Premijera

Novi Nissan Leaf: Nastavak električne revolucije

Edi Prodan

Najnaprednije električno vozilo na svijetu u svojoj drugoj generaciji donosi iznimni stupanj autonomnosti i sigurnosnih rješenja



Nissan je i u Hrvatskoj predstavio novi Leaf – najnaprednije serijsko električno vozilo na svijetu i utjelovljenje Nissanove vizije »Inteligentne mobilnosti«. Novi Leaf na potpuno električni pogon, bogato opremljen domišljatom tehnologijom, prvi je Nissanov automobil za europsko tržište opremljen naprednim sustavima za pomoć u vožnji ProPILOT i prepun je revolucionarnih inovacija.


»Inteligentna mobilnost« Nissanova je strategija kojom nastoji promijeniti budućnost vožnje i povećati ulogu dosadašnju automobila kao običnog prijevoznog sredstva. Nissanova inteligentna mobilnost definira način na koji vozimo automobile, što ih pokreće te njihovu ulogu u društvu. Od početka prodaje prve generacije Leafa 2010. odabralo ga je više od 300 tisuća kupaca. Sada ovaj posve novi model nudi još veći domet, privlačniji dinamičan dizajn, najnaprednije sustave za pomoć u vožnji u klasi i više mogućnosti povezivanja.



Uz novi Leaf, i  crossover Qashqai sada je dostupan sa sustavom ProPILOT. Uvođenje sustava ProPILOT opravdat će Qashqaijevu titulu vodećeg crossovera u Europi. ProPILOT je izvorna tehnologija i dio vizije Nissan Intelligent Mobility. Jasno odražava posvećenost marke Nissan osiguravanju sigurnije i uzbudljivije budućnosti za vozače.Pružanjem pomoći pri upravljanju, ubrzavanju i kočenju, sustav ProPILOT povećava kontrolu nad automobilom. Namijenjen je vožnji u jednom traku autoceste i optimiziran je za vožnju pri malim brzinama ti jekom prometnih gužvi i putovanje autocestom.





Novi način razmišljanja


Nissan LEAF utjelovljenje je Nissanove inteligentne mobilnosti. Ova se strategija temelji na tri stupa: Intelligent Power, kojeg utjelovljuje Leafov napredni novi e-motor kapaciteta 40 kW poboljšane energetske učinkovitosti, većeg okretnog momenta i snage, Intelligent Driving tehnologiji koja u vožnji pruža više samopouzdanja, sigurnosti i smanjuje stres te Nissan Intelligent Integration, kojom se automobil povezuje s okolinom s pomoću rješenja za povezivanje te s energetskom mrežom putem jedinstvene dvosmjerne tehnologije punjenja. Novi Nissan LEAF više je od 100 posto električnog vozila. On je i generator na kotačima koji kupcima omogućuje upravljanje električnom energijom s pomoću rješenja za kuću i posao.



Na poboljšanom 7-inčnom TFT zaslonu u boji prikazuju se najvažnije informacije, uključujući informacije audiosustava i navigacijskog sustava. Najnovija inačica navigacijskog sustava Nissan Connect EV uključuje Bluetooth i digitalni radio. Povrh uobičajenih navigacijskih funkcija, prikazuje i informacije o najbližim punionicama u stvarnom vremenu.  Za bolju povezivost dostupne su i aplikacije Apple CarPlay i Android auto. Jedna od najpopularnijih funkcija originalnog Leafa bila je mogućnost postavljanja klima-uređaja da se uključuje u određeno vrijeme kako biste mogli zagrijati ili rashladiti unutrašnjost prije putovanja. To donosi manju potrošnju  baterije jer se automobil grije odnosno hladi s pomoću struje dobivene izravno iz električne mreže. 


Novi Nissan LEAF mjeri 4,49 m u duljinu, 1,79 m u širinu, 1,54 m u visinu i 2,70 m međuosovinskog razmaka. Usto se odlikuje aerodinamičnim profilom, oštrim, dinamičnim izgledom s vrhunskim aerodinamičkim svojstvima i aerodinamičkim koeficijentom Cd od 0,28. Svatko tko poznaje Nissanov dizajn prepoznat će jedinstvena svjetla u obliku bumeranga i prednju masku V-motion, dok plavi elementi, kao što je prednja maska i profil stražnjeg odbojnika ističu 100 posto električni karakter vozila. Na raspolaganju je 10 boja karoserije: Arctic bijela, crvena, brončana metalik, tamnosiva metalik, spring cloud, blade srebrna, magnetic crvena, biserno bijela, metalik crna, dvobojna bisernobijela karoserija s metalik crnim krovom, crvena.


