EPK 2020

Rijeka se predstavlja na najvećoj poslovno turističkoj burzi u Šangaju

Alenka Juričić Bukarica

Direktor HTZ-a Kristjan Staničić ističe kako je nastup na sajmu ITB China od velikog značaja, posebice u godini koja je proglašena hrvatsko-kineskom godinom kulture i turizma



RIJEKA/ŠANGAJ – Rijeka kao Europska prijestolnica kulture predstavljena je ovog tjedna u Kini, najpotentnijem svjetskom turističkom tržištu. Naime, riječka delegacija na čelu s gradonačelnikom Vojkom Obersnelom jučer je predstavila EPK 2020 na ITB-u China u Šangaju kamo su otputovali i predsjednik gradskog vijeća Grada Rijeke Andrej Poropat te direktor Turističke zajednice grada Rijeke Petar Škarpa.


Rijeka se u Šangaju predstavlja u sklopu velikog štanda Europske turističke komisije (ETC), gdje svoju ponudu predstavljaju 23 europske zemlje, i to na poziv Hrvatske turističke zajednice (HTZ). HTZ je ove godine intenzivirao promociju domaće turističke ponude na ovom tržištu, uz ostalo zato što je 2018. Kinesko-hrvatska godina kulture i turizma.


Turistička burza ITB China najveća je poslovna turistička burza turističkog sektora u ovoj zemlji koja okuplja 800 izlagača iz 84 zemlje. U odnosu na lani, sudjeluje 30-ak posto više sudionika, čemu se nije čuditi, s obzirom da se radi o najbrže rastućem outgoing turističkom tržištu na svijetu. Naime, 2016. je po podacima Svjetske turističke organizacije (UNWTO) po svijetu putovalo 135 milijuna kineskih turista, a što je još zanimljivije, još 2012. Kinezi su postali najveći potrošači na međunarodnim putovanjima, a to su i danas.


Perspektive kulturnog turizma




Činjenica je da je kulturni turizam segment koji ima najveće perspektive kod kineskih turista, prema posljednjem istraživanju ITB China Travel Trendsa. Kineski putnički agenti, naime, najveće stope rasta imaju upravo kod putovanja kineskih turista u inozemstvo zbog kulturnog turizma pa bi taj segment u idućim godinama trebao rasti za čak 30-ak posto. Samim time, riječka kulturno-turistička priča nagodinu bi trebala biti odličan mamac za ove goste.


U Šangaju se predstavljamo na poziv Hrvatske turističke zajednice, i u suradnji s TZ-om Kvarnera. Kinesko tržište predstavlja za turizam Hrvatske izuzetan potencijal i važno nam je da u zajedničkim promidžbenim aktivnostima budemo uključeni jer Rijeka i Kvarner nude bogatu ponudu za kulturni turizam. Kinesko tržište također nudi priliku za pozicioniranje Rijeke i Kvarnera kao cjelogodišnje turističke destinacije, kazao je direktor TZG-a Rijeke, navodeći kako se EPK 2020 promovira u okviru štanda ETC-a Visit Europe što dodatno daje na težini ovom predstavljanju na kineskom ITB-u.


– S obzirom na trendove s ovog ogromnog tržišta, sigurno da nam je zanimljivo predstaviti EPK 2020, a u planu nam je dodatno pojačati aktivnosti na dalekim tržištima te pokušati privući goste i iz Japana te Južne Koreje, najavio je Škarpa.Riječki je gradonačelnik, pak, iz Šangaja poručio kako mu je izuzetno drago da se Europska prijestolnica kulture i Rijeka nastavljaju prezentirati na novim tržištima.


U sklopu velikog štanda ETC-a, neprofitne organizacije fokusirane na promociju Europe kao turističke destinacije na trećim tržištima, uz hrvatsku turističku ponudu, predstavljaju i ponude zemalja kao što su Belgija, Švicarska, Irska, Slovačka, Estonija, Bugarska. Uz HTZ i Rijeku, u Šangaju se od hrvatskih predstavnika predstavlja još Zagreb.



Pozicioniranje na tržištu


– Kinesko tržište iskazuje velik interes za proizvodima kulturnog turizma i zahvaljujemo HTZ-u što je omogućio da se projekt Europske prijestolnice kulture predstavi na ovom velikom turističkom sajmu u Šangaju, rekao je Obersnel.Direktor HTZ-a Kristjan Staničić kazao je kako je nastup na sajmu ITB China od velikog značaja, posebice u godini koja je proglašena hrvatsko-kineskom godinom kulture i turizma.

– Iz tog smo razloga zajedno organizirali posebno predstavljanje Rijeke kao Europske prijestolnice kulture 2020. godine jer je kulturni turizam jedan od najtraženijih proizvoda na velikom kineskom tržištu. Riječ je o projektu koji će omogućiti pozicioniranje Rijeke i Hrvatske kao kulturne destinacije na globalnoj razini, rekao je Staničić, navodeći i kako je turistički promet ostvaren s tržišta Kine u dosadašnjem dijelu godine u porastu od oko 60 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Inače, lani su u Hrvatskoj boravile 234 tisuće turista iz Kine koji su ostvarili 345 tisuća noćenja, što predstavlja rast od 46 posto.


Ovi gosti u Hrvatskoj svoja putovanja najčešće realiziraju u razdobljima pred i posezone. Najveći broj kineskih turista u Hrvatsku dolazi organizirano, najčešće u sklopu regionalne ture, a više od 66 posto noćenja kineskih turista ostvareno je u hotelima, dok ih u smještaju u domaćinstvima odsjeda približno 24 posto. Na destinacijama se u prosjeku zadržavaju vrlo kratko te više puta mijenjaju mjesto boravka. Mladi Kinezi, pak, sve više uživaju u putovanjima u vlastitom aranžmanu, vole kulturu, dobru gastronomiju, ali nisu zainteresirani za klasičan odmor na plaži.