Transport i logistika

Što smo naučili u lockdown-u? Inspirirala nas je priča pokrenuta u jeku najžešće pandemijske krize

NL native

Foto: iStock

Foto: iStock



Već i ptice na grani znaju da je koronakriza poremetila svaki oblik ljudske djelatnosti i nepovratno preoblikovala svijet u pravcu koji nam još uvijek nije dovoljno jasan, poznat i razumljiv. Kako bi spoznali nove trendove, smjerove, tendencije i druge zakonitosti potrebne za prevladavanje koronakrize, morat ćemo još mnoštvo vremena provesti u analizi i učenju raznih gospodarskih, političkih, socijalnih i drugih novonastalih fenomena, naravno, sve u cilju uspostavljanja što kvalitetnijeg, normalnijeg, pozitivnijeg, jednom riječju – sretnijeg života. U tome nam, kao i uvijek, mogu pomoći iskustva i svjedočanstva drugih ljudi, a upravo smo kroz jedan takav razgovor ovoga puta poželjeli saznati s kojim su se sve izazovima i poteškoćama suočili djelatnici iz sektora transporta i logistike.


Hrabar potez


Kontaktirali smo zagrebačko poduzeće P2P Logistics koje svojim klijentima pruža usluge iz područja transporta i logistike, a dijelom je regionalne P2P grupacije. Poduzeće djeluje na tržištima Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Srbije, te Crne Gore, a zagrebačka podružnica nastala je, ni manje, ni više, nego upravo u jeku najžešće pandemijske krize.


Foto: P2P Logistics


– Vjerujemo da smisao budi inspiraciju, odvažnost pokreće, a predanost stvara rezultate. Zajedno sa svojim klijentima učimo i rastemo, otvoreni smo za nove ideje, znatiželjni smo, kreativni, osluškujemo, ne bojimo se prihvaćati nove izazove, pomičemo granice, te stvaramo nove veze. Tako smo upravo u samom jeku prvog lockdowna prihvatili izazov i startali s otvaranjem P2P ureda u Hrvatskoj. Složit ćemo se svi da je za otvaranje novog ureda u ovo vrlo izazovno vrijeme vrlo hrabar potez s naše strane, no nismo se dali smesti i uplašiti, jer smo imali jasan cilj što želimo pružiti svojim klijentima, pa tako i u ovo „novonormalno” doba, ističe izvršna direktorica zagrebačke podružnice poduzeća P2P Logistics Nataša Mihajlović.




Pitali smo Natašu Mihajlović kako je konkretno pandemija utjecala na njihovo poslovanje i kako je tekla prilagodba na novonastale uvjete koronakrize.


Iznenađujuća rock zvijezda


– Pandemija je definitivno preoblikovala opskrbne lance i bilo je potrebno reagirati na više polja, naravno, kako bi odgovorili na sve specifične zahtjeve klijenata. Trebalo je educirati klijente, odnosno naučiti ih da se nabava mora planirati na drugačiji, nov način, kako bi se isporuke krajnjim kupcima mogle ispoštovati na vrijeme. Ukazivali smo i na činjenicu da se više nije moguće fokusirati na dugoročne planove, već je potrebno pratiti situaciju u kraćem vremenskom periodu. Naučili smo i da su, s troškovne strane, kalkulacije troškova prijevoza znatno drugačije u odnosu na one koje su važile nekoliko godina unazad, kaže Mihajlović te situaciju slikovito pojašnjava na konkretnim primjerima.


Više se nije moguće fokusirati na dugoročne planove, već je potrebno pratiti situaciju u kraćem vremenskom periodu.


