SEVERFOREVER

Modni kreator Robert Sever ove godine slavi 20 godina postojanja svog branda

Edita Burburan

Moda je često odraz vremena u kojem živimo, i vrlo često odraz onoga sto jesmo ili tko bi željeli biti.



Modni kretaror Robert Sever ove godine slavi 20 godina postojanja svog branda. No, na modnu scenu zakoračio je puno prije toga još kad je kao srednjoškolac napravio modnu reviju u jednom zagrebačkom klubu. Do danas Sever je zamislio i ostvario mnoge kolekcije, a često je surađivao i s hrvatskim modnim kućama poput Varteksa, Heruca, Replay-om i drugima.
Svoje vizije uvijek je iznosio hrabro, beskompromisno ne osvrčući se na prolazne trendove, već starajući prema svojim nadahnućima.
Za ovojesensku sezonu hrvatski Sever je predstavio čak dvije kolekcije odjednom. Konkretno riječ je o dvije pret-a porter kolekcije.Kolekcija “Animalia” kroz svojih četrdeset total look kombinacija obiluje životinjskim uzorcima, ali izvedenim u jednostavnim varijantama i u sasvim nosivom dnevnom looku. Druga kolekcija pod imenom “Fantasia” nastala je u suradnji s grafičkim dizajnerskim brandom “Hdizajn” koji je poznat po svojim minimalističkim dizajnerskim posterima. Ono što je također odlika Severova jesenske kolekcije su brojne kombinacije od jeansa i košulje od pamuka koji je ujedno i njegov omiljeni materijal. Također materijeli su dorađivani raznim tehikama od ručno oslikanih motiva do patchwork tehnikom. Jednom riječju kao i uvijek Sever je stavio naglasak na nosivost. Ukratko riječ je o profinjenoj ležernoj chic kolekciji čistih i jednostavnih formi u kojima se svaka žena može osjećati nesputano i lijepo u svakom koraku svog radnog dana.


robert sever kolekcija


Slavite 20 godina svog modnog branda, ipak na modnoj sceni ste i duže, prisjećate li se tih trenutaka? Kako je izgledala Vaša prva kolekcija?


– Ove godine brand slavi 20 godina djelovanja, prije toga sam stvarajući temelje i kapital za brand radio i kao stilist.
Moja prva revija je bila u 3. razredu srednje škole, jer sam tada, kao klinac iz Primijenjene jednostavno i ne razmišljajući previše odlučio imati reviju u jednom zagrebačkom klubu. Tada nisu postojali brendovi, imena, društvene mreže. Bila je to, ako se ne varam, 1994. godina. Kolekciju sam, ako je mogu tako nazvati – napravio inspiriranu s Bjork i njenom glazbom. Nastavno počeo sam raditi s 18 godina i pripremao prvu kolekciju SEVERFOREVER koja je za mene i dalje nešto nestvarno. Potpuno hrabro i danas nezamislivo prikazao sam kolekciju s 80 kombinacija koju je nosilo 80 osoba različitih godina, fizionomija, izgleda….


Jedan ste od najdugovječnijih kreatora na domaćoj modnoj sceni, kako biste opisali život modnog kreatora u Hrvatskoj?


– Ne mogu govoriti u ime drugih već samo kroz svoje iskustvo. Taj život nije ni glamurozan ni jednostavan kako nas se prikazuje u filovima, nije dramatičan ni bezbrižan. Svatko od nas je na svoj način i poduzetnik, osoba koja svojim radom utječe na ekonomiju ove zemlje i tko osigurava svojim radom posao i drugima koji su zaposleni u brandu. Dakle postoji ogromna odgovornost i cijeli proces je najmanje kreativan. Odjeća se mora prodati, s tom idejom se stvara a ne s idejom kako će što izgledati na pisti ili fotografiji.





Surađivali ste s mnogim domaćim pa i sa stranim brandovima, Varteksom, Herucom, Replayom, Croatia Airlinesom, nedavno ste i za VIP radili radnu uniformu. Kako izgledaju te suradnje, imate li dovoljno slobode ?


– Suradnje dolaze uvijek na temelju onoga što određeni brand vidi kao poveznicu sa mnom i s mojom estetikom. Ovisno o zahtjevima projekta ili klijenta imam mogućnost donijeti svoje ideje u neku već postojeću priču. Suradnje su uvijek lijepa stvar, jer izazivaju. Tek se tada vidi koliko si fleksibilan, ali i siguran u vlastitu viziju ili smjer.


Što Vas je zapravo namamilo u svijet mode?


– Nije me namamilo ništa, u ovom životu vizualno izražavanje je moj poziv i dani mi talent. Vjerujem da kad osvijestiš talent ili mogućnost, da si tada i odgovoran taj talent njegovati i iz njega stvarati bez obzira radilo se o krpici ili nečemu puno većem i važnijem.


Kako bi glasila Vaša definicija mode?


– Moda je često odraz vremena u kojem živimo, i vrlo često odraz onoga sto jesmo ili tko bi željeli biti.


Kroz svoj rad inspirirali ste se mnogim stvarima od povijesnih razdoblja, poznatim osobama, svjetskim kreatorima…. no ipak u središtu svega uvijek je bila žena. Kakva je zapravo ta Vaša žena, kakav je njen stas i stav?


– Žena nije samo jedna, žena je sve. Ne mogu uperiti prstom i singularno izdvojiti jedan tip koji je inspirativan. To su različite stvari i mene inspirira pregršt toga. Smiješno mi je kada neki dizajneri govore “Moja žena je ove sezone ovako i onako” i onda druge sezone nešto drugo. Za mene to ne postoji. Ja kada volim volim.



Smatrate li da Hrvatice imaju stila?


– To je kao da pitate da li je sve na svijetu lijepo. Netko ima stila, netko nema bilo bi apsurdno i neprirodno da svi nešto imaju ili nemaju.


Ima li neki grad u kojem ste posebno primijetili da su žene drugačije?


– Naravno da postoje razlike od grada do grada, svako mjesto svoju feštu ima, tako je i sa ženama i s ukusom i stilom.


Osim mode za žene imali te nekoliko izleta i u mušku modu. U čemu je bitna razlika između kreiranja za žene odnosno muškarce?


– To su posebne kategorije, pristup stvaranju je drugačiji i krajnji kupac je drugačiji. To je sasvim različita psihologija pristupa. Muškarce je puno teže odjenuti nego žene, u to sam siguran


Vaš je stav da kreacija mora biti nosiva od jutra do mraka, naime izjavili ste kako je najvažnije ostati u granicama: nosivo i urbano, ali bez prelaska u kostim… Što to konkretno znači, možete li opisati jedan takav dnevni urbani look za kojim biste se i Vi okrenuli na ulici?


– Ono što ja stvaram kao dizajner je uvijek naglašena vizija i takvi vizuali nisu često viđeni na ulici. Jedno je vizija i kolekcija, a drugo je primjena u svakodnevnom životu. Znajući sve to uvijek stvaramo artikle koji su i zadovoljavajući za viziju kolekcije, a separativno mogu biti dio različitih garderoba. Odjeća mora biti primjenjiva, mora imati svrhu. Nadalje to je stvarno pitanje nečijeg ukusa, jer odjeća može imati svrhu i primjerice scenskog nastupa ili slično, no mene zanima kategorija svakodnevne odjeće.
Vrlo često se okrećem za gospođama starije dobi jer smatram da one, ako imaju stila, uopće ne mare za trendove već njeguju svoj stil što je meni važno i što me fascinira. Trendovi me uopće ne zanimanju, to je gubitak vremena i ubojstvo osobnosti.


U svojim kreacijama volite koristiti cvjetne uzorka, ne bježite od boja i šarenila, kažu romantično, jeste li zaista takvi?


