GIview

Hrvatski proizvodi s oznakama kvalitete na novom EU portalu

Hina

Foto Screenshot

Foto Screenshot

Na portalu se mogu naći detalji o brojnim hrvatskim zaštićenim nazivima proizvoda, uključujući vina te jaka alkoholna pića



Ministarstvo poljoprivrede u srijedu je izvijestilo da se proizvodi s oznakama kvalitete mogu naći na novom EU portalu o zemljopisnim oznakama c, a podatci s tog portala pokazuju da se na njemu trenutno nalazi ukupno 67 hrvatskih proizvoda.


Europska komisija (EK) je izradila moderni portal o zemljopisnim oznakama GIview koji daje pregled svih zemljopisnih oznaka zaštićenih u EU, uključujući oznake u postupku zaštite te zemljopisne oznake zemalja koje nisu članice EU, navodi se u priopćenju.


Informacije o određenom proizvodu prikazane su u obliku GI kartice koja sadrži podatke o kontaktima skupina proizvođača zemljopisnih oznaka i kontrolnih tijela, područjima proizvodnje koji je prikazan na karti, fotografije proizvoda, opisa proizvoda, zemljopisnog područja te izjave o održivosti.




Na portalu se mogu naći detalji o brojnim hrvatskim zaštićenim nazivima proizvoda, uključujući vina te jaka alkoholna pića.


Iz Ministarstva podsjećaju kako Hrvatska ima bogatu tradiciju proizvodnje i pripreme različitih poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda koji se odlikuju posebnom kvalitetom i tradicionalnim načinom proizvodnje.


Hrvatska tako danas ima 31 proizvod čiji je naziv registriran u EU kao zaštićena oznaka izvornosti odnosno zaštićena oznaka zemljopisnog podrijetla, a nalazi se među prvih deset država EU po broju registriranih oznaka.


Uz to, portal GIview obuhvaća i hrvatskih 18 zaštićenih oznaka izvornosti vina na razini EU, šest oznaka zemljopisnog podrijetla jakih alkoholnih pića te jednu oznaku zemljopisnog podrijetla aromatiziranih proizvoda od vina.


Također, obuhvaćeni su i podatci o proizvodima koji su u procesu zaštite, a prema podatcima s portala, takvih je 11 hrvatskih proizvoda.


“Značajan broj proizvoda za koje je postupak zaštite naziva u tijeku, ukazuje da su proizvođači, posebice oni mali, postali svjesni značaja dodane vrijednosti koju njihovi proizvodi imaju te važnosti standardiziranja kvalitete i prenošenja poruke potrošaču o kupnji tradicionalnog proizvoda provjerene kvalitete”, ističu iz Ministarstva poljoprivrede.