Istraživači NASA-e

Znanstvenici napokon otkrili kako je voda dospjela na Zemlju

P. N.

Foto: NASA

"Voda je bila ključna za razvoj života kakvog poznajemo. Mi ne samo da želimo razumjeti kako je voda dospjela na Zemlju, nego i ako bi taj proces mogao funkcionirati u drugim planetarnim sustavima"

Identificirali smo golemi rezervoar vode slične Zemljinoj u vanjskim dijelovima Sunčevog sustava”, rekao je dr. Dariusz Lis, istraživač NASA-inog laboratorija.

“Voda je bila ključna za razvoj života kakvog poznajemo. Mi ne samo da želimo razumjeti kako je voda dospjela na Zemlju, nego i ako bi taj proces mogao funkcionirati u drugim planetarnim sustavima”, kazao je Lis.

Voda je također poznata po kemijskom nazivu H2O jer je izrađena od dva atoma vodika i jednog atoma kisika.

No, koristeći posebne instrumente, znanstvenici mogu otkriti dvije vrste: običnu vodu, H2O i tešku vodu, HDO, koja ima dodatnu neutralno nabijenu česticu koja se naziva neutron unutar jednog od vodikovih atoma.

Uspoređuju količinu teške do uobičajene vode (omjer D / H) u kometima. Ako kometi imaju isti D / H omjer kao oceani Zemlje, to ukazuje da voda  može dijeliti zajedničko podrijetlo.

Novi podaci pokazali su da je omjer kometa isti kao i u oceanima na Zemlji, piše Sci News.

Kada su dr. Lis i njegovi kolege usporedili podatke s prethodnim istraživanjima kometa, otkrili su iznenađujuću sličnost.

Omjer D / H nije bio povezan s podrijetlom kometa. Umjesto toga, bio je povezan s time koliko je vode ispušteno iz zrnaca leda, a koliko izravno iz snježne površine.

To bi moglo značiti da bi svi kometi mogli imati odnos D / H sličan onim na Zemlji te da su mogli isporučiti veliki dio vode na Zemlju.

“Možda ćemo morati razmisliti o tome kako proučavamo komete jer se čini da je voda koja se oslobađa iz zrna leda bolji pokazatelj ukupnog omjera vode od vode koja se oslobađa iz površinskog leda”, rekao je dr. Dominique Bockelée-Morvan, astronom u pariškom opservatoriju i Nacionalnom centru za znanstvena istraživanja.

Rezultati su objavljeni u časopisu Astronomy & Astrophysics Letters.