– Uvijek stvaram iz vlastitog ukusa i stvari koje me osobno vesele. Volim boje, uživam u njima i, kao pravi strijelac, optimist sam po prirodi. Fascinacija s cvijećem je ostavština moje majke Marije, od koje sam naslijedio ljubav za vrtlarenjem i uzgojem biljaka.


Česta Vam je opsesija bila približiti dnevni look visokoj modi, je li to moguće?


– Visoka moda je kategorija koja je zaštićena zakonom. Vani se zna tko smije nositi COUTURE ime i iz kojeg razloga, a kod nas se i lokalne šnajderice tako nazivaju. To je nešto što mi kao potrošači ne možemo razumjeti, čak ni mi kao dizajneri nemamo to znanje o tome kakav je to proces stvaranja. Mene inspirira ideja da je nešto jedinstveno, da su detalji rađeni s posvećenošću koju zahtjeva visoka moda, ali nikada mi ne bi palo napamet nazivati svoj rad takvim ili nazivati sebe umjetnikom.


Što bi za Vas bila modna hrabrost?


– Danas je hrabrost biti autentičan, ne mareći za mišljenja drugih. Danas je hrabrost biti slobodan u izražavanju sebe.


Vi osobno rijetko, ali ipak povremeno mijenjate image. Što prethodi tome ?


– Moje potrebe za promjenom su prirodne i spontane i uživam u njima. Vjerujem da sam pronašao svoje temelje stila i da znam u čemu sam “ja” i to mi je dovoljno.


U privatnom životu djelujete vrlo posloženo i marljivo, redovito vježbate, vodite brigu o zdravoj prehrani, a volite i čitati. Kad sve utrpate u dnevni raspored? Kako izgleda Vaš dan?


– Upravo iz discipline mogu ostvariti sve za čim imam potrebu od redovitog treniranja, čitanja ili putovanja. Volim svoj posao i doista sam marljiv i radišan, ali volim i vrijeme za sebe, za svoj osobni napredak i razvoj, za užitak duše- koji je toliko bitan u brzom i prolaznom tempu života.


Imate li neka nova modna iznenađenja koja pripremate?


– Apsolutno, uvijek volimo stvarati potajno, ne otkrivajući sve unaprijed. U svijetu u kojem stvaram mora biti elementa iznenađenja, ali i iščekivanja.


Što je za Vas uvijek in?


– Njegovana koža i kosa, i pozitivna energija i stav.


Modni dodatak kojeg biste svakom sugerirali?


– Novčanik, jer je nužan.


Imate li modni fetiš?


– Vintage jeans, bijele košulje i majice, pletene dolčevite.


Kojem godišnjem dobu pripadate?


– Zima definitivno.


Što je za Vas potpuna harmonija?


– Simbioza sa svim i svime, a posebno sa sobom.


Koji su Vaši omiljeni materijali?


– Pamuk


Koju Hollywoodsku glumicu biste odabrali da nosi Vaše modele?


– Ni jednu posebno


Robert Sever rođen je 1978 godine u Zagrebu. Na Tekstilnom odjelu Srednje škole za primjenjenu umjetnost i dizajn uZagrebu maturirao je 1995. godine. Već nakon dvije godine počinje raditi kao profesionalni stilista za različite modne časopise u Hrvatskoj poput Cosmopolitana, XL-a, Nomad-a, Mile, Klika, Glossa…. U svoje suradnje ubraja i sve veće PR i marketing agencije na brojnim projektima vezanim za potrebe i zahtjeve klijenta poput Levi´s-a, Replay-a, Croatia Airlines-a, Varteks-a, Heruc-a, Sprita, Plive, Atlantica, Tradea, Agrokora, Sketchersa, No Limit Jeansa, Jucyja, Karlovačkog piva…. Ostvario je i brojen uspješne suradnje s brojnim hrvatskim scenskim umjetnicima pjevačima i glumcima. Svoj brad koji ove godine slavi okruglu obljetnicu osnovao je 2021. godine. Godine 2006. pohađao je i likovne radionice u Školi umjetnosti u Mongoliji gdje je učio narodne vezove i kinesko tradicionalno slikarstvo.