Unutrašnjost je posve novog dizajna, koja je potpuno prilagođena vozaču te spaja pametno iskorišten prostor s optimalnom funkcionalnosti. Dizajn avionskog krila krase plavi šavovi na sjedalima, armaturnoj ploči i upravljaču čime se stvara opušteno okruženje i ostavlja dojam vrhunske kvalitete. Prtljažnik obujma 435 litara i stražnja klupa djeljiva u omjeru 60:40 nude maksimalnu iskoristivost, dok obujam s preklopljenim sjedalima iznosi 1176 litara.



Revolucionarna papučica e-Pedal mijenja način na koji vozimo automobile omogućujući ubrzavanje, usporavanje i potpuno zaustavljanje vozila jednostavnim povećanjem ili smanjenjem pritiska na papučicu gasa. Otpuštanjem papučice automobil će usporiti i potpuno se zaustaviti, čak će i stajati na mjestu na nagibu, bez pritiska na papučicu kočnice. Zahvaljujući stopi usporavanja do 0,2 G uporabom papučice e-Pedal vozači više ne moraju micati nogu s papučice gasa na papučicu kočnice kako bi usporili ili zaustavili vozilo. To pomaže smanjiti umor i stres u svakodnevnoj gradskoj vožnji, a vozač će morati upotrebljavati papučicu kočnice do 90 posto manje nego u konvencionalnim automobilima.



Napredni sigurnosni sustavi


Serijska oprema uključuje šest zračnih jastuka (prednji, bočni i zračne zavjese), ISOFIX točke za pričvršćivanje, ABS, elektroničku raspodjelu sile kočenja (EBD), pomoć pri naglom kočenju (BA) i pomoć pri kretanju na uzbrdici (HSA). Od razine Acenta serijski su sustav za prepoznavanje prometnih znakova i sustav za nadzor mrtvog kuta, kao i inteligentno kočenje u nuždi s prepoznavanjem pješaka i biciklista.


Napredni sigurnosni sustavi, kao što su sustav za upozorenje na izlazak iz voznog traka, inteligentni sustav za sprječavanje izlaska iz voznog traka i sustav za upozorenje na nadolazeći promet straga, također su dio serijske opreme.Leaf je sada opremljen inovativnim tehnologijama inteligentne mobilnosti, uključujući sustav za pomoć u vožnji ProPILOT za sigurniju i udobniju vožnju te ProPILOT Park za potpuno autonomno parkiranje.

ProPILOT se može upotrebljavati u jednom prometnom traku na autocesti i posebno je koristan u prometnim gužvama ili pri vožnji visokim brzinama. Vozač ga može aktivirati kao i običan tempomat odabirom željene brzine vožnje i udaljenosti do vozila ispred. Uz podršku radara i kamere ProPilot će prilagoditi brzinu prometu i održavati automobil u sredini traka.



Novi e-motor novog Nissana LEAF razvija 110 kW snage i 320 Nm okretnog momenta dovoljnih za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,9 s, čime se smješta u sam vrh C-segmenta u pogledu performansi. Novi Nissan LEAF ima domet od 378 km prema normi NEDC, a ujedno je i  prvo električno vozilo homologirano prema normi  prema kojoj je s jednim punjenjem ostvario domet od 415 km u gradskoj vožnji. Taj homologacijski postupak preciznije odražava svakodnevne situacije u vožnji. To znači da vozači, zahvaljujući raširenoj mreži brzih punionica CHAdeMO mogu uživati u duljim putovanjima.Punjenje od signala upozorenja do 80 posto kapaciteta (brzo punjenje – 50 kW) traje 40 do 60 minuta, a s punionicom Wallbox snage 7 kW 7,5 sati.


Snalazi se i u prometnim gužvama čime će ukloniti stres iz svakodnevnih putovanja na posao i smanjiti umor. U prometnim gužvama, ProPILOT automatski prilagođava udaljenost do automobila ispred i, prema potrebi, potpuno zaustavlja vozilo. Nakon što se vozilo zaustavi, ostat će na mjestu čak i ako vozač ne pritišće papučicu kočnice. Nakon što promet nastavi svojim tijekom, automobil će sam ponovno krenuti.


ProPILOT Park automatska je funkcija parkiranja za koju vam nisu potrebne ni ruke ni noge. ProPILOT Park može parkirati bočno ili okomito i s lakoćom će parkirati novi Nissan LEAF kad vozač odabere mjesto koje mu je predložio sustav. Pritiskom gumba ProPILOT Park, novi Nissan LEAF potpuno će samostalno obaviti parkiranje i automatski zaustaviti vozilo kad je manevar završen.


Novi Nissan Leaf dostupan je u tri paketa opreme: Acenta, N-Connecta i Tekna, a na hrvatsko tržište stiže početkom lipnja.