A1 pomaže kreativcima u realizaciji ideja

Kreativnosti nema kraja u »Kreativnom odjelu«

NL native

Davor Pasarić i Dorian Brnčić

Davor Pasarić i Dorian Brnčić

Naš posao bio bi nezamisliv bez telekomunikacijskih rješenja koja nam omogućuje A1. U našem poslu izuzetno je važno da imamo ne samo brz download, već i upload, kažu iz Kreativnog odjela  



Svaki posjet Kreativnom odjelu otkrije nam nešto novo i poticajno. Ova višestruko nagrađivana multimedijska produkcija iz Rijeke kao da živi za inovacije i nove tehnologije. Ovoga puta iznenadili su znanstvenom primjenom svoje Hyperviz tehnologije interaktivnih vizualizacija.


Tehnički direktor Goran Paulin otkrio nam je da u suradnji s Odjelom za informatiku Sveučilišta u Rijeci razvijaju metodu proceduralnog stvaranja velikih slikovnih skupova podataka, a sve to s ciljem kako bi se AI (umjetnu inteligenciju) moglo lakše i brže učiti u stvarnom ljudskom svijetu. Potporu za razvoj Hyperviz tehnologije osigurala je i Vlada Republike Hrvatske preko agencije HAMAG-BICRO.



I dalje razvijamo Hyperviz




Dok se značajni resursi koriste za tehnologije koje će plodove dati tek nakon istraživanja i razvoja, direktor Davor Pasarić rekao nam je koje su to najtraženije usluge na tržištu koje Kreativni odjel nudi: »To što dalje razvijamo Hyperviz ne znači da postojeći dio tehnologije ne koristimo, dapače, koristimo ga obilno. Zadnji primjer je megavizualizacija južnog dijela otoka Paga, to je najveći 3D model koji smo napravili.


Produkcija je trajala mjesecima, a korišten je za promotivni film o ambicioznom infrastrukturnom projektu »Zlatna obala Hrvatske«. No, mnogo toga radimo i uobičajenim tehnologijama, od web-stranica, do vizualnih identiteta, oglasa, reklama i promotivnih filmova. 



Hyperviz u funkciji znanosti: računalo proceduralno generira slikovne skupove kako bi se brže moglo učiti umjetnu inteligenciju






3D vizualizacija velike površine: ambiciozni infrastrukturni projekt “Zlatna obala Hrvatske” na otoku Pagu”


Nezamislivo bez optike


Naravno, za takve poslove potrebno je imati i najbolji hardver i softver, ali i komunikacijsku infrastrukturu. Naš posao bio bi nezamisliv bez telekomunikacijskih rješenja koja nam omogućuje A1. U našem poslu izuzetno je važno da imamo ne samo brz download, već i upload. Primjerice, kad smo montirali reportažu s naše omiljene regate Fiumanka, finalna datoteka bila je ogromna, a sve to je moralo biti isporučeno HRT-u čim prije.



Da nismo imali brzu A1 optičku vezu, ne bismo mogli odraditi posao. Od početka suradnje postavili su se kao partner, strpljivo slušali što nam je potrebno i za svaki naš poslovni izazov A1 je ponudio rješenje po najboljoj cijeni. Osobno, vjerni sam korisnik punih 15 godina. U Kreativnom odjelu smo toliko vezani uz A1 da i doma koristimo njihove usluge, ne samo jer se kod nas često posao »nosi doma«, nego i jer se ponekad treba i opustiti uz digitalnu televiziju, kaže Pasarić.


Klik sa Skandinavcima 


Voditelj web-odjela Dorian Brnčić posebno se osvrnuo na »klik sa Skandinavcima« s kojima Kreativni odjel surađuje godinama. Zadnji projekt u kojem su od samog početka je švedski lanac dostave zdrave hrane »Fodi«, koji je kvalitetom i inovativnom uslugom oduševio stanovnike Stockholma. 


– U Rijeci nas mnogi prepoznaju po web-stranici za NK Rijeka, ali radimo mnogo toga. Evo, nedavno smo završili web-trgovinu za slovenski EMO Novum iz Celja. Uvijek razvijamo nešto zanimljivo!, kaže Brnčić.



