Edi Kučan

3. maj našao egzistenciju u niši polarnih kruzera: “Opet smo prepoznatljivi na svjetskom tržištu”

Hina

Foto Sergej Drechsler

Foto Sergej Drechsler

U pregovorima smo za izgradnju i nekih drugih plovnih objekata, što znači da je 3. maj opet prepoznatljiv na svjetskom tržištu, ima perspektivu i može nastaviti uspješnu gradnju brodova, poručio je direktor 3. maja Edi Kučan



Ministar gospodarstva i održivog razvoja Tomislav Ćorić u utorak je izrazio uvjerenje da će iduće razdoblje 3. maj donijeti dodatnu tržišnu orijentaciju i u konačnici fazu u kojoj država ni na koji način neće asistirati u tom riječkom brodogradilištu.


Nakon posjeta predsjednika Vlade Andreja Plenkovića 3. maju i sastanka s direktorom Edijem Kučanom, Ćorić je novinarima izjavio da to brodogradilište, nakon problema u koje je bilo upalo i faze u kojoj se tražio način za nastavak proizvodnje, sada s obzirom na trenutnu razinu aktivnosti ima više od 800 zaposlenih.


Smjer Kučana i njegove posade


“Sigurni smo da iduće razdoblje nosi dodatnu tržišnu orijentaciju i u konačnici fazu u kojoj država ni na koji način neće asistirati, to je ono što želimo i to je smjer kojim će direktor Kučan i njegova posada ići”, izjavio je Ćorić.




Na upit novinara o prodaji dionica 3. maja i potencijalnim ulagačima Ćorić je rekao da sada o tome ne može govoriti, već je to tema koja će tek doći na red, dodavši da je sada fokus na završetku brodova u izgradnji.


Komentirajući izdana državna jamstva 3. maju, kazao je da ih je država dala jer se u jednom trenutku shvatilo da ponuđena cijena od potencijalnog ulagača ni približno nije dovoljna da bi se zatvorila troškovna komponenta.


Foto galerija: Andrej Plenković i ministri u 3. maju Foto: Sergej Drechsler


“S druge strane, bila je debelo podcijenjena i shvatili smo da bi 3. maj i RH tako učinili sebi jalovu uslugu ulaskom u taj dogovor. Temeljem ugovora i ostalih okolnosti, odlučili smo da ćemo brod 514 završiti sami i prodati na tržištu za nekoliko desetaka postotaka bolju cijenu”, rekao je Ćorić.


Kučan je izjavio da je danas dopremljen dodatni čelik za izgradnju polarnog kruzera te da 3. maj u niši polarnih kruzera i postojećih brodova ima daljnju egzistenciju.


Borba brodovlasnika za novogradnju 514


“U pregovorima smo za izgradnju i nekih drugih plovnih objekata, što znači da je 3. maj opet prepoznatljiv na svjetskom tržištu, ima perspektivu i može nastaviti uspješnu gradnju brodova”, izjavio je.


Kučan je kazao da gradnja broda za prijevoz automobila i kamiona (514) ide u dobrom smjeru, sada je dovršen oko 82 posto i uspješno ide ka završetku.


“Što se tiče prodaje broda, država je izašla s javnim natječajem, imamo više od 13 ponuda i očekujemo borbu brodovlasnika i postizanje povoljne cijene, koja će nam omogućiti vraćanje kredita za pokretanje proizvodnje i završetak tog broda”, naveo je Kučan.


Foto Marko Gracin


Ministarstvo gospodarstva do 15. rujna prikuplja ponude za kupnju broda 514, za koji je najniža prihvatljiva cijena 39 milijuna eura, a može se prodati kao dovršen ili nedovršen.


U izgradnji je brod za prijevoz nafte i naftnih prerađevina za španjolskog naručitelja, novogradnja 723, a problem je nedostatak boje za bojenje tankova.


“Na žalost, dobili smo poruku iz SAD-a da bi prva otprema mogla biti unutar sljedećeg tjedna, dok za ostale četiri ne zna ni sam dobavljač, što je ozbiljan problem. Brod je, osim u tom dijelu, završen”, rekao je Kučan.


U tijeku puno certificiranje za Fincantieri


Po njegovim riječima, za novogradnju 734, polarni kruzer, obrađeno je oko 2.000 tona crne metalurgije, a u dolasku je nova pošiljka. Napravljeno je oko 1.750 tona sekcija i montirano na navozu oko 1.300 tona, kazao je Kučan, dodavši da se sve odvija prema planu.


Rekao je i kako se nadaju novim poslovima, da rade i za treće osobe, a u suradnji s talijanskim Fincantierijem u završnoj je fazi puno certificiranje kako bi 3. maj bio stalni izvođač te tvrtke za bilo koje aktivnosti.


U 3. maju sada ima 816 zaposlenika, a 42 je na dugotrajnim bolovanju. Kooperanata je 288, od čega je više od pola u sustavu rada “ključ u ruke”, a ostali rade na satnicu.



Na upit novinara o dugovanjima brodogradilišta prema vjerovnicima, s kojima je bila ugovorena odgoda plaćanja, Kučan je kazao da je sastanak s njima bio kvalitetan.


“Vjerovnike smo podijelili u četiri grupe, ovisno o iznosu potraživanja, a najteži sastanak je bio s vjerovnicima koji imaju potraživanja iznad milijun kuna”, naveo je Kučan i naglasio da smatra da su našli rješenje te da je predloženi model sada jedini ostvariv.


Nedostaje negdašnji projektantski ured


Kučan je potvrdio da ima pregovora o novim brodovima, dodavši da 3. maju nedostaje nekadašnji jak projektantski ured, te da je riječ o ozbiljnim brodovima, koji ispunjavaju uvjete smanjenja štetnih emisija, brodovima za domaće naručitelje itd.


Rekao je i da je tržište velikih kruzera u krizi, ali je dobra potražnja za brodovima za manji broj putnika te da ima perspektive za nastavak izgradnje polarnih kruzera i drugih brodova u 3. maju.


Foto Marko Gracin


Na upit o prodaji dionica, Kučan je rekao da nema službenih informacija, no da je bilo razgovora i upita iz europskih zemalja te treba pričekati dok netko barem uplati jamčevinu.


Javni poziv za iskazivanje interesa za kupnju 88,27 posto dionica koje Uljanik d.d. u stečaji drži i 3. maju objavljen je početkom srpnja.


Vlada je potkraj srpnja odobrila i državno jamstvo za kreditno zaduženje 3. maja u svrhu osiguranja sredstava za sudjelovanje na javnoj dražbi za kupnju Novogradnje 527. Kredit je u iznosu od 7,4 milijuna kuna uvećano za troškove kamata i naknada.


Riječ je o samoiskrcavajućem brodu za rasuti teret, koji zauzima navod u 3. maju, a dio je stečajne mase Uljanika.