Novi problem oko Uljanika

ŠOK NAKON ŠTRAJKA Porezni obveznici će zbog otkaza ugovora platiti štetu od – pola milijarde kuna?

Orjana Antešić

Foto S. Drechsler

Foto S. Drechsler

Otkazivanje gradnje naručenih brodova za »3. maj« bi mogla biti prava katastrofa, jer su se tri broda za prijevoz automobila trebala graditi upravo na riječkim navozima, od kojih je jedan, porinut u lipnju, ali nedovršen, prešao u vlasništvo države temeljem hipoteke za upisana jamstva



RIJEKA Počelo je. Nakon što su u Uljaniku probili sve moguće rokove i dogovore s naručiteljem četiri broda za prijevoz automobila, kompanijom Siem Shipping kojoj je očito »puknuo film« jer je raskinula sve ugovore, u Vladi će se ovih dana suočiti sa zahtjevom te kompanije za povratom uplaćenih avansa zbog čega bi državni proračun mogao ostati kraći za oko 450 milijuna kuna protestiranih jamstava!


Iz resornih ministarstava financija i gospodarstva jučer je bilo nemoguće doći do bilo kakve službene informacije, no iz više različitih izvora potvrđeno nam je da se okvirno radi o ovom iznosu te da će se u preciznim brojkama moći govoriti kad se završe točni izračuni.


Je li ovo uvod u stečaj, pokazat će se u idućim danima, međutim, ovo je definitivna potvrda da se Uljanikov sustav počeo nekontrolirano urušavati sam od sebe i Vlada će, ako ne želi još veću štetu, morati hitno krenuti u raščišćavanje ove katastrofe.




Ovo nije prvo otkazivanje ugovora koje se dogodilo Puljanima, koncem srpnja raskinut je ugovor za gradnju kabelopolagača, međutim, ugovor je bio u toj fazi da još nije bilo direktnih posljedica za državnu blagajnu.


No, vijest koja je jučer u poslijepodnevnim satima osvanula na Zagrebačkoj burzi, da je grupacija Siem Shipping jednostrano raskinula ugovore za sva četiri broda za prijevoz automobila, u kabinetu ministra financija Zdravka Marića vjerojatno je izazvala pravu uzbunu jer je za gradnju ovih car-carriera država Uljanikovom menadžmentu odobrila više od 450 milijuna kuna jamstava, što za avansne uplate kupca, što za kredite za njihovu gradnju na navozima.


Za bolje poznavatelje modusa poslovanja unutar Uljanikovog sustava, upada u oči i to što se radi o seriji novogradnji koje su se počele raditi u »3. maju«.


Svi ovi kancelirani brodovi ugovoreni su preko Uljanik matice, što znači da je »3. maj« ovdje u statusu podizvođača i, očito, potpuno izvan fokusa svih prioriteta. Osim što u Puli nemaju odakle vratiti onih 523 milijuna kuna pozajmica »3. maju«, iz matičnog Uljanika očito već mjesecima ne stižu nikakvi novci iz kojih bi se financirala proizvodnja na riječkim navozima, čak ni oni koji su u »gorućoj« fazi što se, jučer, nažalost, i pokazalo.


Opširnije čitajte u tiskanom izdanju Novog lista…