Odbijena žalba

Riješena i zadnja prepreka za izgradnju obilaznice Novog Vinodolskog, evo kad kreću radovi

Marinko Glavan

Foto arhiva NL

Foto arhiva NL

Ugovor sa slovensko-talijanskim konzorcijem koji će graditi oko 6,5 kilometara dugu dionicu bit će potpisan u srpnju



Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave (DKOM) odbila je žalbu samoborske DIV grupe i turskog Yapi Merkezi Insaat ve Sanayi A.S., na odluku Hrvatskih autocesta (HAC) o odabiru konzorcija koji čine slovenski Kolektor CPG d.o.o. i talijanska tvrtka ICM SPA, za izvođača radova na izgradnji zaobilaznice Novog Vinodolskog.


Odlukom DKOM-a ispunjen je i posljednji uvjet za potpisivanje ugovora s izvođačem, a iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture je potvrđeno kako će ugovor sa slovensko-talijanskim konzorcijem, vrijedan 593 milijuna kuna (s PDV-om), biti potpisan u srpnju ove godine, u Novom Vinodolskom.


Očekuje se da bi radovi trebali započeti do konca godine, a rok za izvođenje je tri godine od uvođenja izvođača na gradilište.


Šest ponuda




Postupak javne nabave, odnosno natječaj za odabir izvođača radova na novljanskoj zaobilaznici započeo je još prije gotovo godinu dana, da bi datum predaje ponuda u nekoliko navrata bio pomican, zbog žalbi, prigovora i upita na natječajnu dokumentaciju.


Kada su ponude konačno otvorene, polovicom veljače ove godine, upravi HAC-a trebala su puna tri mjeseca da ocijene pristigle ponude i donesu odluku o odabiru, iako su, od ukupno šest ponuda, samo dvije bile unutar procijenjene vrijednosti projekta od 619 milijuna kuna, s uključenim PDV-om.


Najnižu cijenu radova, u iznosu od 593 milijuna kuna, ponudila je zajednica ponuditelja Kolektor CPG i ICM SPA, a osim njihove, unutar procijenjene vrijednosti bila je još ponuda konzorcija DIV grupa i Yapi Merkezi Insaat ve Sanayi A.S., koji je ponudio gradnju po cijeni od 599 milijuna kuna.


Pravni interes


Naime, kako stoji u obrazloženju DKOM-a, žalitelj je u žalbi osporavao samo jedan dio razloga zbog kojih je njegova ponuda odbijena, dok ostali razlozi i dalje stoje pa zbog njih, čak i da je žalba osnovana, ne bi mogao biti odabran na natječaju.


»Iz Zapisnika o pregledu i ocjeni ponuda je vidljivo iz kojih razloga je naručitelj odbio ponudu žalitelja, koje razloge odbijanja žalitelj u predmetnom žalbenom postupku ne osporava u cijelosti.


Konkretno, žalitelj u žalbi osporava razlog odbijanja svoje ponude koji se odnosi na točku 4.3.2. dokumentacije o nabavi, međutim ne osporava razlog odbijanje svoje ponude iz točke 4.3.4. dokumentacije o nabavi.


Žalitelj je morao osporavati ocjenu naručitelja u odnosu na sve razloge odbijanja njegove ponude te dokazati da upravo on ima pravni interes za dobivanje predmetnog ugovora i da je pretrpio ili bi mogao pretrpjeti štetu od kršenja subjektivnih prava jer u protivnom, čak i u slučaju da se žalbeni navodi kojima osporava osnovanost nekih od razloga odbijanja svoje ponude kao i valjanost odabrane ponude ocijene osnovanima, žalitelj ne bi mogao biti odabran za sklapanje predmetnog ugovora o javnoj nabavi, budući da bi njegova ponuda i dalje bila odbijena te zbog toga žalitelj nikako ne bi mogao pretrpjeti štetu od kršenja subjektivnih prava« stoji u obrazloženju DKOM-a.


Projektiranje dionice Križišće – Selce


Zaobilaznica Novog prolazit će novljanskim zaleđem, od Selca, gdje će biti izgrađen novi čvor na Jadranskoj magistrali, do ponovnog spoja s Jadranskom magistralom poslije Povila, u smjeru Senja. Većim dijelom, u duljini od 6,5 kilometara, prolazit će trasom buduće autoceste Križišće – Žuta Lokva, dok ostala 3,3 kilometra čine pristupne i spojne ceste te cestovna raskrižja.


Na trasi će, uz brojne druge objekte, biti izgrađen tunel Zagori dug 834 metra te vijadukt Ričina, preko Vinodolske doline, dug 1.062 metra, koji će mjestimice biti visok i do 40 metara.


Zaobilaznica će značajno rasteretiti promet kroz središte Novog kojim ljeti prođe i više od 20 tisuća vozila dnevno, te ubrzati i učiniti sigurnijim prometovanje Jadranskom magistralom. Imat će, prema najavama iz HAC-a i Ministarstva prometa, širi regionalni značaj, jer će omogućiti razvoj Crikveničko-vinodolske rivijere i primorja, ali i obližnjih otoka Krka, Cresa, Lošinja, Raba i Paga te dijela Like.


Konkretnih najava i rokova za nastavak gradnje autoceste od Križišća do Žute Lokve iz HAC-a zasad nema, iako traju pripreme za taj projekt. Tako je, prema riječima predsjednika uprave Borisa Huzjana, u fazi projektiranja dionica Križišće – Selce, a za dionicu Novi Vinodolski – Senj je u pripremi javni natječaj za izradu projekta.