Ekonomski institut otkriva

Nitko se tome nije nadao: Što mislite, koliko je popularna serija privukla gostiju u Dubrovnik?

Hina

foto: screenshot Game of Thrones

foto: screenshot Game of Thrones

Jedan od najpopularnijih serijala na svijetu, »Igra prijestolja» u Dubrovniku se počeo snimati 2011. godine. Dubrovnik je pri tome izabran kao lokacija za King´s Landing, izmišljeni glavni grad sedam kraljevstva koji se učestalo pojavljuje u serijalu.



ZAGREB – Zahvaljujući snimanju serije »Igre prijestolja« u Dubrovniku, Dubrovačko-neretvansku županiju je od 2012. do 2015. posjetilo dodatnih 244.415 turista, koji su potrošili 126 milijuna eura, pokazuje znanstveni rad istraživača zagrebačkog Ekonomskog instituta.


U radu »Učinci filmske industrije na turizam: Igra prijestolja i Dubrovnik« istraživači EIZ-a Marina Tkalec, Ivan Žilić i Vedran Recher evaluirali su učinak snimanja serijala »Igra prijestolja» na turističke rezultate u Dubrovačko-neretvanskoj županiji. U radu zaključuju da je snimanje te serije u Dubrovniku imalo izrazito pozitivne učinke na turističke rezultate.


Po njima, samo zbog snimanja te serije, Dubrovačko-neretvansku županiju je u razdoblju od 2012. do 2015. svake godine posjetilo u prosjeku 60 tisuća turista više.




Kumulativno, tijekom cijelog analiziranog razdoblja Dubrovačko-neretvansku županiju je zbog snimanja »Igre prijestolja» u Dubrovniku posjetilo 244.415 turista više koji su ostvarili gotovo milijun i pol više noćenja. Pritom su potrošili ukupno 126 milijuna eura.


Jedan od najpopularnijih serijala na svijetu, »Igra prijestolja» u Dubrovniku se počeo snimati 2011. godine. Dubrovnik je pri tome izabran kao lokacija za King´s Landing, izmišljeni glavni grad sedam kraljevstva koji se učestalo pojavljuje u serijalu.


Bogata i iznimno očuvana dubrovačka kulturna i arhitektonska baština sjajno se uklopila u srednjovjekovni kontekst serije, zbog čega se snimke dubrovačkih gradskih zidina, Lovrijenca i Lokruma često pojavljuju u serijalu.


Ove snimke, ističu znanstvenici EIZ-a, ostavile su snažan dojam na gledatelje serijala, podižući globalnu prepoznatljivost Dubrovnika i potičući potražnju za turističkim posjetima tom gradu.