Tragedija u Zagrebu

Dvadesetogodišnji manijak za volanom Mercedesa od 510 KS, vrijednog 750.000 kuna, posijao je smrt. Tko je tu zakazao?

P. N.

Foto ilustracija

Foto ilustracija

Mladi ljudi do 24 godine godinama su bili ograničeni u pogledu snage motora vozila kojim mogu upravljati. Nisu mogli voziti automobil snažniji od 109 konjskih snaga. No, Sabor je 2015. godine ukinuo tu odredbu



RIJEKA Prometnu nesreću u zagrebačkoj ilici u kojoj su poginule dvije, a ozlijeđene još tri osobe izazvao je 20-godišnjak koji je u obijesnoj vožnji moćnim Mercedesom AMG od 510 konjskih snaga jurio velikom brzinom dok nije izgubio nadzor nad vozilom. Naletio je na rubni kamen, uz desni rub kolnika, u zanošenju prešao u suprotni smjer na južnu kolničku traku. Naletio je na betonski potporni zid, a prednjim dijelom vozila na opel astru, kojom je upravljao 57-godišnjak.


U daljnjem kretanju naletio je na renault clio, kojim je upravljao 25-godišnjak, a potom na mercedes, kojim je upravljala 43-godišnjakinja. U prometnoj nesreći smrtno su stradale suvozačice iz mercedesa i opel astre, 23-godišnjakinja i zasad nepoznata ženska osoba. Teško je ozlijeđen 57-godišnji vozač opel astre, dok je 20-godišnji vozač mercedesa lakše ozlijeđen. Iz renault clia lakše je ozlijeđena 24-godišnja putnica.


Zalaže se za savjesno ponašanje u prometu


Neslužbeno se doznaje da je nesreću izazvao Marin Kamenički, teškom ironijom sudbine, ujedno predsjednik udruge koja promovira savjesno ponašanje mladih u prometu. Medijska izvješća opisuju ga kao bivšeg predsjednika Uprave radija Enter Zagreb, a u svojstvu predstavnika poslodavaca na radio postajama svojedobno je bio na primanju kod predsjednice Kolinde Grabar Kitarović.




Udruga “Karlo Klaić”, kojom predsjeda Marin Kamenički ima misiju predočiti mladima da ne voze kada konzumiraju alkoholna pića ili opijate. “Ako spasimo i jedan život, kao da smo spasili cijeli svijet”, kažu.


Udruga je povezana s auto-moto manifestacijom “Kec na desetku”, koja se održava u čast Karlu Klaiću. Riječ je o mladiću koji je volio automobile i adrenailn, a poginuo je u prometnoj nesreći 2016. godine. Stoga je cilj manifestacije okupljanje svih ljubitelja brzina i sportskih automobila te njihovo ujedinjenje.


Legalno upravljao sportskom zvijeri na četiri kotača


No, kako je 20-godišnji mladić mogao upravljati takvom sportskom zvijeri na četiri kotača?


Mladi ljudi do 24 godine godinama su bili ograničeni u pogledu snage motora vozila kojim mogu upravljati. Nisu mogli voziti automobil snažniji od 109 konjskih snaga. No, Sabor je 2015. godine ukinuo tu odredbu, nakon što ju je godinu ranije osporio i Ustavni sud. Predlažući izmjene, Vlada se pozvala na Ustavni sud, ali i direktive Europske unije. Tako je Marin Kamenički sa samo 20 godina mogao legalno voziti automobil od 510 konjskih snaga.


Mercedes C63 AMG Coupe proizvodi se od 2016. godine, a pokreće ga moči 4,0-litreni biturbo V8 benzinac od 510 KS. Ovaj je cestovni bolid spreman i za jurnjave pistom, u čemu mu pomaže i gotovo kamionski okretni moment od 700 Nm, koji se prenosi na stražnje kotače. Ako se ovim autom bezglavo juri gradskim cestama, jasno je koliku opasnost može izazvati. Najsnažnija izvedba do stotke dolazi za svega 3,8 sekunde , a najveća brzina je 290 kilometara na sat. Cijena takvog automobila je od oko 750.000 kuna.