Melina Lazanja i Ana Miošić

Dvije prijateljice iz Sušačke pokrenule su svoj brend: Gemma lutum donosi unikatne modne detalje

Sanda Milinković

Naziv brenda u prijevodu znači „dragulj od gline“.

Ljeto je stvoreno za odbacivanje modnih pravila, igranje s bojama i modnim detaljima koji podižu svaku odjevnu kombinaciju. U potrazi za malo drugačijim nakitom uz kojeg nećemo proći neopaženo, naišli smo na riječki brend Gemma lutum. Iza brenda stoje Melina Lazanja i Ana Miošić koje su se upoznale još tijekom srednje škole, točnije – u Sušačkoj gimnaziji.


„Urezao mi se u pamćenje trenutak kada sam upoznala svoju prijateljicu Melinu. Bilo je to na prvi dan novoupisane srednje škole, naše drage Sušačke gimnazije. Iako se i naši roditelji poznaju iz doba njihovog srednjoškolskog obrazovanja, a prijatelji su i dan danas, nas dvije se nekako do tada nismo nikada srele.


Toga dana Melina je sjela u klupu ispred mene, okrenula se, i s velikim osmjehom upitala – ‘Ti si Ana od Borisa, zar ne!?’ Od tada, uvijek smo tu negdje jedna za drugu, iako su nas putevi nekada znali udaljiti zbog mjesta stanovanja u različitim gradovima, različitih poslova i slično“, otkriva nam Ana u uvodnom dijelu razgovora.


gemma_lutum

Dvije prijateljice i suradnice, Melina Lazanja i Ana Miošić, Foto: Bojana Gajski


 


Ana je nakon završetka Akademije primijenjenih umjetnosti krenula putem kreative, umjetničkih izložbi i grafičkog dizajna, a veliki joj se preokret dogodio nakon rođenja sina kada je puno vremena provodila kod kuće. Tada se bavila, kako nam sama kaže, svime samo ne poslom.


„U meni se stvorila ideja i želja ostvariti nešto samo moje. Krenula sam u otvaranje obrta za proizvodnju rukotvorina gdje se nakon nekog vremena iskristaliziralo da se zapravo najviše bavim izradom nakita“, otkriva Ana.


Njezina prijateljica i suradnica Melina završila je fakultet u Iki nakon kojeg je radila različite poslove sve dok nije došlo vrijeme da se posveti onome što voli.


„ Mogu reći da sam zapravo od ranog djetinjstva okružena slikama, skulpturama i drugim oku lijepim stvarima. Budući da je moj otac Nenad Petronio, slikar, na kraju je i kod mene prevladao taj umjetnički gen i odabrala sam put umjetničke slobode, kreativnosti i stvaralaštva“, kaže Melina.


Njezin je put započeo upisivanjem tečaja keramike u Kostreni pod vodstvom profesora Borisa Roce.


„Tata je već imao spremnu  peć za keramiku pa mi je i to bila jedna olakotna okolnost te sam vrlo brzo samostalno počela peći keramičke predmete.


Prvo su to bili ukrasni, pa uporabni predmeti, pokloni za razne prigode, pokloni za djelatnike nekoliko firmi i malo pomalo sve sam više bila u tome“, pojašnjava Melina pa usput doznajemo da je upravo ona autorica bakarskog suvenira, nadaleko poznatog „Bakarskog baškota“, koji se nalazi  u svakom kutku svijeta na što je iznimno ponosna.


Foto: Ana Miošić


Foto: Ana Miošić


Dragulj od gline


Zanimalo nas je kako su im se životni putevi spojili na način da pokrenu svoj brend i okušaju se u kompetencijskom svijetu modnog nakita.


„Ideja za brend Gemma lutum tinjala je puno godina negdje duboko u nama, prvenstveno kod Ane koja je znala često govoriti; ‘Hajde Meli, moramo nešto ti i ja napraviti zajedno. Obje smo kreativne, ti radiš sa glinom, a ja nakit – ima jedna dobra fora – nakit od keramike’“, objašnjava Melina i dodaje da je svaka od njih imala  svoj put i viziju, a onda je jednostavno došlo pravo vrijeme da se ti putevi isprepletu i da zajedničkim snagama nešto i stvore.


„Tako smo udružile naše vještine, Ana u izradi nakita a ja u oblikovanju gline, i nastali su naši dragulji koje vam danas predstavljamo. Iako je za rad u dvoje potrebno i ponešto kompromisa, puno je lakše i ljepše kada imaš sa nekim podijeliti probleme i naravno veselje i uspjeh“, dodaje.


Naziv brenda u prijevodu znači „dragulj od gline“ stoga smo upitali i kako su se složile oko ovog doista moćnog imena.


„ Odabiru imena kao i izradi logotipa te ostalih vizuala posvetila sam dosta vremena. Najteže je valjda kada radite za sebe, pretpostavljam da sam sama sebi najgori klijent. Željela sam stvoriti nešto jednostavno i jasno ali opet prepoznatljivo i zvučno….željela sam da naše ime predstavlja nas, i tako sam kroz razna promišljanja došla do kombinacije dvije latinske riječi, za dragulj – GEMMA, i glinu – LUTUM. Bilo je naravno u kreativnom procesu i drugih prijedloga a nas dvije smo onda zajedničkim snagama odabrale pobjednika“, pojašnjava Ana.


Foto: Ana Miošić


Foto: Ana Miošić


Zlatni detalj kao osobni pečat


Ove dvije kreativke nakit izrađuju isključivo od čiste bijele gline.


