Vrijeme digitalne ovisnosti

Studija o utjecaju vremena provedenog ispred ekrana na djecu: “Roditelji moraju napraviti više”

P. N.

FOTO/PIxabay

FOTO/PIxabay

To znači da bi roditelji trebali postaviti ograničenja na individualne aktivnosti, posebice na gledanje televizije i igranje igrica.



Do sada se smatralo da vrijeme koje djeca provedu ispred ekrana – igrajući igrice, gledajući televiziju ili koristeći mobitele – negativno utječe na njihov rad u školi. Prema novim istraživanjima, to nije u potpunosti točno. Analiza objavljena u prestižnom medicinskom časopisu “JAMA Pediatrics” objašnjava da postoji razlika između vremena provedenog pred ekranima.


Gledanje televizije i video-igrice, dvije su aktivnosti koje su do sada bile najuže povezane s lošim nastupom u školi. To je dokazano pregledom pedeset i osam studija objavljenih tijekom prošlog desetljeća. Te su dvije aktivnosti pogađale i djecu i tinejdžere, iako je zabilježen veći utjecaj na radi tinejdžera. Surfanje internetom, nije pokazalo nikakve jasne indikacije da štetno utječe na postignuća djece, prenosi USA Today.


To znači da bi roditelji trebali postaviti ograničenja na individualne aktivnosti, posebice na gledanje televizije i igranje igrica.




“Jasno je da smo u vremenu kada se na vrijeme provedeno ispred ekrana treba gledati kao na nešto korisno”, kaže Michael Robb, stariji direktor istraživanja u “Common Sensu”, neprofitnoj organizaciji koja se bavi izradom preporuka o zabavi i tehnologiji za roditelje i škole.


Robb kaže da izraz “vrijeme provedeno pred ekranom” ne obuhvaća sve različite načine na koji pojedino dijete koristi medije, kao ni utjecaj kojeg mediji imaju na njega. “Trebali bi više pažnje obratiti na ono što djeca gledaju, koje igrice igraju, što rade na mreži i kako se koriste mediji i tehnologija”, objašnjava Robb. 


Istraživači se trude otkriti utječe li današnja kultura “digitalne ovisnosti”, posebno kod djece, na probleme u budućnosti. Nema dvojbe da se nalazimo u vremenu “digitalne ovisnosti”. Istraživački centar Pew je prošle godine objavio da 95 posto tinejdžera ili ima smartphone ili mu ima pristup. Od ukupne brojke, njih je 45 posto gotovo uvijek na mreži. 


Researchers across the country are trying to figure out whether a digitally addicted culture, particularly among kids, spells trouble for the future.


Gotovo četvero na desetoro djece uvijek blizu kreveta ima mobitele, prema studiji koju je “Common Sense” objavio u svibnju. Istraživanje je otkrilo i da u tome prednjače djevojčice.


“Ova nova analiza je važna jer odvaja “ekrane” poput televizije i video-igrica od onih koji mogu biti korišteni za školske zadaće”, kaže Victor Fornari s Psihijatrijskog odjela za djecu i adolescente u bolnici “Zucker Hillside” iz New Yorka. 


“Odgajamo populaciju debele i pretile mladosti. Roditelji bi uvijek trebali nadgledati djecu i kontrolirati koliko vremena provode igrajući igrice. Roditelji moraju napraviti više. Moraju biti uključeni u to što njihova djeca rade dok provode vrijeme za ekranima”, kaže Fornani koji zaključuje i da je zaključak studije da roditelji drže djecu “na oku”, prenosi USA Today.