Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: °
Sutra: ° °
21. rujna 2018.
Ovako nešto nije viđeno

Znanstvenici šokirani: Međuzvjezdani posjetitelj u obliku cigare stigao u Sunčev sustav, putavo je milijun godina

Foto: Nasa.gov
Autor:
Objavljeno: 21. studeni 2017. u 15:09 2017-11-21T15:09:38+01:00

Crvenkasti, izduljeni meteorit putovao je milijune godina iz drugog planetarnog sustava prije nego što su ga otkrili znanstvenici s havajskog sveučilišta u Honoluluu.

Dug je 400 metara, nalikuje divovskoj cigari i ne sliči ni na što dosad viđeno u našem Sunčevom sustavu.

Astronomi su prvi put opazili »međuzvjezdanog posjetitelja«, kako ga je u svom priopćenju u utorak opisala NASA.

Iznenađeni viđenim, astronomi su se zagledali u neobičan oblik stjenovitog tijela, koji je deset puta duži nego što je širok, što ga jasno razlikuje od asteroida koji kruže oko Sunca.

»Ta stvar je vrlo čudna«, kazala je Karen Meech s havajskog astronomskog instituta, koja je vodila istraživanje.

Asteroid, koji su nazvali Oumuamua (glasnik, na havajskom), otkriven je iz zvjezdarnice Pan-STARRS 19. listopada, a otkriće je objavljeno u utorak u časopisu Nature.

»Desetljećima smo teoretizirali da su takvi međuvjezdani objekti tu negdje, a sada prvi put imamo izravan dokaz da postoje«, rekao je jedan od čelnika NASA-e Thomas Zurbuchen.

»To povijesno otkriće nam otvara novi prozor u proučavanju planetarnih sustava izvan Sunčevog«, naglasio je.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka