Dijamanti su vječni?

Je li otkucalo dijamantima? Sve više proizvođača uzgaja ih u laboratoriju: “Kemijski i fizički su isti”

P. N.

Foto: Unsplash

Foto: Unsplash

"Tehnologija i znanost su to omogućile, a komisija je potvrdila da su kemijski i fizički isti"



Laboratorijski uzgojeni dijamanti, za koje proizvođači kažu da imaju sve karakteristike onih koji su nastali duboko u Zemlji, polako pronalaze svoje mjesto na tržištu.


Spence Diamonds, 40-godišnji kanadski zlatar, proširio je posao dijamantima uzgajanim u laboratoriju te otvara trgovine u SAD-u, uključujući tri u Teksasu: West Village u Uptown Dallasu, Legacy West u Planu i The Domain u Austinu.


U travnju je Savezna trgovinska komisija pretražila oglase dijamantnog nakita kako bi saznala što se kupcima govori.




Komisija je pronašla osam tvrtki koje koriste oglase koji bi mogli biti varljivi ili nisu u skladu s njezinim vodičima za nakit. Spence Diamonds nije bio jedan od njih.


Ranije je agencija uklonila riječ “sintetički” iz laboratorijski uzgojenih dijamanata, ali je naložila draguljarima da moraju jasno reći kupcima da su dijamanti uzgojeni u laboratoriju, piše Phys.


Dijamanti uzgojeni u laboratoriju imaju niže cijene. Spence prodaje 1,5-karatni dijamantni prsten za 12,179 dolara, a drugi s laboratorijskim uzgojem 2,3 karatnog dijamanta za 10,739 dolara.


“Svjesni smo da su SAD i Dallas zasićeni trgovinama nakitom, ali volimo kako smo pozicionirani”, rekao je Veeral Rathod, izvršni direktor tvrtke Spence Diamond i bivši CEO i suosnivač tvrtke J. Hilburn iz Dallasa.


Neki su potrošači privučeni zbog ekoloških ili političkih problema. Drugi jednostavno preferiraju veći kamen za manje novca, navodi Phys.


“Tehnologija i znanost su to omogućile, a komisija je potvrdila da su kemijski i fizički isti”, rekao je Rathod.


“Samo moramo biti sigurni da kupac zna što kupuju i pustiti potrošača da donese odluku”, dodao je.