Od iduće školske godine novi kurikulumi provodit će se eksperimentalno, što znači da se neće primjenjivati u svim školama, no riječ je o svojevrsnoj revoluciji i modernizaciji srednjoškolskog strukovnog programa
RIJEKA » Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih izradila je 25 novih strukovnih kurikuluma koji obuhvaćaju standard zanimanja i standard kvalifikacije koji su usklađeni s novom metodologijom. Pojašnjavajući kako u praksi to znači da će srednjoškolci koji odaberu strukovno obrazovanje pohađati potpuno novi moderniziran program, pomoćnica ravnatelja Agencije Jelena Letica nove kurikulume ocjenjuje svojevrsnom revolucijom u sustavu srednjoškolskog strukovnog programa. Naime, po prvi put u izradu srednjoškolskih programa uključeni su i predstavnici tržišta rada.
Lakša prohodnost
Uz potpuno nove programe za 25 strukovnih zanimanja i točno propisanih uvjeta tko može upisati pojedini program, kao i propisanih znanja koje će završeni srednjoškolci steći tijekom obrazovanja, novi strukovni kurikulumi promijenili su i nazive pojedinih zanimanja. Tako će dosadašnji računalni tehničar u strojarstvu postati strojarski računalni tehničar, tehničar zaštite osoba i imovine postaje tehničar tjelesne zaštite, tehničar PT prometa postaje tehničar za poštanske i financijske usluge, dosadašnji geodetski tehničar preimenovan je u tehničara geodezije i geoinformatike, dok odjevni tehničar postaje modni tehničar. Uvedeno je i potpuno novo zanimanje, a riječ je o programu agrotehničar koji objedinjuje i mijenja dosadašnje programe poljoprivredni tehničar opći, poljoprivredni tehničar stočar i poljoprivredni tehničar biljne proizvodnje. Ostali programi koji će se iz temelja promijeniti, ali će zadržati postojeći naziv su: tehničar za jahte i marine, modelar obuće i kožne galanterije, šumar, drvodjelski tehničar dizajner, medijski tehničar, ekonomist, prodavač, ekološki tehničar, web dizajner, tehničar za vozila i vozna sredstva, klesarski tehničar, komercijalist, prehrambeni tehničar, tehničar za mehatroniku, tehničar cestovnog prometa, kozmetičar, tehničar za elektroniku, nautičar unutarnje plovidbe i tehničar za računalstvo.
Uz bodove, glavno mjerilo učeničkog znanja i dalje će biti ocjene, a dodajući kako će se iduće školske godine novi kurikulumi provoditi eksperimentalno, što znači da se neće primjenjivati u svim srednjim školama, Letica najavljuje kako će se nakon godinu dana provesti evaluacija programa te će se, pokaže li se potreba, intervenirati u njima. Nakon eksperimentalne faze, novi će kurikulumi zaživjeti u cjelokupnom hrvatskom strukovnom srednjoškolskom sustavu.
Moderniji program