Duga 12 km

Otvorena poddionica istarskog ipsilona od Pazina do Cerovlja

Hina

Foto Milivoj Mijošek, Glas Istre

Foto Milivoj Mijošek, Glas Istre

Cijela dionica od Pazina do tunela Učka u dužini 28 kilometara uključuje izgradnju 31 objekta, nadvožnjaka i vijadukta te novo odmorište



Poddionica istarskog ipsilona od Pazina do Cerovlja, duga 12 kilometara i vrijedna 70 milijuna eura, otvorena je u četvrtak poslijepodne u nazočnosti ministar mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića, direktora društva Bina-Istra Darija Silića te brojnih uzvanika.


Cijela dionica od Pazina do tunela Učka u dužini 28 kilometara uključuje izgradnju 31 objekta, nadvožnjaka i vijadukta te novo odmorište, dok danas otvorena poddionica ima 13 infrastrukturnih objekata odnosno tri velika vijadukta, novi zatvoreni sustav odvodne, a izgrađena je pod prometom, što je izvođačima radova bilo jako komplicirano i izazovno.


“Slijedeća dionica bit će otvorena do čvora Vranja, a preostalih 16 kilometara do početka slijedeće turističke sezone odnosno četiri mjeseca prije roka”, poručio je direktor Bina Istre Dario Silić.




Dodao je da su dodatne dvije trake od iznimne važnosti iz sigurnosnih razloga.


“Godine 2016. kad sam postao ministar mora, prometa i infrastrukture, krenuli smo s pripremom svega ovoga, a izuzetne napore da bi to sve krenulo uložili su i kolega Anton Kliman i svi istarski gradonačelnici, načelnici i župan”, izjavio je ministar Butković, dodavši kako su fizički radovi krenuli 2018.


Ocijenio je da je danas veliki dan za Istarsku županiju jer, kako je rekao, “završetkom istarskog ipsilona završit će se integracija Istre u hrvatski prometni sustav, a ovo je tek jedna od dionica svega onoga što nas očekuje u idućem razdoblju”.


Podsjetio je kako je taj projekt vrijedan oko 160 milijuna eura, da je ovo prva faza, a do početka sljedeće turističke sezone bit će gotovo svih 28 kilometara te dionice.



“Vlada je prije mjesec dana donijela odluku i za dovršetak druge cijevi tunela Učka te ukupno svi ovi projekti iznose 360 milijuna eura uloženih u četiri godine u Istru. To je velika stvar za hrvatsko gospodarstvo kao i za hrvatsku građevinsku operativu jer smatram da smo tim velikim projektima pomogli hrvatskih tvrtkama da i u ovim teškim vremenima koronakrize grade i opstanu”, poručio je Butković.


Najavio je da kroz mjesec dana kreću radovi na drugoj cijevi tunela Učka.


Obnašatelj dužnosti istarskog župana Fabrizio Radin ustvrdio je kako je istarski ipsilon strateški projekt Istre i “dokaz upornosti i radišnosti Istre i Istrijana te dokaz da na tom projektu nas prati i slijedi i Vlada”.


“Svaki kilometar ove ceste je dodatni kilometar na putu našeg zajedničkog napretka”, poručio je Fabrizio Radin.


Pulski gradonačelnik Boris Miletić kazao je da se polako ali sigurno ostvaruje najveći cestovni projekt u Istri.


“Za njega se borimo od samog početka izgradnje mreže autocesta u Hrvatskoj i jako mi je drago što smo danas, otvaranjem ove dionice, korak bliže našem cilju”, poručio je Miletić, koji se zahvalio Vladi što je pokazala političku volju da Istri vrati nešto od onoga što daje u državni proračun, te Europskoj uniji i koncesionaru koji su uložili velika sredstva bez kojih ovaj projekt jednostavno ne bi bio moguć.


Inače, istarski ipsilon prvi je projekt gradnje cestovne infrastrukture prema modelu javno-privatnog partnerstva u Hrvatskoj, u koji je od početka projekta uloženo 800 milijuna eura.


Ova cestovna mreža predstavlja žilu kucavicu Istarskog poluotoka, kojom godišnje prometuje više od 10 milijuna vozila. Osim toga, u kolovozu ove godine Europska komisija dala je “zeleno svjetlo” za produljenje koncesijskog ugovora s koncesionarom Bina Istrom, što je bio preduvjet za donošenje odluke o nastavku izgradnje Istarskog ipsilona i izgradnji druge cijevi tunela Učka.