personalizacije i uređenja, a jako dobro djeluju dvobojne kombinacije. Mokka-e dolazi u najbogatijem paketu opreme, prednji dio ima krom detalje, dok kod GS Line benzinaca dominira crna boja.


Ulazak u putničku kabinu također donosi zanimljive impresije. Kod Mokke-e vrlo dojmljivo djeluje »pure panel« – 12-inčni zaslon umjesto instrumentne ploče, te 10-inčni središnji ekran povezan i omeđen crnim elementima visokog sjaja. Ali koliko god tu bilo digitalizacije, nizom funkcija poput klima-uređaja upravlja se putem klasičnih tipki i prekidača. Kod modela Mokka-e, kao i benzinca s automatskim mjenjačem izostala je i klasična ručica mjenjača – samo prekidač za odabir moda vožnje.
Kupci na odabir imaju dvije izvedbe 1,2-litrenog turbobenzinskog motora. Slabiji razvija 100 KS, snažniji 130 »konja«, a uz njega dolazi i 8-stupanjski automatski mjenjač.


Dizelaš je 1,5-litreni snage 110 KS.


Pored osnovnog Mokka paketa opreme, a koji ide uz početni benzinac, tu su još i Edition, Elegance, GS Line te Ultimate razine opreme. Mokka-e ima četiri moguće razine opreme, e-Edition, e-Elegance, e-GS Line i e-Ultimate. Svaki je model opremljen LED prednjim i stražnjim svjetlima, krovnim spojlerom, kožom presvučenim sportskim servo upravljačem, klima-uređajem te 7-inčnim zaslonom multimedije.
Druga razina opreme je naziva Edition te povrh početnog modela donosi još i 16-colne aluminijske naplatke te kod modela s automatskim mjenjačem i kontrole na upravljaču.


Zatim je Elegance razina koja donosi i Sight & Light paket (senzori za kišu, automatsko upravljanje svjetlima s detekcijom tunela te automatska klimatizacija), paket Kamera za unatrag (panoramska stražnja kamera (pokriva 180 stupnjeva i uključuje stražnju kameru), pomoć pri parkiranju straga, električni vanjski retrovizori), prednja svjetla za maglu, presvlake u kombinaciji tkanine i kože. Tu je i konzola s naslonom za ruku između prednjih sjedala, opremljenija multimedija sa zrcaljenjem telefonskih funkcija te više zvučnika. GS Line donosi dvobojnu kombinaciju s crnim krovom i dodatno zatamnjenim stražnjim staklima. Unutrašnjost donosi crvene detalje, umetke na instrumentnoj ploči, sportske aluminijske papučice te 17-colne crne alu naplatke. Najizdašniji je Ultimate paket, dok se metalik boja nadoplaćuje 3040 kn.