Hrvatske ceste

Kamionskim grdosijama testiraju izdržljivost Pelješkog mosta, pogledajte

Portal Novi list

Foto Hrvatske ceste

Foto Hrvatske ceste

Za tu priliku na gradilište je stigao 21 kamion težine do 40 tona



Hrvatske ceste počele su testiranje izdržljivosti Pelješkog mosta. U ispitivanju sujeluje 21 kamion, težine do 40 tona. Voze mostom različitim brzinama, sve pod nadzorom stručnjaka iz Hrvatskih cesta i Građevinskog fakulteta u Zagrebu.


Foto galerija: Hrvatske ceste teškim kamionima testiraju Pelješki most Foto: Hrvatske ceste


“Nakon završetka ugradnje asfalta, zaštitnih ograda i opreme unutar rasponske konstrukcije ostvareni su uvjeti za probno opterećenje Pelješkog mosta. Za tu priliku na gradilište je stigao 21 kamion težine do 40 tona, kojima će se provoditi ispitivanje u suradnji s kolegama s Građevinskog fakulteta u Zagrebu.





Probno opterećenje provodi se na ciljanim točkama konstrukcije u pokretu brzinama 20/40/60 kilometara na sat te pri naglom kočenju”, rekli su iz Hrvatskih cesta za tportal.



Cilj ispitivanja je pokazati je li ponašanje konstrukcije uslijed pokretnog i nepokretnog opterećenja u skladu s projektiranim vrijednostima.


Za potrebe ispitivanja koristit će se postojeći sustav monitoringa u vidu već ranije u most ugrađenih senzora te dodatnim kontrolnim senzorima fakulteta.



“U srijedu je izvršen iskrcaj dizalice Manitowoc kapaciteta 750 tona s barže na operativnu obalu budućeg mosta Ston.


Ona će se koristiti za podizanje i montažu šest segmenata čelične rasponske konstrukcije mosta Ston, dugog 485 metara, koji direktno spaja dva tunela na stonskoj obilaznici.



Sada, nakon iskrcavanja dizalice i potporne skele za pridržavanje segmenata konstrukcije do okrupnjavanja – zavarivanja, barža se vraća u Split po prva dva segmenta te će ih dopremiti na gradilište početkom idućeg tjedna.



U prvoj isporuci nalazi se ujedno najduži segment mosta, segment A dug 93 metra i težak 330 tona.


Sveukupno su planirane tri isporuke segmenata, a sama montaža završila bi do kraja ožujka, nakon čega slijedi betoniranje kolničke ploče, ujedno najduljih radova na mostu”, poručuju iz Hrvatskih cesta.



Specifičnost je Stonskog mosta to što će iznad Stonskog zaljeva povezivati dva tunela – Polakovicu dugu 1.242 metra, i Supavu, dužine 1.290 metara. Most ima pet stupova i dva upornjaka, a bit će visok 40 metara.


Dolaskom opreme i čeličnih segmenata nosive konstrukcije na gradilište mosta Ston riješio se problem njihove dopreme nastao zbog poteškoća u osiguranju specijalne barže s obzirom na to da je more na tom dijelu izrazito plitko.



Radovi na montaži počeli već u jesen prošle godine, kada se započelo raditi na ostvarivanju svih uvjeta za izvođenje preostalih radova na gradilištu i dolazak segmenata.


Isto tako, bilo je jako puno radova oko operativne obale, zatim oko temelja za privremene skele i omogućavanja uvjeta da barža dođe na samo gradilište.



U sklopu radova montaže na izradi operativnih obala i temelja za privremene oslonce, sklapani su i privremeni oslonci za prihvat nosača na stupovima, poručuju iz Hrvatskih cesta za tportal.


Ovo ljeto u promet će biti pušten Pelješki most i cijela dionica pristupnih cesta koje gradi Strabag te dio dionice koju radi Avax, izuzev stonske obilaznice čiji je dio i most Ston.


Stonska obilaznica bit će gotova ujesen, najkasnije do kraja 2022.