Doba društvenih mreža

Poražavajuće: Ljudi ne žele usvajati životinje koje nisu fotogenične za “selfije”

Portal Novilist.hr

FOTO/Pixabay

FOTO/Pixabay

Poražavajući rezultati stižu iz Velike Britanije gdje gotovo polovica ispitanika priznaje da neće usvojiti životinju koja nije fotogenična. 



RSPCA (Kraljevsko društvo za prevenciju okrutnosti prema životinjama) je ispitala 2000 odraslih ljudi pokušavajući otkriti kako se na potencijalne ljubimce gleda u današnje digitalno vrijeme. Poražavajući rezultati otkrivaju da ispitanici smatraju da životinje ili nisu dovoljno dobro fotografirane ili se predomisle ako profilna fotka životinje nije „dovoljno dobra“. 


Nova anketa otkriva da 44 posto Britanaca prilikom usvajanja životinja želi da su im budući ljubimci fotogenični. Njih 19 posto kaže su im fotke i „selfije“ s njihovim ljubimcima užasno važne. Gledajući internetske stranice koje reklamiraju posvajanje ljubimaca, 56 posto Britanaca priznaje da preskače fotke životinja koje „nisu dovoljno slatke“, prenosi UNILAD.

Četvrtina ispitanih priznaje da će ih od usvajanja životinje odbiti fotka loše kvalitete. Studija je otkrila razmjere plitkosti društva koje je opsjednuto društvenim mrežama, te njihov loš utjecaj na životinje u skloništima.


Sam Gaines (RSPCA) za UNILAD ukazuje na važnost dobrih fotografija koje imaju utjecaj na određene pasmine kojima inače treba više vremena da pronađu svoj novi dom. Primjerice, engleskim bull – terijerima je potrebno do 98 dana da se udome.




Crne mačke za koje se često kaže da su vrlo teške za fotkanje, u skloništu ostaju do 30 dana. U pojedinim slučajevima, ljubimci ostaju u skloništu mjesecima čekajući da ih netko usvoji.


„Rezultati ankete su nas šokirali. Razumijemo da ljudi žive u vrijeme fotografiranja, ali postoji nešto mnogo važnije od izgleda prilikom posvajanja i odgajanja ljubimaca. Želimo naglasiti da ljudi moraju istraživati jer naposljetku – vi ste osoba koja nekoga prihvaća u svoj doma i imate odgovornost, ali i potrebu posvetiti se njihovoj dobrobiti, te osigurati da su sretni i zdravi“, kaže Gaines za UNILAD.



Dodaje i da je primijetila različite „trendove“ prilikom posvajanja pasa i mačaka, primjerice utjecaj mode, „celebritija“ i pop kulture.


„Dio problema koji viđamo je utjecaj društvenih mreža na ljude koji na osnovu trenda odabiru ljubimce. Primjerice, zbog ‘Igre prijestolja’ i ‘Sumrak sage’ ljudi su poludjeli za haskijima. To nas brine jer su ljudi vođeni impulzivnim odabirom, pa često uzmu mačku ili psa ne znajući što to znači, ne shvaćajući kako se brinuti za njih do kraja života“, prenosi UNILAD.


Nakon istraživanja, RSPCA se udružila s Huaweijem da bi poboljšali kvalitetu slika svojih štićenika. Donirano im je dvadeset novih P30 Pro uređaja pomoću kojih volonteri mogu fotkati životinje u visokoj kvaliteti.


Iz RSPC-a poručuju da su nove fotke na njihovim mrežnim stranicama doista pomogle da im štićenici pronađu svoj novi dom.


Anson Zhang (Huawei za Veliku Britaniju i Irsku) je oduševljena što su mogli pomoći. „Činjenica da naši uređaji pomažu životinjama da pronađu nove domove je prekrasna. Podržavamo rad RSPCA i drago nam je da smo im mogli pomoći“, kaže za UNILAD.