Psihološka studija

Ispitanici u dvije sekunde kazali dojam o jako našminkanim ženama i dali jasan rezultat

P. N.

FOTO/PxHere

FOTO/PxHere

Ispitanicima su prikazane žene bez šminke, s blagom i prirodnom šminkom, ali i žene koje su jače našminkane. 



Izražen make up s jakim konturama lica, istaknutim očima i usnama već je duže vrijeme jedan od vodećih trendova na društvenim mrežama, a ovu vrstu šminke sve češće vidimo i u stvarnom životu. Jedna belgijska studija je htjela istražiti kako jako našminkane žene djeluju na okolinu, a rezultati su itekako zanimljivi, prenosi Stylebook. 


Psihološku studiju na temu kako izražena šminka djeluje na druge ljude provelo je Slobodno Sveučilište u Bruxellesu. Ona je uključila 1.000 sudionika kojima su prikazane različite fotografije žena, a oni su unutar dvije sekunde trebali odlučiti kakav dojam im dotične osobe ostavljaju. Važno je bilo uočiti je li šminka utječe na prvi dojam i koliko toplo, odnosno hladno, djelujemo s njom.


Ispitanicima su prikazane žene bez šminke, s blagom i prirodnom šminkom, ali i žene koje su jače našminkane. Rezultat je bio posve jasan – što su žene bile jače našminkane, to su ih ispitanici negativnije ocijenili. 




Što je lice bilo prirodnije to su ispitanici redom ocjenjivali osobe kao “tople”, “nježne” i “drage”, dok jače našminkane žene ostavljaju dojam “hladnoće” i “manjka emocija”. U studiji su podjednako sudjelovali i muškarci i žene.


Najnegativnije ocjene su dobile žene koje jako šminkaju oči s tamnim bojama te uokviruju kapke s tušem ili olovkom za oči. Također je istraživanje pokazalo kako ispitanici preferiraju žene s nježnim rumenilom na obrazima i laganim i prirodnim ružem na usnama.