J0740+6620

Astronomi pronašli do sada najveću neutronsku zvijezdu: Masa joj je dvostruko veća od Sunca

P. N.

FOTO/Wikimedia Commons/Fotografija prikazuje crnu rupu koja "proždire" neutronsku zvijezdu

Astronomi su otkrili do sada najveću neutronsku zvijezdu na udaljenosti od 4,600 svjetlosnih godina od Zemlje, prenosi MSN. Neutronsku zvijezdu je identificirao teleskop Green Bank u Zapadnoj Virginiji. Zvijezda ima dvostruko veću masu od Sunca, ali joj promjer iznosi tek 24.6 kilometara, što je čini najgušćim objektom u Svemiru, uz iznimku od crnih rupa. Zvijezda je toliko gusta da veličina jednaka jednoj kockici šećera njezinog materijala teži jednako kao čitava ljudska populacija na Zemlji (što je 100 milijuna tona).

Neutronske zvijezde su objekti nastali od propalih jezgri velikih zvijezda nastalih nakon eksplozije supernove. Poznate su i kao “pulsari” zbog pulseva radijacije koju emitiraju dok se rotiraju velikom brzinom.

Pronađena zvijezda je nazvana “J0740+6620”, a prema izvješću objavljenom u časopisu “Nature Astronomy”, ima 2.17 puta veću masu od sunca, te 333 tisuća veću od Zemlje. Znanstvenici kažu da se zvijezda približava limitima kompaktnosti koje objekt može izdržati bez da se sam od sebe sruši.

“Neutronske zvijezde su misteriozne koliko i fascinante. Ovi objekti veličine gradova su u biti ogromne atomske jezgre. Toliko su masivne da njihov interijer ima neobična svojstva. Pronalaženje maksimalne mase koju fizika i priroda dozvoljavaju, može nas naučiti o ovim inače nedostupnim kraljevstvima astrofizike”, kaže glavni istraživač, Thankful Cromartie, koji trenutno pohađa doktorski studij na Sveučiilštu Virginija, a prenosi MSN.