Hippy Garden

Đurđica Vorkapić o novoj kolekciji: ‘Moj brend je moj ispušni ventil’

Ana Braškić

Đurđica Vorkapić glavna je dizajnerica brenda Hippy Garden

Đurđica Vorkapić glavna je dizajnerica brenda Hippy Garden

Uvijek nastojim stvoriti kolekciju u kojoj će se pronaći svaka žena, koja nije ograničena godinama ni namjenom. Pulse kolekcija je za one koji se vole istaknuti



Poznati domaći brend Hippy Garden ima novu capsule kolekciju pod nazivom »Pulse«. O kolekciji, planovima i hrvatskoj modnoj sceni porazgovarali smo s glavnom dizajnericom brenda Đurđicom Vorkapić.


Nedavno ste predstavili novu capsule kolekciju za ljeto, Pulse. Kakve su prve reakcije?– Prve reakcije su zaista pozitivne! U svaku svoju kolekciju iskreno vjerujem, ali prirodno je strepiti što će reći publika stoga sam i ovog puta  nestrpljenjem iščekivala reakcije. Ipak, kolekcija je ispunila moja, ali i očekivanja obožavatelja stoga sam ponosna i sretna! Vjerujem da bi se isto osjećao svatko na mom mjestu. Što vas je inspiriralo prilikom stvaranja kolekcije Pulse? Za koje doba dana je namjenjena vaša odjeća?– Ovog puta sam inspiraciju crpila iz jednostavnog osjećaja radosti i uzbuđenja. S vedrim vremenom, dolaskom prvih proljetnih zraka te s mnogobrojnim projektima koje pripremam, željela sam stvoriti kolekciju koja će prikazati moje stanje duha. Na iznenađenje mnogih, posebice onih koji me dobro poznaju, ovakav spektar boja atipičan je za moj osobni stil, no svoj brend koristim ispušnim ventilom onoga kako se osjećam, kako razmišljam… Stoga je svaki odjevni predmet u kolekciji dinamičan i vibrantan, a cijelu kolekciju nemoguće je zaobići. Koristeći se color-blockom živih i razrađujući paletu pastelnih boja,  kolekcija je postigla prozračnost i fluidnost sa ženstvenim krojem haljina koji odgovaraju svakom obliku tijela. Poigrala sam se i s kombinacijom suknji i haljina kao jedistvenim, multifunkcionalnim komadom koji se pokazao hitom već s prvim vizualima. Zbog jednostavnih silueta i pročišćenih linija, većina odjevnih predmeta u kolekciji odličan su izbor za svakodnevnicu, ali i za one posebnije prilike. Uvijek nastojim stvoriti kolekciju u kojoj će se pronaći svaka žena, koja nije ograničena godinama ni namjenom. Novost s ovom kolekcijom je početak dizajniranja muške mode prvotno kroz jednostavne, uniseks T-shirt majice  i bomber jakne, a ponudu planiramo proširiti kroz naredne mjesece.


Investicija u stil


Planirate li možda modnu reviju?– Svaku kolekciju predstavljam kroz modnu reviju ili svojevrsne prezentacije, ali ono što capsule kolekcije čini odličnim jest mogućnost direktne interakcije s publikom i kupcima. Naime, kao i za prošlu kolekciju, i ova capsule kolekcija bila je predstavljena kao mala modna revija odnosno prezentacija, ali tek za odabranu publiku koju su činili dugogodišnji kupci i obožavatelji brenda kao i nekoliko domaćih i inozemnih buyera. Zahvaljujući istom pristupu s prošlom capsule kolekcijom, ostvarili smo suradnju s nekoliko multibrand trgovina u SAD-u koji su bili i više nego oduševljeni viđenim, a i za ovu kolekciju smo trenutno u pregovorima. Što se tiče standarnih modnih revija, imam velike planove za ovo proljeće i ljeto od kojih bih izdvojila nadolazeću suradnju s jednim od najvećih hrvatskih umjetnika koja trenutno postaje jednim od najzahtjevnijih projekata što smo dosada imali priliku raditi. Ne bih previše otkrivala, ali o svemu ćete biti na vrijeme obavješteni. Mogu vam samo reći kako će biti fantastično! Kolekcija pršti bojama, kako one prolaze kod hrvatske modne publike?– Pulse capsule kolekcija je stvorena za one koji se ne boje istaknuti u masi, koji modi pristupaju kroz igru i ne ulažu u trendove, nego stil. Nastojim sa svakom kolekcijom stvoriti odjevne predmete koji će biti nosivi i godinama poslije, ponuditi svojim kupcima komad koji će promatrati kao investiciju u stil i uvijek ga moći nadograditi. Posljednja kolekcija je zasigurno jedna od onih u koju se morate u potpunosti zaljubiti inače ćete se u njoj izgubiti, no, ukoliko je suditi po dosadašnjim reakcijama, kolekcija je apsolutni hit.


