Epidemiološka slika

Uvodi se online nastava? U školama se nadaju cijelom tjednu izvan učionica, evo što najavljuje Fuchs

Portal Novi list

Foto Tomislav Miletic/PIXSEL

Foto Tomislav Miletic/PIXSEL

Prema podacima epidemiologa - svaka peta osoba pozitivna na koronavirus dolazi iz obrazovnog sustava



U Hrvatskoj je trenutačno na koronavirus pozitivno 3820 učenika i 554 nastavnika. Ministarstvo znanosti i obrazovanja razmatra mogućnost ponovnog prelaska na online nastavu.


Premijer Andrej Plenković danas je izjavio da ministar obrazovanja Radovan Fuchs u koordinaciji sa županijskim stožerima razmatra situaciju u pojedinim školama


“Možda bi se prešlo na online nastavu. Razmišlja se da se nakon blagdana Svih svetih ostane doma, kako bi se umirilo to kretanje virusa”, rekao je danas Plenković.


Svaki peti pozitivni u školama




Prema podacima epidemiologa – svaka peta osoba pozitivna na koronavirus dolazi iz obrazovnog sustava.


“Bili smo u nekoliko izolacija, zaraze se učenici, pa onda neki odu”, kaže za HRT Fran, srednjoškolac iz Zagreba.


“U školi oko 25 učenika pozitivno na covid-19, sedam učitelja također, preko 200 učenika je trenutno u samoizolaciji, izvještava Ivica Radošević”, prof., ravnatelj OŠ dr. Jure Turića, Gospić.


Za smirivanje stanja u školama načelnik Stožera civilne zaštite Davor Božinović rješenje vidi u duljim jesenskim praznicima koji, prema kalendaru, traju do 3. studenoga.


“Da se eventualno ona dva dana koja su radna u tom tjednu oko Svi svetih da se ne ide u školu”, izjavio je Davor Božinović, potpredsjednik Vlade i ministar unutarnjih poslova.


Bolje je rješenje ta dva dana prijeći na nastavu na daljinu, ističe ministar obrazovanja Fuchs.


“Praznici su definirani kalendarom, mogu se neke male izmjene raditi, to poremeti čitave satnice u svim školama, ne kažem da je nemoguće, ali je komplicirano.


Možda prijeđemo na nekakve oblike online, ali to ćemo vidjeti još, objašnjava Radovan Fuch”s, ministar znanosti i obrazovanja.


Ministar smatra da odluku o prelasku na nastavu na daljinu i dalje treba donositi na lokalnoj razini. Što podržavaju i epidemiolozi.


Nastava na daljinu kratkoročno rješenje


“Nema potrebe da u pojedinim školama gdje je možda u lokalnoj sredini dobra epidemiološka situacija da imaju isti model kao i negdje gdje je nepovoljnija epidemiološka situacija”, ističe Ivana Pavić Šimetin, dr. med., zamjenica ravnatelja HZJZ-a.


Možda bi, čuje se u školama, cijeli tjedan izvan učionica popravio nepovoljnu epidemiološku sliku, no nastava na daljinu treba biti kratkotrajno rješenje.


“Ima dosta djece koja su ionako u samoizolaciji, i to bi možda pomoglo da svi podjednako prate nastavu, ovako je to jako teško organizirati”, pojašnjava za HRT Gordana Jurin Ratković, prof., ravnateljica Srednje škole “Ivan Seljanec”, Križevci.


Traži se najbolji put, poručuju odgovorni, pa se o njemu svakodnevno pregovara, uz praćenje epidemiološke slike.


Ministar Radovan Fuchs za RTL ističe kako će o tome hoće li djeca nakon jesenskih praznika ići na online nastavu odlučivati lokalni stožeri.


