Zajednica tehničke kulture Rijeka

Društvo novih tehnologija: Riječki srednjoškolci modelarstvom do STEM-a

Andrej Petrak

snimio Sergej Drechsler

snimio Sergej Drechsler

Modelarske radionice posebno su vrijedne kao mjesto okupljanja mladih, mjesto gdje im se pruža mogućnost savladavanja tehnike obrade materijala, spajanja i na kraju provjere njihove ispravnosti. Tijekom godine kroz programe Tehničkog centra mladih prođe preko 900 učenika, no već sada, nakon testnih predstavljanja modeliranja na 3D printeru u osnovnim školama, projekcije pokazuju da će se u idućem vremenskom periodu u programe uključivati znatno više djece, objasnio je Kazimir Mihić.



RIJEKA – Zajednica tehničke kulture Rijeka na botelu Marina održala je završnu konferenciju projekta Društvo novih tehnologija u srednjim strukovnim školama, u okviru kojeg je modelarska radionica Tehničkog centra mladih opremljena 3D printerom i pratećom opremom. Financijsku potporu projektu dalo je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta, a partneri su Elektroindustrijska i obrtnička škola Rijeka, Srednja škola za elektrotehniku i računalstvo, Savez riječkih inovatora i Dječji dom Tić. Projektom je omogućen tehnološki iskorak Tehničkog centra mladih, objasnio je tajnik ZTK Rijeka Kazimir Mihić.


–Modelarske radionice posebno su vrijedne kao mjesto okupljanja mladih, mjesto gdje im se pruža mogućnost savladavanja tehnike obrade materijala, spajanja i na kraju provjere njihove ispravnosti. Tijekom godine kroz programe Tehničkog centra mladih prođe preko 900 učenika, no već sada, nakon testnih predstavljanja modeliranja na 3D printeru u osnovnim školama, projekcije pokazuju da će se u idućem vremenskom periodu u programe uključivati znatno više djece, objasnio je Kazimir Mihić.


Projekt je proveden s ciljem da mladi steknu znanstveni pristup stvarnosti, razvoj i uvid u vlastite sklonosti i sposobnosti te kako bi ih se usmjeravalo ka izboru tehničkih i istraživačkih – STEM zanimanja. Aktivnosti su uključivale  praktičan rad mladih u radionicama aditivne tehnologije i napredne mehatronike, mladi su se motivirali na daljnje proučavanje tehnlke i usmjeravalo ih se na cjeloživotno obrazovanje u navedenim područjima. Projekt je nadopunio potrebe redovitog odgojno-obrazovnog procesa.




– Mladi su putem prakse kombinirali poduzetničke i proizvodne aktivnosti iz razloga što su uključeni u sve korake razvoja inovacije prilikom izrade predmeta putem 3D printera, kombinirali i testirali spretnost, kreativnost, znanje, intuiciju i vlastitu inovativnost. Time se omogućilo da mladi izvan redovitoga odgojno-obrazovnog sustava steknu dodatno znanje i vještine te nauče kako pridonijeti kvaliteti svoga života i utjecati na živote drugih ljudi. Temeljem odličnog odziva polaznika radionica, možemo zaključiti da je projekt uspio i u dijelu poticanja mladih na uključivanje u programe tehničke kulture sudjelovanjem u inovativnim radionicama koje razvijaju divergentno razmišljanje, stvamu kreativnost te orijentiraju mlade na stvaranje novih vrijednosti, dodao je Mihić.


U idućem razvoju projekta, ako se za to osiguraju potrebna sredstva, planira se s partnerima opremiti Inovacijski laboratorij, u kojem će mladi imati priliku nastaviti razvijati stečena znanja i vještine u naprednijim radionicama mehatronike i suvremenih aditivnih tehnologija.