Rat i auto industrija

Gotovo sve velike auto grupacije proizvode automobile u Rusiji. I brzo bi mogle prestati

T.I.

Foto: InvestKaluga.com

Foto: InvestKaluga.com

Ne treba zaboraviti da u ruskoj auto industriji radi oko 600 tisuća ljudi što je nešto manje od 1 posto sveukupne ruske radne snage. Većina njih mogla bi brzo ostati bez posla



Francuska PSA grupa (Peugeot, Citroen, Opel), prije deset godina u punu funkciju je stavila svoj ruski pogon za proizvodnju automobila u Kalugi, gradu na zapadu Rusije i uložila 550 milijuna eura u 70 posto investicije. Ostalih 30 posto platio je japanski Mitsubishi. Proizvodni kapacitet pogona iznosi krupnih 125 tisuća vozila godišnje.


S obzirom na pokušaj invazije Ukrajine od strane Rusije, sankcije koje se već uvode, u Stellantis grupi (koja od prošle godine osim PSA Grupe obuhvaća i Fiat-Chrysler grupaciju), već razmišljaju o zatvaranju pogona do daljnjeg. To je izrijekom za Wall Street Journal rekao šef kompanije Carlos Tavares.


Ovaj pogon proizvodio je ili proizvodi Peugeot 408 i Citroen C4 od osobnih vozila te niz lakih dostavnih vozila tvrtki iz grupacije. Mitsubishi pak tamo sklapa svoje SUV-ove  Pajero i Outlander.




“Ako događaji krenu u krivom smjeru, jednostavno nećemo moći opskrbljivati tvornicu potrebnim dijelovima“ – bio je prilično jasan Tavares.


Ovo je samo jedan primjer kako se rat negativno može odraziti na gospodarstvo, iako se rat u Rusiji ne vodi. Stellantis nije jedina strana auto grupacija koja ima svoje pogone, odnosno preko domaćih partnera sklapa automobile u Rusiji. U Rusiji proizvodi i Renault, odnosno Dacia, BMW, Kia, brandovi General Motorsa, Cadillac i Chevrolet…, Volkswagen, Ford i Hyundai imaju svoje pogone.  Sva ta proizvodnja, a gore navedene tvrtke čine oko 80 posto ukupne proizvodnje automobila u Rusiji, s agresijom na Ukrajinu dolazi u pitanje u narednim danima i tjednima.


Ne treba zaboraviti da u ruskoj auto industriji radi oko 600 tisuća ljudi što je nešto manje od 1 posto sveukupne ruske radne snage. Većina njih mogla bi brzo ostati bez posla.


Ako se ostvari scenarij na kojeg je spreman šef Stellantisa Carlos Tavares, posao će zbog Putinovog rata sigurno izgubiti i oko 800 radnika zaposlenih u njihovom pogonu PSMA Rus u Kalugi.