Kako bi opisali vaše vjerne klijentice?– Radim već 18 godina i kroz to vrijeme, zahvaljujući međusobnoj ljubavi prema modi, izgradila sam velika prijateljstva s mnogo obožavatelja brenda. Ti isti obožavatelji brenda danas su vjerne klijentice koje s nestrpljenjem čekaju svaki novi komad i isti ponosno nose. Često su to djevojke koje su pred mojim očima odrasle u žene i danas tu istu ljubav prema Hippy Gardenu prenose na svoje kćeri i prijateljice. Izuzetno sam ponosna jer znam da imam iskreni feedback od svojih klijentica i zahvaljujući tome mogu razumijeti njihove potrebe i želje te uvijek ću nastojati istima udovoljiti. Lakše mi je osmisliti nove kolekcije i projekte znajući za kakve žene dizajniram, ali ih uvijek nastojim iznenaditi. Posljednju kolekciju dočekale su s nestrpljenjem i pozdravile s pljeskom stoga je moje kreativno srce ispunjeno!

Nikada se nisam ograničavala


Osim odjeće nudite i modne dodatke. Nedavno ste u ponudu uključili i naočale. Kako ste se odlučili na taj potez i gdje se naočale proizvode?– Već dugi niz godina imam želju napraviti Hippy Garden naočale kako bi, nakon torbi i cipela, zaokružili cjelovitu ponudu brenda. Ove godine smo uspjeli pronaći suradnike koji su ostvarili upravo ono što sam zamislila. Prvi model naočala je statement piece brenda, načinjen od crnog i smeđeg baršuna, a ostatak raznolike kolekcije uskoro će se pronaći u ponudi. Nastojali smo napraviti nekoliko modela u kojima će se moći pronaći svi obožavatelji brenda, ukljućujući i muškarce. Naočale su proizvede u suradnji s domaćom tvornicom naočala, potpunosti proizvedene u Hrvatskoj i jedva ih čekamo predstaviti javnosti!


