Minijaturni predak

Prapovijesni dinosaur imao je neobičnog pretka: Otkriven kostur minijaturnog prethodnika T-Rexa

Portal Novilist.hr

FOTO/Pixabay

Iako je ogromni mesožder Tiranosaurus Rex sinonim za veličinu među dinosaurima, njegov predak nije bio toliko strašan.

Maleni Tiranosaur Rex živio je 15 milijuna godina prije svog zastrašujućeg nasljednika. Nazvan “Moros Intrepidus”, dinosaur je bio veličine današnjeg magarca. Bez obzira na svoju veličinu, znanstvenici kažu da nije bio ništa manje strašan.

“Bio je vrlo lagan ali iznimno brz”, rekla je paleontologistica Lindsay Zanno, s Državnog sveučilišta Sjeverne Caroline, prenosi britanski Telegraph. “Bio je zastrašujuć predator, zbog svojih tjelesnih karakteristika i naprednih mogućnosti. Lako je hvatao plijen i izbjegavao sukobe s tadašnjim velikim predatorima”, dodaje Zanno.

Paleontolozi su godinama pokušavali utvrditi kako su veliki tiranosauri evoluirali. Proteklih su deset godina tražili fosile koji bi mogli dati odgovore, a jedan takav su našli u državi Utah.

“Kad i koliko brzo su tiranosauri napredovali od nježnog cvijeta do kralja maturalne zabave, već dugo muči znanstvenike. Jedini način odgovaranja na ovo pitanje, bilo je istraživanje i prikupljanje podataka” dodala je doktorica Zanno za Telegraph.

Prema pronađenom kosturu se utvrdili da je Moros bio star više od sedam godina kada je uginuo te da je bio gotovo skroz odrastao. Studiranje kosti je pokazalo da su njegovi najbliži rođaci s područja Azije. Ova informacija sugerira da su njihovi preci prošli preko Aljaske do Sjeverne Amerike. “Tiranousaur Rex i primjerice Triceratopsi mogu predstavljati kulturološke ikone, ali nastanak duguju njihovim precima koji su migrirali iz Azije 30 milijuna godina prije njih” objašnjava Zanno za Telegraph.