Limuzina

Testirali smo Audi A4 2.0 TDI: Jasno je zbog čega je tako skup

Edi Prodan

Sve je kod Audija A4 s optimalnim dizelskim agregatom skoro pa idealno. Pa i cijena kad znamo da smo u premium skupini, mada da je iznos mali – nikako nije



Vozeći se u standardnim automobilima uvijek se pomalo čudimo kupcima koji plaćaju na desetke postotaka više kako bi se našli u premiumima iste klase. Nerijetko takvi automobili znaju biti i dvostruko skuplji, pa opet ne nedostaje im kupca. Čudite se sve do trenutka – sjedanja u njih. Jer kad se jednom nađete iza njihovih upravljača, vrlo vam brzo postane jasno zbog čega su – toliko skuplji.


Ponajprije, a riječ je u našem konkretnom slučaju bila o Audiju A4 koji smo dobili na testiranje, dakle kompaktnom sedanu, po svim materijalima implementiranim u unutrašnjost kao i po njihovoj završnoj obradi, jasno daje do znanja kako se baš nikakvi propusti ne smiju, niti će se dogoditi. A u pravilu se i – ne događaju.


Nadalje, kabina je toliko dobro izolirana da se ni za brže vožnje ne čuje niti šum vjetra, niti ma koja druga buka. I dizajn je zanimljiviji, zahtjevniji u konstrukciji i realizaciji, mada se i u ovom slučaju na neki način robuje trendu, stilu koji kod većine modela određenog proizvođača dominira u datim godinama. Dakako, kod premiuma se i standardna, početna oprema ističe bogatstvom, posebno u zoni sigurnosne opreme.




No krenimo mi s našim konkretnim testiranjem. Dizelski motor, odličnog okretnog momenta, snažan optimalnih 150 »konja«, jer težina mu je 1,5 tona, sjajno ubrzava, lako postiže i jako dobro održava zavidnu dinamiku. Svakako, dodatno oduševljenje izaziva i podvozje koje je doslovno – besprijekorno.



ZAPREMINA1968 ccm SNAGA150 KS OKRETNI MOMENT320 Nm DIMENZIJE4726/1842/1427 mm MEĐUOSOVINSKI RAZMAK2820 mm UBRZANJE8,9 s MAKS. BRZINA210 km/h POTROŠNJA3,3/4,4/3,7 l EMISIJA CO295 g/km PRTLJAŽNIK480 l TEŽINA1505 kg GUME215/50 R17


Na samo što upija svaku neravninu nego, što je uostalom i važnije, savršeno »drži cestu« tako da omogućava brzu, neisprekidanu vožnju i na zavojitim prometnicama. Motor je i – nevjerojatno štedljiv. Naš se prosjek zaustavio na 4,7 litara. I ako se pitate zbog čega iza ove rečenice ne stavljamo uskličnik, odgovor je – zbog toga što je deklarirani prosjek svega 3,7 litara! A težina automobila 1,5 tona! Na otvorenim dijelovima prometnice uspjevali smo se približavati prosjeku od četiri litre, no ispod toga, na nekoj respektabilnijiioj udaljenosti, dakle mjereno na najmanje 50 kilometara, nismo uspjevali.


Cijena Audija A4 s navedenim motorom i jako preciznim 6-stupanjskim manualnim mjenjačem je od 268 do 296 tisuća kuna. Naš se model našao u zoni bližoj višem iznosu, no to ne treba čuditi jer mu je oprema bila i više nego sveobuhvatna. Zapravo, cjenovno A4 ide iznad 300 tisuća kuna s jačim motorima i automatskim mjenjačem tako da je testirana opcija na neki način i jedna od – najrazumnijih. Ako se tako može go