U vašoj se ponudi može pronaći i  vrhunska prirodna kozmetika, ali i dizajnerski predmeti za uređenje interijera. Kada ste navedeno uvrstili u ponudu i zašto ste se na to odlučili?– Nikada se nisam ograničavala, ni u svijetu mode pa tako ni kada sam prvi put počela razmišljati o liniji vrhunske kozmetike ili predmeta za uređenje doma. Linija prirodnih proizvoda se prvi put nametnula iz potrebe. Naime, u potrazi za kvalitetnom kremom, koja je prirodna i koja nije testirana na životinjama te koja odgovara svim ekološkim standardima, shvatila sam kako je takva na tržištu rijetkost. Nakon mjeseci potrage za odgovarajućim sastojcima, željenim izgledom i usklađivanjem omjera visoke kvalitete i prihvatljivog cjenovnog ranga, Hippy Garden je predstavio liniju proizvoda za tijelo odnosno kremu i ulje za tijelo načinjeno u potpunosti od prirodnih sastojaka. Na sličan način upustila sam se i u kreiranje linije za uređenje doma i izuzetno sam zadovoljna s obje. Trenutno radimo na novim linijama kozmetičkih proizvoda koju namjeravamo proširiti i unaprijediti. Prepoznali smo beauty svijet kao velikim potencijalom stoga očekujte svakakve nove proizvode!Pratite li rad mladih dizajnera?– Moram priznati da sam više pasivni promatrač no podupirem svakoga tko se ima volje i hrabrosti upustiti se u ovaj, nimalo jednostavan svijet. Trudim se koliko mogu podupirati mlade nade i uvijek ću pomoći kome treba.  Dosta ih osobno poznajem i uvijek ću privatno i javno poduprijeti ih ukoliko prepoznam kvalitetan rad i potencijal. Na sceni ste već 18 godina, koliko se ona promijenila od vašeg početka do danas? Kakva je hrvatska modna scena danas, u odnosu na vrijeme kada ste vi počinjali?– Domaća modna scena se definitivno proširila i razvila, dok je ona svjetska uzela maha i danas, više nego ikad, diktira ovoj našoj. To smatram velikim plusom jer smo u mogućnosti vidjeti kako diše svjetska modna scena i na njihovom primjeru naučiti što činiti i što ne činiti. Modnu industriju, bez obzira na medijsku eksponiranost, ne bih razlikovala od nijedne druge jer živimo u vremenu kada iz dana u dan moramo prilagoditi poslovanje željama i potrebama potrošača. To je premisa koja se nikada neće promijeniti, smatram da je danas samo posebice naglašena uz pojavu društvenih mreža i slično. U vrijeme kada sam tek započinjala, bilo je puno teže doseći željenu publiku ili prodati proizvod. Danas, uz društvene mreže poput Instagrama te visoku informatičku pismenost, lako je kontrolirati tko, kada i na koji način će saznati više o vašem brendu. Ipak, iako je danas puno lakše zadobiti pažnju kupca, istu je mnogo teže zadržati jer je konkurencija velika stoga smatram kako je potrebno ulagati u međusobne odnose, usmjeriti se na kvalitetu umjesto kvantitete.  Hippy Garden je danas brend koji je jer svaki naš kupac postaje svojevrsnim članom obitelji i to ne govorim kao kakvu floskulu nego potpunom istinom. Zadovoljan kupac uvijek će se vratiti i on će postati najboljom promocijom brenda stoga bih takav pristup preporučila svakom novom, mladom dizajneru. Mala smo zemlja i mjesta ima za sve, a nikada nije bilo lakše poslovati na globalnoj razini stoga ulažite u ljude koji vas okružuju, u međuljudske odnose i ne odustajte. Našu modnu scenu ne volim previše komentirati jer su to ipak moje kolege, ali ono što ću uvijek naglasiti jest da se, koliki god bili modni zaljubljenici kao nacija, modi i dalje pristupa na krajnje neozbiljan način. Scena gdje se više promovira dizajner kao celebrity ličnost negoli njegov rad, njegov brend ne može biti zdrava i ne može ispravno poticati rast industrije.


Nemam uzora


Svaki dizajner ima bar jedan uzor. Tko je vaš?– Često me pitaju to pitanje i uvijek odgovaram isto na njega, a to je da ne mogu nikoga izdvojiti. Uzora nemam, ali crpim inspiraciju iz raznih ličnosti danas i kroz povijest. To su osobe koju su svoju ideju pretočile u stvarnost, kreativci i genijalci koji ne prezaju ostvariti što su naumili. To su ljudi koji me okružuju, moji prijatelji, kolege, ali i neznanci o kojima čitamo svakodnevno i divimo im se na ustrajnosti. Vjerujem da je svaka osoba rođena sa svrhom, a da je njen životni poziv tu istu svrhu i ispuniti stoga ću se rado ugledati na svakoga tko se u potpunosti usmjerio na svoj rad. Što je sa svjetskim tjednima mode?– Već sam imala priliku sudjelovati na nekoliko inozemnih tjedana mode od kojih bih istaknula reviju na London Fashion Weeku na kojem je bilo fantastično. Imam privilegiju da me često zovu na razne tjedne mode po svijetu, ipak, iako je to odlično iskustvo i promocija na svjetskoj razini, trenutno sam svoju energiju usmjerila na širenje brenda Hippy Garden i sestrinskog brenda From Croatia with Love te, nažalost, moram odabrati prioritete koji će na dugoročnom planu biti od više koristi. U svakom slučaju, polaskana sam sa svakim pozivom, valjda čekam onaj pravi. (smijeh)