Naše su naušnice u potpunosti ručno izrađene, te pečene na 960° C što im daje iznimnu izdržljivost. Glazirane su ne-olovnim glazurama, te time i sigurne za zdravlje. Moramo napomenuti i da su vrlo lagane za nošenje!


Kada je dugotrajan proces izrade, farbanja i glaziranja gotov nanosi se zlato te naušnice idu na 3. paljenje. Nakon toga slijedi završno ukrašavanje, a to podrazumijeva ringove i ukrasne dodatke. Ukrasni dodaci su od srebra, mesinga i nehrđajućeg čelika“, objašnjavaju prijateljice.


Za oko nam je zapelo da kod većine naušnica prevladavaju zlatni detalji.


„Pri promišljanju pa i u samoj izradi ponekad se rađaju nove ideje kako te naše ljepotice učiniti još ljepšima, tako da koristimo i tekuće zlato tj. 24 karatni zlatni lister  koji daje posebnu dozu elegancije i profinjenosti. Upravo taj zlatni ‘touch’ prepoznat je kod naših dragih kupaca, a modeli sa zlatom su upravo i najtraženiji, kako oni na ringu tako i na iglici“, otkrivaju nam.


Doznajemo i da nakit rade po kolekcijama jer svako godišnje doba zahtjeva i različite boje, a onda se obično rade i novi oblici te modeli.


„Naš početak bila je prva prošlo ljetna kolekcija u kojoj je prevladavala tirkizna boja, roza i zelena, a najprodavaniji model bio je tirkizni polukrug sa vrlo neobičnim dodatkom koji je osvajao na prvu. Zatim je uslijedila jesenska kolekcija sa malo jačim bojama poput narančaste, ljubičaste i sive.


Nakon toga jako smo se veselile našoj prvoj božićno/novogodišnjoj kolekciji u kojoj je prevladavala crna, crvena i tamno zelena i na tim bojama jako je lijepo pasalo zlato, baš onako svečano, elegantno i blagdanski…


Sada smo ponovno na aktualnoj ljetnoj, i sve je jako veselo sa puno novih ljetnih boja, a prevladavaju pastelne. Zapravo svaku našu kolekciju nastojimo obogatiti i osvježiti novim bojama, oblicima i dodacima“, kažu nam.


Foto: Ana Miošić


 


Uz naušnice, prekrasne keramičke šalice


Dodaju i da su vrlo su popularne naušnice na iglicu među kojima izdvajaju uvijek slatka srca, polukrug i šesterokute.


„Od visećih tu je svakako naš najdraži oblik tzv. markiz, koji zaista lijepo odgovara svakom obliku lica i upravo njega žene na kraju izaberu, on je većini favorit“, dodaju.


Pitamo ih otkuda crpe inspiraciju za svoje modele nakita, a one nam objašnjavaju da je inspiracija relativan pojam te da je nekad imaju previše, a u rijetkim slučajevima je treba i pričekati da dođe.


„Uglavnom inspiracija je u nama i svuda uokolo nas, a sa svakim dodatnim trenutkom rada otvaraju se i nove ideje. Uglavnom biramo boje koje se nama sviđaju i oblike koje bi i mi željele nositi i onda to bude pun pogodak“, otkrivaju.


Vrijedne prijateljice svoj kreativan dan i proces započinju ujutro, a završavaju „po mraku“. Ne poznaju klasično radno vrijeme, vikende niti praznike jer se posao nekada radi intenzivnije prilikom isporučivanja naručenih artikala, a kažu da je često i fizički zahtjevan.


Složno odgovaraju da je nekad zbilja zabavan i ležeran te da im je divno što se mogu opustiti u kreativnom procesu koji je ponekad i dobar odmak od ozbiljnih stvari.


Foto: Melina Lazanja


Foto: Melina Lazanja


Osim naušnica, u ponudi su i prekrasne šalice.


„Keramičke šalice su ideja koja je zaživjela negdje oko prošlog Božića kada smo htjele proširiti  našu ponudu. Naime, u to vrijeme prvi puta smo nastupale i na riječkom Art baazaru gdje nam je bilo odlično i gdje su naši radovi jako dobro prihvaćeni.


Tada smo osim šalica i zdjelica imali i 2 u 1 proizvod. Naime, u naše keramičke šalice izlile smo svijeće od mirisnog sojinog voska koje su potpune prirodne i ekološki prihvatljive sa neodoljivim božićnim mirisima poput mirisa božićnih kolačića, šećerne vune, bora… Nakon što svijeća izgori ostaje keramička šalica za ispijanje fine kavice… i to se pokazalo kao savršen poklon za nadolazeće blagdane“, objašnjavaju nam.


Simpatični kreativni dvojac za kraj nam je kazao da se vesele nadolazećem vremenu i novim izazovima te da se nadaju da je ovo sve tek Gemma lutum početak.


„Pune smo planova i ideja za nastavak uspješne i lijepe suradnje. Najviše nas veseli sreća svih žena koje ‘gemmice’ osvoje na prvu i koje ih ne skidaju sa uha…a takve su mnoge i upravo nam to daje volju i vjetar u leđa za daljnje stvaralaštvo“, zaključuju.


Za slučaj da još niste pronašli svoje savršene ljetne naušnice ili keramičku šalicu za poklon dragoj osobi (pa i sebi!), provjerite Instagram i Facebook profil brenda i pronađite nešto unikatno za sebe.


Foto: Ana Miošić


_


Proizvodi brenda dostupni su i u galerijama i suvenirnicama  u Rovinju, Poreču, Zagrebu, Zadru, Splitu, Podgori, Visu, Lumbardi, Ljubljani i Galeriji Bakar.