Turizam

Kolovoz u Opatiji na lanjskoj razini, a turisti u prosjeku borave preko četiri dana

Marina Kirigin

Foto: Marin Aničić

Foto: Marin Aničić

Podatak da je najveći porast gostiju u dobnim skupinama do 12 godina (povećanje 9%) i od 13 – 18 godina (povećanje 10%) govori da nam dolazi sve više obitelji s djecom, kaže Suzi Petričić



OPATIJA Turistički kolovoz u Opatiji na razini je onog lanjskog. Tijekom navedenog mjeseca u Opatiji je boravilo 58.424 gostiju koji su ostvarili 250.180 noćenja, što je na razini ostvarenih noćenja u kolovozu prošle godine. U hotelskom smještaju ostvareno je 55,6 posto od ukupnih noćenja, 40,9 posto ostvareno je u privatnom smještaju, a 3,4 posto ostvareno je u nekomercijalnom smještaju. Udjel stranih gostiju iznosio je 95,8 posto, dok je udjel domaćih gostiju 4,2 posto. Najbrojniji gosti s udjelom od 21 posto bili su s njemačkog tržišta kojih je u kolovozu bilo 1 posto više i koji su ostvarili 4 posto više noćenja nego u kolovozu prošle godine.


Porast noćenja ostvaren je kod talijanskih gostiju (1% više), mađarskih gostiju (3% više), poljskih (2% više), francuskih gostiju (19% više) i slovenskih gostiju (3% više), dok je manje noćenja u odnosu na kolovoz prošle godine ostvareno kod austrijskih (2%) i hrvatskih (4%) gostiju. Prosječan broj dana boravka turista u kolovozu iznosio je 4,2 dana. U hotelskom smještaju on iznosi 3,5 dana, a u privatnom smještaju 5,6 dana. U nekomercijalnom smještaju prosječan broj dana boravka iznosi 20,2 dana.


– Podatak da najveći porast gostiju imamo u dobnim skupinama do 12 godina (povećanje 9%) i od 13 – 18 godina (povećanje 10%) govori da nam dolazi sve više obitelji s djecom, posebno s njemačkog i austrijskog tržišta. Najviše noćenja ostvarili su gosti u dobnoj skupini od 40 – 50 godina, dok je smanjenje broja noćenja evidentirano kod dobne skupine iznad 60 godina (5 % manje nego u kolovozu prošle godine) – istakla je direktorica ureda Turističke zajednice Grada Opatije Suzi Petričić.




U prvih osam mjeseci u Opatiji je ostvareno 281.376 dolazaka (1% manje) i 921.356 noćenja (2,5% manje) u odnosu na isto razdoblje lani. Najviše gostiju bilježi se s austrijskog tržišta (udjel 17,3%) koji su ostvarili 1% više noćenja u odnosu na isto razdoblje lani te s njemačkog tržišta (udjel 17,7%) čiji je rezultat na razini ostvarenja prošle godine. Na trećem mjestu su hrvatski gosti s udjelom od 10,6% s 1% manje ostvarenih noćenja nego lani.