Vlasnik hotela »Galeb« i »Savoy« preuzeo posrnuli projekt

Nediljko Brko obećava: Garaža na Slatini bit će dovršena do 1. lipnja 2013.

Davor Žic

Dobio sam vlasnički list, sve je plaćeno i jučer sam uveden u posjed. Platio sam oko 17,3 milijuna kuna za garažu, kaže Nediljko Brko



OPATIJA Gradilište prve opatijske javne garaže danas će ponovo oživjeti – novi investitor u sadašnji »bazen« na Slatini je Nediljko Brko, vlasnik hotela »Galeb« i »Savoy« smještenih u neposrednoj blizini garaže. 


   – Točno je, postao sam vlasnik garaže. Dobio sam vlasnički list, sve je kupljeno i plaćeno i jučer sam uveden u posjed. Odmah krećemo s radovima, i bit će garaža dovršena do 1. lipnja, kad počinju masovniji dolasci turista u ovaj grad. Za radove ćemo uzeti domaće ljude, Opatijce, a na projektu će nastaviti raditi i izvorni tim projektanata predvođen Marinom Franulićem, kazao nam je Brko, koji je pristao povesti nas u »ekskluzivni« obilazak »zapuštenog zdanja« na Slatini. 


   Epilog je to dugotrajnih nedoumica oko pitanja tko će se uhvatiti saniranja objekta koji je trebao biti opatijski ponos i zamašnjak njezina razvoja, ali se pretvorio u simbol njenog gospodarskog posrtanja – garaža na Slatini u izgradnju je krenula kao jedan od prvih projekata na početku mandata Amira Muzura, a bit će završena na završetku mandata Ive Dujmića, više od šest godina kasnije.


Iako je bilo zamišljeno da garaža svoja vrata otvori u svibnju 2008. godine, taj su plan »potopile« bujične vode s Učke koje su poplavile gradilište. Ispostavilo se da bi za njihovo saniranje bilo potrebno ulaganje od oko pola milijuna eura, što je zabilo »klin razdora« između investitora i Grada Opatije, budući da se dvije strane nisu mogle dogovoriti oko toga tko bi trebao financirati te dodatne radove.   

Problem vode




– Problem vode riješit ćemo brzo, iskoristit ćemo projekt koji je već osmišljen od strane stručnjaka i preusmjerit ćemo bujične tokove prema moru. To mora biti gotovo također do početka lipnja, otkrio je Brko, koji se u priču uključio tri godine nakon što je »pukla suradnja« između Opatije i Mađara. 


   Naime, nakon niza sukoba između investitora, mađarske tvrtke »Szeviep« – odnosno njihove lokalne podružnice »Slatina Garaža« – i izvođača radova iz Osijek Koteksa, koji su kulminirali financijskim poteškoćama investitora i nemogućnošću ispunjavanja svojih obaveza prema radnicima i Gradu Opatiji, gradilište je zatvoreno 1. lipnja 2010. godine, a ubrzo nakon toga Grad je u dogovoru s bankama pokrenuo i stečaj tvrtke »Garaža Slatina«, koja je imala pravo gradnje i koncesiju nad garažom na rok od 30 godina. Iako se planirao brz i kratak stečaj, koji je preuzeo Dušan Crljenko nakon svog velikog uspjeha s vođenjem stečaja tvrtke Trgovačko Opatija koju je na koncu uspio prodati daleko više od procijenjene vrijednosti, čitava priča otegla se na više od dvije godine i pola tuceta natječaja za prodaju jedine imovine koju je »Garaža Slatina« imala – poludovršenog objekta i upisanog prava građenja. 



Grad Opatija nije bio izravno uključen u ovaj postupak, ali bi tijekom ovog tjedna s Brkom trebali potpisati ugovor o pravu građenja, a očekuje se da će se rok koncesije od 30 godina produžiti za vrijeme koje je izgubljeno raznim sporovima. Prema neslužbenim informacijama iz Grada Opatije doznajemo da je gradskim vlastima najvažnije da se ovaj veliki opatijski problem riješi brzo i efikasno te da garaža svoje prve klijente primi još i prije sezone.



  Mali rat


Javljali su se u međuvremenu brojni zainteresirani investitori, među kojima su »najozbiljniji« bili Liburnia Riviera Hoteli pod novom upravom na čelu s Igorom Šehanovićem, no niti jedan natječaj nije imao ponuđača – sve do lipnja 2012. godine.


Prvu ponudu za objekt u visini od 17,2 milijuna kuna dala je nepoznata zagrebačka tvrtka »Fides Constantia Usluge«, no to je otvorilo pravi mali rat za prevlast na komadiću »opatijske zemlje«, u koji su se na »drugoj strani« uključili slovenski investitori okupljeni u konzorcij na čijem je čelu bio Miha Pogačnik, a koji je uključivao tvrtke Mare Liberum i građevinskog diva GH Holding.


Iza kulisa stečajnog postupka odvijala se borba tužbama u koju su bile uključene sve strane – Nediljko Brko podigao je tužbu za naknadu štete na njegovom hotelu Galeb, mađarska tvrtka SZE VIEPKFT stavila je zabilježbu spora na nekretninu – zemljišnu česticu na kojoj se gradila garaža, a GH Holding žalio se na pravomoćnost rješenja o dosudi u korist tvrtke »Fides Constantia«.


Zagrebačkim kupcima još jedan je problem bio i rok od 90 dana u kojem su trebali uplatiti nešto više od 15 milijuna kuna – razliku između jamčevine i pune cijene garaže – a činilo se da tih sredstava nemaju, i da će čitava priča opet završiti na početku, te da se sama garaža neće niti dalje pomaknuti s mrtve točke. 



Smještena na atraktivnoj poziciji, garaža Slatina raspolaže s preko deset tisuća »kvadrata« korisnog prostora, a uz tri podzemne i tri nadzemne etaže garaže s oko 350 parkirnih mjesta, to uključuje i dvije etaže namijenjene za poslovne prostore. Investicija bi trebala otvoriti i pedesetak radnih mjesta.    – Garažni dio završit ćemo do ljeta, tu ćemo zaposliti šest osoba. Nakon sezone krećemo u izgradnju poslovnih prostora na vrhu i očekujemo da će biti gotovi negdje do kraja ove godine. Tu planiramo zaposliti još oko četrdeset ljudi, a ti poslovni prostori bit će namijenjeni zdravstvenom turizmu i trgovinama, prvenstveno buticima, objasnio je Brko svoj poslovni plan. 


  Iz druge linije


U konačnici, iz »druge linije« na čelo trke izbio je Brko i prvi stigao na cilj – kupio je tvrtku koja je kupila garažu i podmirio sve njene obaveze, te tako postao vlasnik atraktivnog prostora površine preko deset tisuća četvornih metara na lokaciji od koje »zastaje dah«. 


   – Kupio sam tvrtku koja je dobila pravo građenja, jedan kroz jedan. Sve tužbe su odbačene i nema više problema, krećemo s radovima. Platio sam oko 17,3 milijuna kuna za garažu, očekujem da će se s ulaganjima taj iznos ukupno popesti na oko 35 milijuna kuna. Razmišljao sam da kupim garažu i ranije, jer mi je zbog moja dva hotela u centru, koja nemaju parkinga, izuzetno potrebna. Prvo sam bio odustao, ali kad sam shvatio da bi se sve to moglo ponovo prolongirati, da će ova ruina ostati u centru Opatije, odlučio sam se na taj korak. Samo za moje hotele treba mi stotinjak mjesta, a garaža ima šest etaža s ukupno 350 parkinga, zaključio je Brko.