Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 28° 1
Sutra: 28° 28° 1
21. rujna 2018.
Duboko u sjeni kratera

NASA potvrdila postojanje vode na Mjesecu: pronađene ledene površine na polovima

Foto: Pixabay
Autor:
Objavljeno: 21. kolovoz 2018. u 17:18 2018-08-21T17:18:27+02:00

Novo otkriće potvrdilo je postojanje leda u sjeni kratera do kojih ne dopiru sunčeve zrake

U šokantnoj izjavi NASA je potvrdila postojanje leda na južnom polu Mjeseca, a znanstvenici su sada sigurni u postojanje ledenih površina u najtamnijim kraterima njegovih polova. Do nevjerojatnog otkrića došao je tim istraživača pod vodstvom Shuai Lia sa Sveučilišta Hawaii i Brown Sveučilišta.

Svoje otkriće obrazložili su u radu koji je objavio službeni časopis američke Nacionalne akademije znanosti u suradnji s Richardom Elphicom iz NASA- e. U objavljenom radu napisali su: "Pronašli smo direktne i indirektne dokaze za postojanje vodenih ledenih površina na polovima Mjeseca".

Do otkrića su došli analizom podataka koje je prikupio NASA- in M3 (Moon Mineralogy Mapper) instrument jasno detektirajući prisutnost leda oko polova. Uređaj je lansiran na Mjesec 2008. godine pomoću indijske svemirske letjelice Chandrayaan-1.

Većina otkrivenog leda nalazi se u sjeni kratera blizu polova do kojih sunce nikada ne dopire te su zbog toga ondje izrazito niske temperature, objasnili su iz NASA- e.

Dosadašnja istraživanja pokazala su samo indirektne dokaze o postojanju vode na južnom polu Mjeseca, no nikada nisu bili službeno potvrđeni. Znanstvenici su oduševljeni ovim otkrićem koje direktno potvrđuje postojanje vode, a važan je korak za izgradnju lunarnih baza. Također, otkriće vode na površini moglo bi značiti da se voda nalazi i ispod površine Mjeseca.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka