Bike sharing

Nakon Baške i Omišlja, punionicu e-bicikala dobio i Krk

Mladen Trinajstić

Foto: M. Trinajstić

Foto: M. Trinajstić

Nova punionica i parkiralište javnih elektrobicikala u gradu Krku dio su mreže istovrsnih objekata već postavljenih u Omišlju i Baški, dok će u Malinskoj, Puntu, Vrbniku i Klimnu tek biti postavljeni



KRK – Prestane li ikad kišiti, a upućeni kažu da bi moglo, aktualnim bi napokon mogao postati projekt sustava »bike sharinga« na čijem uvođenju već neko vrijeme, u suradnji sa svim otočnim jedinicama lokalne samouprave, radi krčka komunalna tvrtka Ponikve eko otok Krk. Proteklog je vikenda, naime, u samom središtu grada Krka dovršena izgradnja i instalacija još jedne u nizu punionica elektrobicikala, »punktova elektromobilnosti« kakvi već neko vrijeme diljem otoka Krka niču kao gljive poslije kiše.


Netom montirana punionica i parkiralište javnih elektrobicikala pridružilo se tako izgrađenoj mreži istovrsnih objekata kakvi su već postavljeni u Omišlju i Baški, i kakve će u idućim danima dobiti Malinska, Punat, Vrbnik i Klimno, otkrio nam je jučer tehnički direktor spomenute otočne komunalne kompanije Dejan Kosić, objasnivši nam pritom i da će u posljednja dva spomenuta krčka mjesta dovršetak radova možda neznatno kasniti u odnosu na prvobitni plan.


Prva faza


– Razlozi izvjesnog kraćeg odstupanja od najavljenog terminskog plana leži u činjenici što se elekltropunionice ondje grade i postavljaju na lokalitetima na kojima se odvijaju ponešto opsežniji komunalni zahvati pa stoga i njihov dovršetak, odnosno stavljanje u funkciju ovisi o brzini kojom će građevinari dovršiti povjerene im radove. Kako god bilo, plan je da većina svih tih punionica proradi s 15. lipnja, datumom do kojeg bi se trebala dovršiti i nabavka elektrobicikala koje će na svim tim lokalitetima biti moguće unajmiti – prenio nam je Dejan Kosić.





– Usporedno s izgradnjom samih punionica i nabavkom bicikala koji će se ondje iznajmljivati, u tijeku su i pripreme tehičko-informatičkog upravljanja, ali i operativnog servisiranja svih tim sustavom opremljenih postaja, prenio nam je Dejan Kosić, napomenuvši da će se plaćanja na svakoj od punioničkih stanica obavljati beskontaktno, odnosno putem aplikacije. Svaki korisnik morat će se uz pomoć svog mobilnog uređeja registrirati samo jednom, prilikom prvog korištenja bicikla, te će sustav potom svakog vozača, na bilo kojoj od stanica uključenih u otočnu mrežu elektropunionica, automatski prepoznavati i »teretiti« za vrijeme korištenja tog javnog prijevoznog sredstva.



Naš nam je sugovornik otkrio i da će skorašnje puštanje u pogon otočnog sustava iznajmljivanja elekričnih bicikala biti tek prva faza tog ambiciozno osmišljenog, ekologijom obojenog projekta te da bi već najasen, u idućoj etapi plana opremanja Bodulije tim dvokotačnim prometalima, istim punionicama i parkirnim postajama trebala biti opremljena i središta Njivica i Stare Baške, a možda i još pokojeg drugog otočnog naselja.


– Kad sustav proradi, a uvjereni smo da će to biti već za koji tjedan, i otočani, ali i njihovi brojni posjetitelji, električne će bicikle moći unajmljivati na bilo kojoj od spomenutih točaka te ih, nakon završetka korištenja, ostavljati na istom takvom mjestu bilo kojeg drugog otočnog naselja uključenog u naš otočni sustav bike sharinga – objašnjava Kosić od kojeg smo doznali i da će cijena korištenja javnih bicikala ovih dana tek biti definirana.


Bespovratne potpore


– Na idućem zasjedanju Skupštine naše tvrtke svi će se predstavnici lokalnih samouprava, a koje su ujedno suosnivači Ponikava te naši partneri u ovom projektu, dogovoriti oko cijene sata korištenja tih ekoloških vozila – nastavio je Kosić, procijenivši da će iznosi »u igri« sasvim sigurno biti usklađeni s cijenama po kojima se slične usluge već nude i u mnogim drugim hrvatskim gradovima, a koji se otprilike kreću u vrijednosti od kojih 40-ak kuna za sat korištenja električnih bicikala.


Na svakoj stanici ubrzo bi se tako trebalo naći po deset električnih bicikala za čiju su nabavu, svaka za svoju punioničko-parkirnu postaju, bile zadužene otočne općine i Grad Krk. Treba reći i da su ovaj nov, zanimljiv i hvalevrijedan iskorak (koji je samo jedan u nizu srodnih projekata kojima se na Krku već neko vrijeme promiču ekološka, odnosno nastojanja smanjenja emisija štetnih plinova) otočani realizirali korištenjem raspoloživih bespovratnih potpora kojima je uvođenje takvih modela transporta u prethodnoj godini poticalo Ministartvo turizma, jednako kao i Fond za energetsku učinkovitost i zaštitu okoliša. Spomenute su institucije sufinancirale troškove izgradnje samih punionica, ali i nabave električnih bicikala koje će uskoro na njima osvanuti.