Esencijalna ulja

Ponekad je potrebna mala stimulacija da se oslobodimo stresa: Ovo su esencijalna ulja koja pomažu u opuštanju

Dijana Ljubanović

FOTO/iStock

FOTO/iStock

Kad uzmete u obzir da je najbrži način za promjenu raspoloženja kroz miris, ulja su idealan način da se lakše opustite i stres dovedete na minimum.



Duboko udahnite i pustite da vas ovi moćni biljni ekstrakti opuštaju. Esencijalna ulja uvijek se povezuju s opuštanjem, wellness tretmanima, zdravljem i osjećajem ugode. Istraživanja pokazuju kako je udisanje eteričnih ulja dobar lijek, posebno ako se osjećate anksiozno.


Što su esencijalna ulja?


Praksa korištenja esencijalnih ulja poznata je kao aromaterapija. Ova ulja su visoko koncentrirane tekućine koje se ekstrahiraju ili destilacijom ili ručnim postupcima poput hladnog prešanja.


Svakako pazite da uvijek tražite mješavine nastale od 100% esencijalnih ulja. Budite oprezni s nejasnim, nereguliranim izrazima na etiketi poput:  “mirisno ulje”, piše Very Well Mind.


Esencijalna ulja

FOTO/Unsplash


Prednosti upotrebe esencijalnih ulja




Eterična ulja djeluju inhalacijom ili lokalno. Ona se mogu koristiti na koži, a mnoga od njih pomažu kod borbi s aknanama, a neka i hidriraju kožu te je čine blistavom. No, kad osjetite njihov miris, osjetite tada blagodati uma i tijela.


Studije su pokazale da esencijalna ulja apsorbiraju receptore mirisa u vašem nosu koji su povezani s limbičkim sustavom, dijelom mozga koji kontrolira naše emocionalne reakcije.


To zauzvrat utječe na rad srca, krvni tlak i živčani sustav. Esencijalna ulja se udišu i u pluća, gdje ulaze u krvotok i utječu na hormone putem endokrinog sustava, gdje mogu promijeniti stresnu reakciju tijela.


Kako koristiti esencijalna ulja za uklanjanje stresa i smirivanje uma


Iako su prirodna, esencijalna ulja i dalje su snažna i treba ih koristiti oprezno. Difuzor je najčešći način ispuštanja u zrak. Zatvorite oči, olabavite ramena i duboko udišite nekoliko puta prije nego što vratite disanje u normalu.


Dovoljno je dodati nekoliko kapi u zdjelu s vrućom vodom  i primijeniti ista pravila. No, 30 do 60 minuta je preporučeno vrijeme čekanja jer miris može postati previše intenzivan.


Rollerball koji primjenjujete na sljepoočnicama i pulsnim točkama na zglobovima, također je dobar način da se opustite uz esencijalna ulja. Primijenite rollerball na zapešća i na dlanove i duboko dišite pet puta kako biste se riješili napetosti.


Opuštanje

FOTO/Unsplash


Problemi sa spavanjem?


Ulijte žlicu esencijalnog ulja (jojoba ili kokosovo ulje), dodajte pet kapi vašeg omiljenog esencijalnog ulja u staklenku i dobro promiješajte u vodi za kupanje. Ili koristite prethodno izmiješanu maglicu za opuštanje.


S vremenom u mozgu stvaramo vezu koja miris povezuje s iskustvom smirenosti i spavanja pa vam ovakvi rituali mogu pomoći za bolju kvalitetu sna.


Kad uzmete u obzir da je najbrži način za promjenu raspoloženja kroz miris, ulja su idealan način da se lakše opustite i stres dovedete na minimum.


Ako uzimate lijekove ili patite od kroničnog zdravstvenog stanja, pitajte svog liječnika prije nego što počnete prakticirati aromaterapiju.


Spavanje

FOTO/Unsplash


Esencijalno ulje lavande


Ova ljubičasta cvjetna biljka sadrži spoj linalol koji ima sedativni učinak. Miris povećava alfa valove u prednjim dijelovima mozga, potičući vas da se opustite. Brojna su istraživanja pokazala da lavanda ima i fizički učinak, smanjuje krvni tlak i pomaže tijelu da proizvodi melatonin, hormon koji potiče miran san.


Lavanda

FOTO/Unsplash


Eterično ulje kamilice


Prema Nacionalnom institutu za rak, dvotjedno kliničko ispitivanje istraživalo je učinke masaže uljem kamilice kod ljudi oboljelih od raka. Studija je otkrila da masaža ovim razrijeđenim uljem pomaže u smanjenju anksioznosti i drugih simptoma više od same masaže.


Kamilica

FOTO/Unsplash


Bergamot esencijalno ulje


Ako ste ikada popili šalicu čaja Earl Grey, već ste upoznati s umirujućom cvjetnom aromom bergamota ili gorke naranče. Studija objavljena u časopisu Physiology & Behavior otkrila je da pacijenti koji su mirisali narančino ulje dok čekaju na stomatološki postupak smanjili su tjeskobu i poboljšali raspoloženje u usporedbi s onima koji su slušali smirujuću glazbu i onima koji uopće nisu imali stimulaciju.


Bergamot

FOTO/Unsplash


Kadulja


Poznato je da djeluje protiv spazma, tako da će smanjiti stres u mišićima za miran noćni san. Studija objavljena u časopisu Journal of Ethnopharmacology također je otkrila da kadulja ima antidepresivna svojstva i da je učinak ulja bio usko povezan s dopaminom, hormonom zbog kojega se uvijek osjećamo dobro.


Kadulja

FOTO/Unsplash


Limunska trava


Ovo nije ulje koje ljudi automatski povezuju s olakšanjem stresa. No, u studiji objavljenoj u časopisu Alternativna i dopunska medicina znanstvenici su izmjerili neposredni pad razine anksioznosti kod osoba koje su udahnule tri do šest kapi mirisa.


Limunska trava

FOTO/Pexels