Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 7° 1
Sutra: 7° 7° 1
24. siječnja 2020.
Nevjerojatno

Treći maj i Uljanik se konačno dogovorili oko "Santiaga", a onda je sud u Pazinu blokirao dogovor!

 Tanker »Santiago« bit će dotegljen u riječki škver / Foto GORAN KOVAČIĆ/PIXSELL
Tanker »Santiago« bit će dotegljen u riječki škver / Foto GORAN KOVAČIĆ/PIXSELL
Autor:
Objavljeno: 5. prosinac 2019. u 12:11 2019-12-05T12:11:00+01:00

Dakle dva škvera su došla do kompromisnog rješenja oko pitanja plaćanja troškova vezarina i skladišnine za brod što je trebalo omogućiti da tanker bude otegljen u Rijeku gdje bi se nastavilo njegovo završavanje, ali sud je sada to zaustavi.

Trgovački sud u Pazinu upravo je ukinuo jučerašnju odluku Odbora vjeronika Uljanik brodogradilištu stečaju po kojoj je tanker "Santiago" ovih dana trebao stići u Rijeku.

Dakle dva škvera su došla do kompromisnog rješenja oko pitanja plaćanja troškova vezarina i skladišnine za brod što je trebalo omogućiti da tanker bude otegljen u Rijeku gdje bi se nastavilo njegovo završavanje, ali sud je sada to zaustavio 

Prema dogovoru, Trećem maju nisu trebale biti zaračunate zatezne kamate niti naplaćena skladišnina za studeni ove godine, a stečajni sudac smatra da bi time stečajni vjerovnici pulskog škera bili oštećeni.Današnja odluka suda samo je još jedan dokaz koliko je Treći maj nezaštićenih bokova u okolnostima vođenja stečajnih postupaka u drugim društvima Uljanik grupe pogotovo kada se sudovi tako kruto drže propisa.

Do ove odluke izgledalo kako se nakon više od mjesec dana natezanja oko plaćanja troškova vezarine i skladišnine za taj poluzavršeni brod konačno uspjelo doći do kompromisnog rješenja.

U Zagrebu se jučer sastao Odbor vjerovnika Uljanik brodogradilišta u stečaju na kojem se ipak odustalo od ideje da se kao dodatni instrument osiguranja da će riječki škver podmiriti dug upiše hipoteka na brod, na što u »3. maju« nikako nisu htjeli pristati.

Pokušali smo doći do stečajnog upravitelja pulskog brodogradilišta Lorisa Raka, ali se na naše pozive nije javljao. Predstavnik radnika u Odboru vjerovnika Samir Hadžić samo je potvrdio da se na sjednici razmatralo pitanje »Santiaga« i da vjeruje da se donesenom odlukom došlo do kompromisnog rješenja.

O detaljima Hadžić nije htio, uz pojašnjenje kako sve još mora proći proceduru kod stečajnog suca na Trgovačkom sudu u Pazinu.

Ništa konkretniji jučer nije bio ni direktor »3. maja« Edi Kučan, uz obrazloženje kako će ipak pričekati dok tu kompromisnu ponudu ne vidi »složenu« i na papiru.

Danas je u Pulu trebala otići ekipa trećemajaca da obavi zadnje provjere pred tegalj broda, a očekivalo se da se između »3. maja« i Uljanik brodogradilišta u stečaju potpiše sporazum već danas ili u petak.

Valja podsjetiti kako su u riječkom brodogradilištu još početkom listopada obavili sve pripreme da u svojem opremnom bazenu, pored dva postojeća broda, mogu privezati i »Santiago«, a za što su morali angažirati i remorkere Jadranskog pomorskog servisa koji su, jednog po jednog, izvlačili iz trećemajske luke da bi ih mogli iznova rasporediti i tako napraviti mjesta za prihvat trećeg.

Angažman JPS-a, plaćanje radnika u Puli koji su obavili pripreme »Santiaga« za tegalj, prijevoz pripadajuće opreme iz Pule u Rijeku, osiguranje broda u teglju i čitav niz drugih poslova koji se morao odraditi, sve je to dosad koštalo »3. maj« oko 700.000 kuna. Međutim, umjesto da trećemajci već debelo rade na »Santiagu« i da se iskoristi ovaj interval dok se čeka da u Rijeku stigne sav naručeni materijal i oprema za brod za Kanađane, ova se trećemajska novogradnja 23. listopada našla pod zabranom isplovljavanja iz Pule.

Zona apsurda

Odbor vjerovnika Uljanik brodogradilišta pozvao se na odredbe stečajnog zakona i postalo je jasno da »3. maj« mora odmah ili najkasnije u nekoliko mjeseci podmiriti cjelokupni dug na račun vezarine i skladištenja opreme za »Santiago«.

Čim je otvoren stečaj u Uljanik brodogradilištu, stečajni upravitelj Loris Rak, opet se pozivajući na svoju dužnost, počeo je riječkom brodogradilištu zaračunavati troškove za ovaj tanker.

I pritom je uzeo cjenik koji je postojao iz nekih ranijih godina, prema kojem »3. maj« za svaki mjesec samo za vez mora iskeširati gotovo 140.000 kuna, plus još za skladištenje opreme tako da se iznos duga trenutno penje na više od milijun kuna.

Pitanje ovog trećemajskog tankera, koji u Puli čami nezavršen već gotovo četiri godine, prestao je biti samo problem i počeo je ulaziti u zonu apsurda u trenutku kada je Odbor vjerovnika Uljanik brodogradilišta u stečaju, pod predsjedanjem predstavnice Ministarstva financija, istog onog koje je izdalo državna jamstva riječkom škveru za kredit za nastavak proizvodnje, zatražilo da se na brod stavi hipoteka kao zalog da će »3. maj« podmiriti dug.

Činjenica je da na brodu već postoji pomorski privilegij što je osigurač za podmirenje troška vezarine, pa je očito da je ova hipoteka ustvari trebala služiti samo za dug od skladišnine, koji čini tek oko 20 posto cjelokupnog duga, oko 200.000 kuna.

Da se stvar zašilji do kraja, Odbor vjerovnika Uljanik brodogradilišta u stečaju tražio je da se njihova hipoteka u datom trenutku upiše prva po redu, što znači da bi se pred istom morali povući i HBOR i Ministarstvo financija, koji već imaju hipoteke nad »Santiagom« na račun kredita od 150 milijuna kuna kojeg su trećemajci dobili za pokretanje proizvodnje.

I kada se konačno došlo do dogovora, sud je blokirao taj aranžman.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.