Prometnica od Zagrebačke obale do terminala za generalni teret

Butković, Obersnel i Vukorepa predstavili projekt: Nova cesta omogućit će izdvajanje Metropolisa iz luke

Marinko Glavan

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Nova će cesta biti prvenstveno u funkciji povezivanja lučkih područja, istaknuo je ministar Butković prilikom predstavljanja projekta, ali će biti i u funkciji gradskog prometa, posebice kada bude izgrađen i planirani nastavak, od Metropolisa do Žabice



Projekt izgadnje spojne ceste lučkog područja s državnom cestom D 403 kojom će, ujedno, biti omogućeno izdvajanje kompleksa Metropolis iz luke i njegovo spajanje mrežom gradskih prometnica predstavili su u Rijeci ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, gradonačelnik Vojko Obersnel i ravnatelj Lučke uprave Denis Vukorepa.

Foto galerija: Butković, Obersnel i Vukorepa predstavili projekt: Nova cesta omogućit će izdvajanje Metropolisa iz luke Foto: Marko Gracin




Lučka spojna prometnica bit će duga 695 metara, a povezivat će lučke terminale za generalni teret s cestom D 403, čime će rasteretiti promet ulicom Riva na koju više neće izlaziti teški kamioni iz luke, osigurati bolju povezanost kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali s terminalima za generalne terete te stvoriti preduvjete za izdvajanje Metropolisa iz lučkog područja i njegovo stavljanje u funkciju javnog gradskog prostora. Ugovorena vrijednost radova je 32,2 milijuna kuna(s PDV-om), a izvođač, odabran putem postupka javne nabave je GP Krk koji će u posao biti uveden nakon što vlada odobri projekt, na jednoj od idućih sjednica, a nakon uvođenja, rok za završetak radova je deset mjeseci. U sklopu projekta predviđena je izgradnja 40 metara dugog nadvožnjaka, kako bi se osiguralo nesmetano povezivanje kontejnerskog terminala sa željezničkim terminalom.



Nova će cesta biti prvenstveno u funkciji povezivanja lučkih područja, istaknuo je ministar Butković prilikom predstavljanja projekta, ali će biti i u funkciji gradskog prometa, posebice kada bude izgrađen i planirani nastavak, od Metropolisa do Žabice.




– Projekt možda nije financijski velik kao izgradnja D 403, ali je važan i za luku i za grad, čije će prometnice već u ovoj fazi osloboditi izlaza kamiona na Rivu, rekao je Butković, podsjetivši da su u Rijeci završeni ili su u tijeku i brojni drugi infrastrukturni projekti čija ukupna vrijednost premašuje 400 milijuna eura.


Spoj do Žabice promijenit će prometni režim u centru

Na pitanje novinara kada će započeti realizacija nastavka spojne ceste od Metropolisa do Žabice odgovorili su Butković i Obersnel. Ministar je kazao kako će, čim vlada, u roku od desetak dana, potvrdi izgradnju prvog dijela, kreću pripreme za nastavak.
– Samo za izradu glavnog projekta trebat će oko godinu dana, tako da ne možemo govoriti o rokovima, no sigurno ćemo s tim započeti čim prije bude moguće, rekao je Butković.
Gradonačelnik je naglasio važnost izgradnje nastavka do Žabice koji će omogućiti potpunu reorganizaciju prometa u najužem centru grada.
– Izgradnjom nastavka stvorit će se preduvjeti za pretvaranje Rive u dvosmjernu ulicu, a Adamićeva bi bila namijenjena isključivo vozilima javnog gradskog prometa, taksi i interventnim vozilima, rekao je Obersnel.


– Velike stvari se događaju. Za desetak dana na vladi će biti odluka o ponudi na natječaju za marinu u Porto Barošu. Ponuda je ocijenjena valjanom, a sada još samo treba odluka vlade da i taj projekt krene u realizaciju. Svi ovi projekti su rađeni uz potporu Grada Rijeke, s kojim izvrsno surađujemo u ovih pet godina, otkako sam ministar. Sad je vrijeme izbora, svatko se bori za naklonost birača, ali mi smo svi u Rijeci napravili svoj posao, što građani od nas i očekuju. Nakon izbora tako treba nastaviti, jer je to potrebno i luci i gradu, rekao je Butković, najavivši i uskoro otvaranje ponuda na novom natječaju za koncesionara Zagrebačke obale te najavivši pokretanje izgradnje dvokolosiječne pruge od Zagreba prema Rijeci, za što je prije nekoliko dana završen natječaj za izgradnju dionice od Zagreba do Karlovca.



Gradonačelnik Obesnel je u prvi plan stavio značaj izgradnje spojne ceste za gradski promet i stavljanje Metropolisa u funkciju urbanih sadržaja.



– Znamo vrijednost Metropolisa, kao zaštićene baštine, ali kompleks je “zarobljen” u lučkom području, tako da je do sad bio nedostupan građanima. Još 2013. godine angažirali smo Rijeka projekt na izradi varijanti rješenja pristupa Metropolisu, kao nastavk ceste od Žabice. Izrađeno je nekoliko rješenja koja su uglavnom uključivala izgradnju tunela, nadvožnjaka i slično, kako bi se izbjeglo lučko područje. Sve zbog toga što je tadašnje vodstvo Lučke uprave inzistiralo da ova prometnica koju danas predstavljamo bude isključivo interna, lučka cesta. Zahvaljujući promjeni stava Lučke uprave, na čemu zahvaljujem ravnatelju Vukorepi, mijenja se cijeli koncept i cesta će, osim lučkog povezivanja, s odvojcima prema terminalima, imati i javni karakter te učiniti Metropolis dostupnim za gradske sadržaje, rekao je Obersnel, također naglasivši mogućnost produženja do Žabice, čime bi se prometno uvelike rasteretile Zvonimirova i Krešimirova ulica.



– Na tragu dosadašnje dobre suradnje s Ministarstvom prometa i Lučkom upravom, kojom su zadnjih godina učinjeni veliki iskoraci u razvoju lučke infrastrukture i gradskog prometa, vjerujem da ćemo naći rješenje za spajanje od Metropolisa do Žabice, rekao je Obersnel.


Ravnatelj Vukorepa je prezentirao osnovne tehničke karaktiristike projekta koji je sastavni dio kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali, kao i kronologiju cijelog projekta,naglasivši kako će njegovom realizacijom, uz ostale projekte u luci, biti posve promijenjen izgled i značaj Rijeke.


– Izgradnjom nautičke marine, stavljanjem kontejnerskog terminala u funkciju i drugim ulaganjima koja ća sva biti završena i u funkciji najkasnije za tri godine, Rijeka će postati središte multimodalnog transporta i nautičkog turizma u široj regiji, kazao je Vukorepa.