Ministar gospodarstva i održivog razvoja

Ćorić: Nastave li cijene goriva rasti doći će do “pravednije raspodjele odgovornosti”. Mi se nadamo smanjenju cijena

Hina

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Donošenje uredbe je odgodilo podizanje cijena goriva na 30 dana, a time se poduzetništvu i građanima željelo omogućiti da "dođu do daha" te da se stabiliziraju njihova očekivanja, naveo je.



ZAGREB – Ministar gospodarstva i održivog razvoja Tomislav Ćorić danas je izjavio da ukoliko cijene goriva nastave rasti i nakon 30 dana, da će doći do “malo pravednije raspodjele odgovornosti”, koja je sada prije svega na distributerima.


“U sljedećim tjednima ćemo analizirati situaciju, mi se nadamo smanjenju cijena, međutim u ovom trenutku nije za očekivati da će se to dogoditi u najkraćem mogućem roku. Upravo zbog toga na razini Vlade promišljamo naše konkretne akcije, s jedne strane u smislu omogućavanja da cijena bude i dalje stabilna, a s druge strane da odgovornost, koja je u ovoj inicijalnoj fazi prije svega na distributerima, malo pravednije raspodijelimo”, izjavio je Ćorić novinarima u HND-u gdje je nazočio predstavljanju rezultata novog istraživanja “Global Entrepreneurship Monitor“ (GEM) za Hrvatsku na temu “Što čini Hrvatsku (ne)poduzetničkom zemljom?“.


Donošenje uredbe je odgodilo podizanje cijena goriva na 30 dana, a time se poduzetništvu i građanima željelo omogućiti da “dođu do daha” te da se stabiliziraju njihova očekivanja, naveo je.




“To će koštati, potpuno nam je jasno, a držimo da su marže distributera bile dovoljno visoke da ovaj “prvi val” preuzmu na sebe, međutim ukoliko nabavne cijene i dalje nakon mjesec dana nastave rasti, onda ćemo tu reagirati i mi kao Vlada”, poručio je Ćorić.


Iznova je apostrofirao činjenicu da poduzetništvo dominantno koristi dizelska goriva, a uredbom njegova cijena je s 11,42 kune spuštena na 11 kuna, a da nije bilo tog spuštanja ona bi danas iznosila 11,63 kune.


“Dakle, danas plaćamo 63 lipe manje za litru dizelskog goriva nego da smo pustili da cijene “divljaju” i dalje rastu”, istaknuo je Ćorić.


Vlada je, naime, u prošli četvrtak posegnula za člankom 9. stavak 2 Zakona o naftnim derivatima i donijela Uredbu o utvrđivanju najviših maloprodajnih cijena naftnih derivata, kojom se maksimalne maloprodajne cijene s porezom na dodanu vrijednost određuju za motorne benzine Eurosuper BS 95, Eurosuper BS 98 i Eurosuper BS 100 u visini od 11,10 kuna po litri. Za Eurodizel BS se određuje maksimalna cijena od 11 kuna po litri. Te cijene vrijede 30 dana od stupanja uredbe na snagu.


Taj članak govori da Vlada iznimno može radi zaštite potrošača i drugih opravdanih razloga uredbom propisati najvišu razinu maloprodajnih cijena naftnih derivata za neprekinuto razdoblje od najduže 90 dana.


Cijena barela nafte na londonskom tržištu porasla je prošloga tjedna već šesti tjedan zaredom, a nastavila je rasti i u ponedjeljak, dosegnuvši novu najvišu razinu razinu u tri godine.


Prošloga tjedna barel je u Londonu poskupio tri posto, a na američkom tržištu 3,5 posto. U ponedjeljak je na londonskom tržištu cijena barela dosegnula 85,79 dolara, a na američkom 83,63 dolara za barel.


Tako je barel na londonskom tržištu od početka godine poskupio više od 50 posto, zahvaljujući oporavku potražnje za naftom uslijed oporavka gospodarstava, ali i OPEC-ovom održavanju proizvodnje ispod pretpandemijskih razina.