Specijal #supertate

IVAN MANCE, sportski direktor HNK Rijeka: ‘Izazov je odgojiti dijete da bude dobra, poštena i odgovorna osoba’

NL native

Ivan Mance, zamjenik sportskog direktora HNK Rijeka, govori o jednoj od najvažnijih, ako ne i najvažnijoj životnoj ulozi u kojoj se našao - ulozi tate



– Kroz život te pripremaju za sve što te čeka, osim za ovu ulogu roditelja. To se ne može unaprijed naučiti, a nikakvi “veliki” savjeti ne pomažu puno, već se jednostavno svakim danom trudiš biti bolji i dati više, reći će Ivan Mance, zamjenik sportskog direktora HNK Rijeka, o jednoj od najvažnijih, ako ne i najvažnijoj životnoj ulozi u kojoj se našao – ulozi tate. Naime, prije godinu dana, supruga Ana i on postali su ponosni roditelji malog Tome koji je postao središte njihova života. Sada, s već godinom dana roditeljskog iskustva o roditeljstvu će reći kako je to nešto posebno, specifično. S jedne strane neizmjerna sreća i ponos, a s druge strane velika odgovornosti i obaveza.


– Isto tako to je vjerojatno najveći izazov: odgojiti jedno ljudsko biće da postane dobra, poštena i odgovorna osoba u ovom svijetu koji se mijenja i u kojem su vrijednosti u kojima smo mi odgajani sve manje zastupljene. Tu je i ona odgovornost koju svaki roditelj nosi da osigura svom djetetu i svojoj obitelji jedan normalan i siguran život, dodao je ovaj tata otkrivši i kako se osjećao kad je saznao da će se naći u toj životnoj ulozi.





Kako ste se osjećali kad ste saznali da postajete tata? Je li uz sreću možda bilo malo i straha kako će to sve izgledati?


– Naravno da je sreća bila velika i da smo to dugo željeli. S druge strane prirodno je imati osjećaj straha i zabrinutosti da sve prođe kako treba s bebom i sa suprugom. Naravno, tu je i neiskustvo, pa se u počecima na svaki pokret ili šum prestrašiš ili postaneš ‘Google doktor’…


Koliko pomažete supruzi oko djeteta? Koji su Vaši “zadaci”?


– S obzirom na posao vjerojatno sam prisutan manje nego što bi oni htjeli i manje nego što bih sam htio. U svakom slučaju, Ana je ta koja više ‘potegne’ oko malenog i to radi fenomenalno. Baš joj je urođeno da bude mama i da se brine za druge. Tu je Toma imao sreću kakve još nije ni svjestan. Što se mene tiče, kad sam kući radim sve oko malenog, baš sve. I to ne zato što moram, nego zato što me to stvarno veseli. To mi je sada svakako najbolji dio dana i jedva čekam da sam s njima.


Je li naporno? Kako Vam izgleda dan?


– Naravno da je napornije nego prije jer nema onog komfora kada je čovjek sam. Ali s druge strane, ma samo jedan njegov osmijeh briše svaki napor! Rano ujutro mu promijenim pelene pa onda odlazim na trening i šetnju sa psom te plivanje. Nakon toga odlazim na posao koji je dinamičan i promjenjiv iz dana u dan pa svaki slobodan trenutak nastojim doći kući i biti s njima. Ništa od toga nije teško. Nekako mi se čini da je za svih najbitnije da beba spava po noći jer onda prikupiš dovoljno snage za cijeli dan.



Koliko Vam se ustvari promijenio život kad ste postali otac?


– Život se promijeni potpuno. Promijeni se i pogled na život, kao i pogled i na djecu i ulogu roditelja. Drugačije počneš gledati i vlastite roditelje jer nekako postaneš svjesniji koliko su ti dali dok si ti bio dijete i da su ti bili apsolutno sve. Jednostavno mogu reći kako neke stvari, koje su prije bile bitne u životu, padaju jedno mjesto niže na ljestvici životnih prioriteta i to mi je nekako najbolja definicija. Sve je drugo bitno, ali beba postane najbitnija i to je za svakog roditelja nešto prirodno.


Godina dana u ulozi tate je za Vama. Sigurno je bilo kakvih smiješnih roditeljskih situacija.


– Pa naravno, on svaki dan otkriva novi svijet i tu ima svega. U početku je bilo smijeha oko mijenjanja pelena, provjeravanja noću da li diše te zanimljivog odnosa bebe i psa. Praktički svaki dan ima novih zabavnih događaja. Sve to ide u “rok službe” jednog tate.




Zagrebačka pivovara pokrenula je i ove godine kampanju „Žuja za tate“. Ožujsko pivo će tako i dalje svim novim tatama pripremati personalizirane gajbe, dok je Podravka, kao novi partner kampanje, pripremila iznenađenje za mame pomoću kojeg će im tate pomoći u pripremi najnovijih Dolcela slastica.


Za ove poklone mogu se prijaviti sve punoljetne osobe čija se djeca rode u Hrvatskoj u razdoblju od 1. siječnja do 31. prosinca 2019., a prijaviti se mogu i roditelji koji su posvojili dijete u ovoj godini. Sve dodatne informacije dostupne su na  www.zujazatate.com.


Lani se tako prijavilo čak 16.500 mama i tata, odnosno 45 posto svih novih roditelja u Hrvatskoj, a o sjajnom odjeku lanjske kampanje „Žuja za tate“ najbolje govore podaci da je u dostavu gajbi uloženo više od 280.000 prijeđenih kilometara i gotovo 8.500 radnih sati.



Pripremljeno u suradnji sa Zagrebačkom pivovarom.