NEPOTREBAN TROŠAK

Povratak u neko drugo stoljeće: HŽ putnicima opet ručno prodaje karte, usput i skupo plaćaju sustav za automatsku prodaju

Photo: Ivica Galovic/PIXSELL

Photo: Ivica Galovic/PIXSELL

Sindikati su pozdravili namjeru nadogradnje i modernizacije ISPRO sustava jer postojeće rješenje ne zadovoljava potrebe HŽ Putničkog prijevoza i putnika u 21. stoljeću. No, suspektno im je što je izvođač oslobođen višemilijunskih iznosa ugovorene penalizacije.



ZAGREB – Sindikat željezničara Hrvatske i Sindikat hrvatskih željezničara upozorili su u utorak da HŽ Putnički prijevoz odnedavno ponovno putnicima ispostavlja karte ručno iako je još 2016. uveo skup informacijski sustav za prodaju karata (ISPRO).


U pismu ministru mora, prometa i infrastrukture Olegu Butkoviću sindikati ističu da održavanje tog sustava mjesečno stoji milijun kuna dok analiza prodaje pokazuje da su više od 96 posto karata prodali putnički blagajnici i kondukteri, a tek je četiri posto prodano putem ISPRO sustava.


Sindikati su pozdravili namjeru nadogradnje i modernizacije ISPRO sustava jer postojeće rješenje ne zadovoljava potrebe HŽ Putničkog prijevoza i putnika u 21. stoljeću. No, suspektno im je što je izvođač oslobođen višemilijunskih iznosa ugovorene penalizacije.




Ocjenjuju kako iz namjere da se prodaja karata HŽ Putničkog prijevoza u budućnosti temelji na kartomatima na stajalištima i u vlakovima proizlazi da je Uprava HŽ Putničkog prijevoza prespavala zadnjih 10 godina tehnološkog razvoja.


Tvrde da druge željeznice napuštaju kartomate zbog ubrzanog razvoja online kanala prodaje karata.


Smatraju da argument po kojem će najveći dio cijene nabavke kartomata platiti EU nije valjan jer bi se prema tom novcu trebali odnositi jednako odgovorno, kao i prema novcu RH.


Troškove održavanja informatičkog sustava neće plaćati EU, nego HŽ Putnički prijevoz, odnosno, kroz subvencije, RH, upozoravaju sindikati.


Ističu da Hrvatska ima razvijene mobilne mreže pa ne postoji tehničko ograničenje za primjenu kvalitetnih online rješenja.


Umjesto postojećih nekvalitetnih i nerazumno skupih softverskih rješenja, potrebno je nabaviti bolji i jeftiniji softver, što su učinile druge usporedive željeznice, poručili su sindikati.