Nataša Mihajlović


– Na primjer, cijene dopreme robe prekooceanskim putem, a koje su dostigle svoj vrhunac u zadnjih 10-ak godina, znatno su porasle te je prosječna cijena prijevoza 40’DV kontejnera više nego učetverostručena u odnosu na period od prije svega god i pol dana. U 2020. godini poznati analitičar Ben Nolan nazvao je brodski prijevoz kontejnera „ iznenađujućom rock zvijezdom 2020“. Pandemijski ciklus započeo je naglim šokom i stopiranjem isporuke tereta od strane kineskih izvoznika za vrijeme njihovog lockdowna, a nakon što su se tvornice vratile u ponovni opticaj nastali su novi izazovi u vidu prazne opreme, neredovitih isplovljavanja brodova i slično, kaže Nataša Mihajlović.


Znanje i povezanost


Razni izazovi pojavili su se i u području ostalih grana prijevoza. Kako ističe Mihajlović, avio-prijevoz imao je svoje izazove sa zakrčenjem avio-luka, a jedan period putnički avioni nisu mogli niti letjeti, stoga je i prijevoz tereta bio u smanjenom obujmu, napominje Mihajlović i nadodaje da su takve stvari uvjete poslovanja učinile izrazito izazovnim, kako za logističare, tako i za klijente. Ipak, ne postoje nesavladive prepreke, a P2P Logistics svakodnevno se trudi dokazati staru narodnu mudrost koja otprilike glasi – „sve se može kad se hoće, a što se hoće nije teško”.


Foto: P2P Logistics


– Mi u P2P Logisticsu se trudimo osluškivati potrebe naših klijenata, nalaziti najbolje opcije na temelju kojih nastojimo odgovoriti na njihove specifične potrebe. Tu nam svakako pomaže i naše znanje u koje konstantno ulažemo, kao i dobra, brza i kvalitetna povezanost sa svim našim partnerima u svijetu, a sve u cilju što bržeg savladavanja vremenskih razlika i drugih specifičnosti našega posla, odnosno u cilju čim kvalitetnijeg prijevoza tereta našim klijentima, napominje Nataša.


Pitali smo Natašu Mihajlović i je li koronakriza utjecala na smanjenje opsega posla (prometa), odnosno financijske prihode.


Digitalna opremljenost


– Na naše poslovanje koronakriza nije imala preveliki utjecaj u smislu smanjenja opsega posla koji smo planirali, dapače, možemo se pohvaliti dobrim financijskim rezultatima i dodatnim zapošljavanjem djelatnika u toku ove godine. Tome pripisujemo zadovoljstvo naših klijenata, koji i u ovo izazovno vrijeme osjećaju da su u sigurnim rukama, odnosno da imaju iza sebe logističkog partnera koji je opremljen svime što je potrebno da bi njihov opskrbni lanac nesmetano funkcionirao te da bi njihovi klijenti bili zadovoljni i dobili isporuke u planirano vrijeme.


Klijentima nudimo tzv. boutique uslugu, krojenu  po njihovoj mjeri.


Nataša Mihajlović


Svojim znanjem, dobrom digitalnom opremljenošću nudimo im tzv. boutique uslugu, krojenu baš po njihovoj mjeri. Jako smo puno naučili iz ove situacije, puno smo fleksibilniji, skloniji smo razmišljanju izvan okvira, ali i svjesni da moramo biti dobro opremljeni svom digitalnom opremom kako bismo mogli kvalitetno odreagirati i raditi u raznim uvjetima. U svakom slučaju, zahvalni smo na prilici da dodatno pomaknemo još neke svoje granice i budemo još bolji svojim klijentima, zaključila je Mihajlović.


 


A1 uvelike olakšava poslovanje

A1 svojim modernim uslugama i pogodnostima pomaže, kako građanima, tako i malim, srednjim i velikim poduzetnicima. Njihova tehnologija uvelike olakšava poslovanje, a naročito u izazovnim vremenima. Povezivanjem više usluga ili tima u MOZAIK poslovni korisnici ostvaruju pogodnosti i dodatne uštede na mjesečnom računu.

Sadržaj nastao u suradnji s A1