Foto: MIRJANA VLADIĆ
Trajno nadahnuće za nakit koji izrađuje Julijana nalazi u prirodi, na putovanjima u daleke i nepoznate svjetove, u mitovima i bajkama.
povezane vijesti
- Nepoznati lopov provalio u kuću 79-godišnjakinje i pokrao nakit vrijedan nekoliko tisuća eura
- Na ulici nepoznati muškarac prišao 70-godišnjakinji te joj s vrata strgnuo nakit. Policija traga za njime
- Iz džepova jakni koje su maloljetnici ostavili u nezaključanoj svlačionici 51-godišnjakinja pokrala novac i nakit
Oblikovateljica umjetničkog nakita Julijana Rodić Ozimec živi i radi u Zagrebu, a djeluje pod umjetničkim imenom JoR. Njezino istraživanje metala počelo je 1989. godine, a razvilo se u dva smjera – izrada unikatnog nakita i interpretacija prirodoslovne i kulturne građe kroz suvenire.
Trajno nadahnuće za nakit koji izrađuje Julijana, koja samu sebe naziva »istraživačicom oblika«, nalazi u prirodi, na putovanjima u daleke i nepoznate svjetove, u mitovima i bajkama.
Najdraže joj je raditi samo s metalom kombinirajući zlato, srebro i bakar, no vibracije prirode, titraji svjetlosti, valovi i šumovi, mitska bića poput zmajeva nagnaju ju da broševe, naušnice, ogrlice i dugmad za manžete upotpuni opalom, lapisom, malahitom, oniksom ili pak koraljima. Biseri su joj ipak najdraži.
Savršenstvo prirode ističe ženstvenost, ali i žensku snagu. Inspiracija za određeni nakit može doći u bilo kojem trenutku i obično postoji ideja s kojim materijalima bi se radilo. Kao zanimljiv izbor nametnuo se eloksirani aluminij. To je materijal koji se prvenstveno koristi kao zaštita u industrijskim postrojenjima.
Dolazi u različitim bojama da bi se razlikovale instalacije, i upravo je boja bila ta koja je autoricu privukla ovom materijalu. Međutim, pokazalo se da je aluminij prljav prilikom obrade, nimalo kovljiv, i samo je donosio rizik da se onečiste plemenite kovine koje koristi, stoga za ovim materijalom sada poseže rijetko.
I srebro i zlato su plemenite kovine. Nazivaju se plemenite jer su dobro kovljive i obradive i jer ne oksidiraju (zlato) ili oksidiraju na zraku toliko da se oksidacija može ukloniti (srebro).
Oba su materijala vrlo zahvalna za izradu nakita. Zlato je kralj metala, traje vječno (dok ga se ne istopi), no ima vrlo nepristupačnu cijenu i zahtijeva posebne uvjete rada.
Naći će se u JoR Art asortimanu, više o njemu na Jor-art.net, dosta kombinacija s dragim ili poludragim kamenjem, opet s jasnom vizijom koji je materijal prikladan za određeni komad nakita. Kamenje autorica bira isključivo po ljepoti. Kada vidi dobar kamen, obično ima viziju upravo tog kamena u nakitu ili naprosto ima dobru vibru ili je ushićuje.
Kamenje uistinu može biti svakakvo: sa sajmova, iz dućana koji prodaju kamenje, čak iz starog nakita, iako vrlo rijetko. Većinom kamenje ne bira po značenju. Sve je u njezinom radu bazirano na ljepoti, pa tako i odabir kamena. Postoji određena ideja, skicira se, i na primjer nametne se da bi se baš sjajno uklopio takav i takav kamen.
To ne znači da su značenja kamenja zanemariva. Postoji puno zanimljivih crtica o njihovim čudesnim moćima. Stari su Grci primjerice vjerovali da ametist štiti od pijanstva.