Fuchs: Naš model se pokazao jako dobar


“Na osnovu lokalne epidemiološke situacije. Sve mjere ostaju iste kao što su i bile. Naš model koji se pokazao jako dobrim prošle godine, preuzet od Svjetske zdravstvene, dapače, sve ostale zemlje su upravo prešle na taj model, u ovom trenutku i one zemlje koje su imale najveći lockdown i imale su zatvorene škole primjenjuju ovaj model.


Dakle, sjetite se, Slovenija, Austrija, Austrija sad pooštrava mjere za one koji nisu cijepljeni, ali škole ostaju otvorene. Koliko ja znam, na današnji dan svega dvije zemlje imaju online nastavu, ja mislim da je jedna Makedonija, a druga Latvija ili Litva, ne znam, nisam sto posto siguran, ali jedna od te dvije zemlje”, rekao je Fuchs.


Kaže kako će lokalni stožeri donijeti svoje odluke, ali po logici, ako djeca već imaju praznike, da lokalni stožeri mogu donijeti odluku o online nastavi ta dva dana.


Kaže da je problem što je veći broj djece zaražen u školama u odnosu na prošlu godinu.


“Ako se sjetite, prošle godine smo rekli, neće biti problema kod djece i nije ih bilo, svega dva posto, sada, naravno, i to smo rekli ranije, da će se pojaviti s obzirom da virulentnost delta soja, on je puno zarazniji, prema tome, je našao mogućnost tom svojom mutacijom da probije djelomično imuni sustav i postao je zarazniji i za djecu”, rekao je Fuchs.


Fuchs kaže kako nije problem u produljenju praznika.


“Bitna stvar s epidemiološke pozicije je da djeca nisu grupirana u školi. Prema tome, nemojmo micati praznike”, rekao je.


Objasnio je da kad se produljuju praznici to sa sobom povlači i mijenjanje satnica.


“Ali online nastava je moguća, možemo prijeći bilo kada na online nastavu, to smo i prošle godine. Imamo snimljene nastavne materijale, imamo Školu na trećem, imamo sve pripremljeno i kontinuirano se radi”, rekao je ministar.


Online nastava na nacionalnoj razini nije opcija


Kaže kako lokalni stožeri mogu donijeti odluku o online nastavi, ako je veliki broj zaražene djece ili s obzirom na lošu epidemiološku situaciju.


“I to se može napraviti odmah i može se naravno i ova dva dana generalno napraviti, ali ako proglašavate prelazak nacionalni na online nastavu, morate donijeti odluku na razini vlade i morate jednako tako tu unutra sukladno zakonodavstvu reći kada će se djeca vratiti u školu, a što ako situacija tada ne bude bolja”, rekao je Fuchs.


Kaže kako proglašavanje online nastave na nacionalnoj razini nije opcija.


“Opcija je lokalno, a mi ćemo razgovarati, kao što smo i do sada, sa svakom županijom, sa svakim županom, to nama nije problem. Mi komuniciramo stalno s njima pa ćemo sve te varijante prodiskutirati”, rekao je.


Kaže kako je jako bitno je li odraslo stanovništvo cijepljeno, odnosno preboljelo covid-19. Naveo je za primjer Varaždinsku i Međimursku županiju.


“Djeca ne završavaju s teškim kliničkim slikama. Problem je upravo u onom dijelu da mogu prenijeti virus ukućanima. Ali oprostite, 48 posto ovog našeg stanovništva se nije cijepilo”, kaže ministar.


Fuchs: Online nastava nije dobra


Poručuje kako on ne bi zatvarao škole, ali kako je problem u tome što ne mogu dignuti procijepljenost stanovništva.


Za kraj se osvrnuo na mentalno zdravlje djece, što zbog pandemije, što zbog online nastave. Naglasio je kako upravo zbog toga inzistiraju na individualnom pristupu.


“Da ta online nastava bude što je moguće manje prisutna u našem obrazovnom sustavu jer pored toga što ona nikad ne može biti takva koliko god se mi kleli u tehnologije i načine takvih alata podučavanja, oni nisu dobri”, rekao je Fuchs za RTL.