Fleksitarijanizam

Facebook predviđa trendove za iduću godinu: Spominje se i novi veliki pokret

P. N.

FOTO/Pixabay

FOTO/Pixabay

Dok su se prošlogodišnja predviđanja fokusirala na SAD, ove se godine fokus proširio na čitav svijet.



Za svoje izvješće o temama i trendovima u 2020. godine (Topics and Trend Report), Facebook je prikupio specifične teme koje su podijelili korisnici u trinaest država i koje nam govore što bi iduće godine mogao biti potpuni “mainstream”, prenosi CNN.


Istraživali su na tisuće tema od siječnja 2018. do lipnja 2019. godine na Facebooku. Kada su se pojavili određeni uzorci u temama, kompanija se oslonila na istraživače treće strane da “potvrde” otkrića.


Dok su se prošlogodišnja predviđanja fokusirala na SAD, ove se godine fokus proširio na čitav svijet. Tako se predviđaju “učini sam” projekti u Brazilu i “craft” kava na Tajlandu. 




Iako ćemo morati čekati kraj iduće godine da provjerimo koliko su ova predviđanja točna, CNN prenosi nekoliko trendova za koje Facebook kaže da bi se mogli pojaviti. 


Fleksitarijanci, zelene dijete i zelene sobe


Amerikanci sve više pričaju o emisiji plina metana koji je povezan sa životinjskom agrikulturom, ali nisu spremni odreći se mesa. Facebook kaže da bi glavni pokret iduće godine mogao biti fleksitarijanizam. Fleksitarijanci su ljudi čija se ishrana temelji većinom na biljnoj dijeti, uz povremenu konzumaciju mesa i ribe. 


U Sjevernoj Americi bi glavna tema mogle biti kućne biljke i sukulenti. Kanađani sve više oživljavaju stambeni prostor biljkama, a jačaju i influenceri koji potiču pratitelje da žive “zeleno”.


Kupka od mlijeka


Facebook predviđa popularnost kupki od mlijeka. Proslavila ih je Kleopatra, a koži navodno daju osvježen izgled. 


Podcast


Pojam “podcasting” je sastavljen od riječi “iPod”  i engleske riječi “broadcasting” (radio), pa bi u doslovnom prijevodu značio “radio za iPod”. To ne znači da se može slušati samo na iPodu, već i na smartphoneu, tabletu i računalu. 


Facebook predviđa da će biti još popularniji nego danas te da će postati toliko masivan da će Hollywood unovčiti ogroman broj obožavatelja i kreativnu slobodu. Podcasti poput “This American Life” i “Dirty John” već su adaptirani kao televizijske serije. 


Kimchi


Kimchi ili Gimchi je tradicionalno korejsko nacionalno jelo pripremljeno od fermentiranog sezonskog povrća i drugih sastojaka. Predviđa se da bi u Australiji mogla porasti potražnja za tim jelom i pročišćenim maslacem (ghee). Pakirani su uz probiotike koji jačaju dobre bakterije koje žive u gastrointestinalnom sustavu.


Mogla bi porasti potražnja i za hranom bogatom vlaknima te alternativnim namirnicama koje se mogu koristiti umjesto pšeničnog brašna. 


Zapisano je u zvijezdama


Korisnici Facebooka u Argentini promatraju kako njihove natalne karte utječu na emocionalnu inteligenciju. Bolnice u Buenos Airesu čak koriste astrološke osobnosti u radionicama za duševne bolesnike. 


Najviše se pretražuje “tarot” i “Merkur” – kada se kreće retrogradno.


1980-te 


Milenijalci i Generacija Z u Brazilu nostalgični su za vremenom u kojem nikada nisu živjeli. Facebook kaže da ih kulturalne značajke osamdesetih, poput odjeće u neonskim bojama i glazbenih kazeta vraćaju u “jednostavnija vremena”. Odrasli koji su živjeli tijekom tog vremenskog razdoblja se ne slažu s mlađim generacijama, ali Facebook kaže da bi nekakva vrsta povratka u osamdesete mogla biti hit u Brazilu, prenosi CNN. 


Trendovi u Europi


U izvješću za Europu piše da stanovnici prihvaćaju odgovornije načine i materijale, poput održivog tekstila i zamjena za meso. Podatci su prikupljeni iz Francuske, Njemačke, Švedske i Velike Britanije. U Francuskoj postaje popularno provjeravati sastav kod biranja namirnica i kozmetičkih proizvoda. 


Švedska vodi globalni ekološki pokret i u tome je daleko ispred svih drugih država na svijetu. Ne čudi stoga da će im prema predviđanjima, trend biti održiva modna industrija. 


Iako u Njemačkoj većinsko stanovništvo uživa u mesnoj prehrani, sve se više okreću vegetarijanskim zamjenama. Predviđa se da će kod njih u porastu biti potražnja za vege burgerima. 


S druge strane, Velika Britanija se sve više okreće vježbanju. Kod njih će, vrlo vjerojatno, najpopularniji trend biti fitness.