Fodi je švedski lanac zdrave prehrane s besplatnom dostavom. Sve narudžbe izvode se putem weba


I  prostor je kreativan 


Radni prostor Kreativnog odjela zaista i izgleda tako – kreativno. Iz mnoštva izloženih radova na zidovima izdvajaju se naslovnice časopisa za književnu fantastiku UBIQ, kreacije »kućne dizajnerice« Meline Mikulić.


Takvi zadaci nisu strogo zadani, opuštaju i dozvoljavaju veliku kreativnost. Bez obzira na stvaralačku slobodu, i iz njih se može iščitati sva posvećenost detaljima i pažnja koja je potrebna za opsežnije poslove – poput osmišljavanja vizualnog identiteta i izrade mape standarda za tvrtku.


Oni su nezaobilazni u modernom poslovanju – čak i za male tvrtke i obrte, a o dobro promišljenom i dizajniranom oglasu ili prospektu ovisi uspjeh na tržištu.



3D ilustracija izrađena za UBIQ – najbolji europski časopis za znanstvenu fantastiku


Muzej informatike PEEK&POKE


Drugi pak muzej, Muzej informatike PEEK&POKE, u Kreativnom odjelu smatraju svojim komadićem “društvene odgovornosti”. Kao suosnivači pomažu ovu gradsku atrakciju, a projekt je prepoznao i sam Google. Kreativni odjel je i “Google Growth Engine Ambassador”.



Riječ je o platformi gdje uspješne europske tvrtke dijele svoja tehnološka iskustva s ciljem pozitivnog utjecaja na ljude i poduzetništvo. Kako se Googleovi inovativni proizvodi savršeno uklapaju u poslovnu filozofiju riječkih kreativaca, Kreativni odjel rado se odazvao pozivu i uključio u ovu inicijativu i tako proširio raspon usluga, nudeći klijentima višu kvalitetu i sveobuhvatna rješenja. Europa budućnosti bit će jedinstveno digitalno tržište i zato se valja pripremiti.


Dio priče EPK 2020 


Rijeka kao Europska prijestolnica kulture 2020 stvorila je potrebu za golemom produkcijom sadržaja kojim će se sva događanja kvalitetno prezentirati. Nije iznenađenje da je i Kreativni odjel dio te priče. Voditelj videoprodukcije Goran Razić spreman je za sve izazove, bio to promotivni spot za festival sporta i rekreacije »Homo si teć« ili ozbiljan dokumentarni film za Muzej grada Rijeke “Nepoznati Klimt”, koji je trenutno u produkciji u sklopu EPK 2020 događanja.



U Kreativnom odjelu za snimanja i montažu koristi se moderna 4K tehnologija, a uz optičku vezu u studiju, bitna im je i ona mobilna. 


– Pouzdan fiksni internet je u videoprodukciji tek dio priče. Većinom snimamo na terenu, a pokrivenost mobilnom mrežom kod A1 je bez premca. Nikada nismo ostali bez komunikacija i nama to mnogo znači jer tako i svojim klijentima možemo jamčiti brzinu i pouzdanost, rekao nam je Pasarić.


Ponuda – ključ u ruke


Iako su multimedijske usluge »core business« Kreativnog odjela, u ponudi su i »ključ u ruke« rješenja za druge kreativce, od dizajnera i glazbenika, do video- profesionalaca i arhitekata.


– Teško je zamisliti kreativan proces u digitalnom obliku bez alata koje nudi Adobe. Više od desetljeća smo ovlašteni Adobe partner i svakodnevno koristimo većinu Adobe Creative Cloud aplikacija. Također, jedni smo od malobrojnih u Hrvatskoj s certifikatom za prodaju edukacijskim institucijama. Naše iskustvo je da je dobar softver najbolje koristiti na vrhunskom hardveru i zato Adobe softvere nudimo u kombinaciji s Macintosh računalima.



Apple je predvodnik inovacija još iz doba revolucije osobnih računala krajem 70-ih, a danas nude visokokvalitetan i pouzdan hardver. Ovlašteni smo Appleov trgovac također preko deset godina i aktivni smo članovi uredništva Jabučnjaka, najveće i najstarije Apple zajednice na našim prostorima. Vjerujemo da su iskustvo i naš način razmišljanja temelj povjerenja naših klijenata. Ako želite pronaći svoje mjesto na tržištu budućnosti, tu smo za vas!, kaže Pasarić.