Oporavak njemačkog diva

Mercedes u drugom tromjesečju poslovao s velikim profitom koji ulaže u električnu transformaciju

T.I.

Foto: iStock

Foto: iStock

Neto dobit iznosila je 3,7 milijardi eura dok je u isto vrijeme prošle godine zabilježen neto gubitak od 1,9 milijardi eura. Ukupna prodaja Daimler grupe porasla je na 736.400 osobnih automobila i gospodarskih vozila što je za 36 posto više negoli u drugom tromjesečju prošle godine



Unatoč nestašici čipova koja je poremetila planove proizvodnje mnogih proizvođača automobila, njemački Daimler je ostvario visok profit u drugom tromjesečju, što se prije svega može zahvaliti činjenici ponovne povećane potražnje za luksuznijim modelima Mercedesa.


Daimler AG danas je objavio svoje poslovne rezultate za drugo tromjesečje, koje je završilo 30. lipnja 2021. Ukupna prodaja Daimler grupe porasla je na 736.400 osobnih automobila i gospodarskih vozila što je za 36 posto više negoli u drugom tromjesečju prošle godine. Prihod je porastao za 44% na 43,5 milijardi eura (drugo tromjesečje 2020: 30,2 milijarde eura). Neto dobit iznosila je 3,7 milijardi eura dok je u isto vrijeme prošle godine zabilježen neto gubitak od 1,9 milijardi eura.


Ovaj skok pomogao je uvećati gotovinu kojom raspolaže tvrtka na 20,9 milijardi eura na kraju tromjesečja sa 20,1 milijarde eura koliko su imali na početku kvartala.




Izvršni direktor Ola Kallenius rekao je da će tvrtka novac koristiti za ulaganje u tehnologiju električnih automobila i razvoj tvrtke koja je više usmjerena na softver. To su ključna polja jer je industrija poremećena regulatornim zahtjevima za automobile s nultom emisijom u sljedećih nekoliko godina i dugoročnim razvojem djelomično ili potpuno autonomnih vozila, kao i softverski upravljanih usluga koje ljudima omogućuju upotrebu automobila samo kad ih trebaju, na primjer putem aplikacija za pametne telefone.


“Naša transformacija prema mobilnosti bez emisija i softverski potpomognutom mobilnošću snažno je potaknuta visokom razinom slobodnog toka gotovine u industrijskom poslovanju”, rekao je Kallenius u izjavi koju prenosi AP. “Provodimo našu strategiju punom brzinom.”


Inače, Daimler koji osim proizvodnje osobnih automobila ima široki asortiman dostavnih vozila raznih vrsta i teških kamiona, malo je oprezniji u planovima potpunog odricanja motora s unutarnjim izgaranjem od konkurencije. Naime, priopćeno je da će (tek) 2039. imati punu liniju ugljično-neutralnih vozila, bez određivanja datuma odricanja vozila s unutarnjim izgaranjem – koja i dalje generiraju profit kojim se financira ostvarenje plana da jednog dana sva Daimlerova vozila imaju nultu razinu emisije CO2.


Njihov plan se na neki način kosi s onim Europske komisije koja je pozvala auto-industriju da tranziciju s vozila s unutarnjim izgaranjem na električni pogon završi do 2035. godine kad bi proizvodnja novih benzinskih i dizelskih motora de facto trebala biti zabranjena.