Ljepota i funkcionalnost

Test Audi A5 Sportback: Uzvišena elegencija pokreta

Edi Prodan

Upravo u sportback formi jedan od najelegantnijih Audijevih coupea dobiva  značajniji element korisnosti koji dodatno ističe dizelski motor – snažan, a štedljiv



Za razliku od klasičnog coupea kakvim je izvorno Audi A5 i zamišljen, njegovo sportback izdanje u novoj generaciji objedinjava ljepotu i funkcionalnost. Naprosto riječ je o iznimno elegantnoj limuzini kojoj dodatni par vratiju daje i klasičniji prizvuk, a da sve zajedno i dalje ostaje u zoni najelegantniji automobila unutar te klase. Sam dizajn je dio Audijevih standarda. Značajan je naglasak stavljen na sportske ambicije, ali ipak je sve zajedno svedeno u nešto mirnije vode.


Ono što apsolutno plijeni je vrhunska kvaliteta materijala. Unutrašnjost je beskrajno dobro izvedena, a posebno plijeni akustička izolacija. Automobil koji je u unutrašnjosti potpuno tih i kad brzine porastu, automatski daje odgovor i o kvaliteti izrade, kao i o materijalima koji su za to upotrebljeni.


Hvaljeni dizelski agregat pokazuje niz svojih lica. Ono gdje je neprijeporno dobar, raskoš je odličnog okretnog momenta i gabaritima primjerene snage. Samim time i dinamika je u zoni koju možemo definirati poželjnom. Ona nikako nije sportska, ali da se može s ovako konfiguriranim A5, itekako se može.




A kad se tako krene, potrošnja zna narasti i iznad osam litara. Nije ga lako ne »stisnuti«, primjerice na usponu od Kikovice do Oštrovice, no tada i troši. Kad se pak sve svede, konfiguracijom prometnice i brzine vožnje, u mirnije vode, sve se naglo ruši u prosjeke koje i očekujemo od dizelskih agregata. Na otvorenoj cesti neće ni pomisliti na prosjek iznad pet litara. Konačni nam se tako prosjek zaustavio na 5,8 litara što, posebno s obzirom da mu je skoro 200 »konja« možemo smatrati jako dobrim rezultatom.



ZAPREMINA1568 ccm SNAGA190 KS OKRETNI MOMENT400 Nm DIMENZIJE4733/1843/1386 mm MEĐUOSOVINSKI RAZMAK2824 mm UBRZANJE7,9 s MAKS. BRZINA235 km/h POTROŠNJA3,8/4,9/4,2 l EMISIJA CO2109 g/km PRTLJAŽNIK480 l TEŽINA1595 kg GUME225/50 R17

plus


Stil, oprema, potrošnja


minus


cijena



Ono što je znatno manje popularno od prije opisanih detalja i doživljaja je cijena. U osnovi dolazi na 364 tisuća kuna. No što u svrhu personalizacije, što činjenice da ovakve automobile kupuju dobrostojeći građani Lijepe naše, dodatna oprema čini svoje i na konto dodaje još tisuće i tisuće kuna.


Ubace li se tako privlačni lakometalni naplaci te danas iznimno traženi digitalni infotainment dodaci, pa navigacija i eto nas… ma i na 450 tisuća kuna. Izuzmemo li se iz tog kruga, čijoj uostalom platežnoj moći i ne pripadamo, uočit ćemo kako je A5 sportback jako zanimljiv automobil koji uz beskrajnu eleganciju odašilje i poruku kako je i sasvim funkcionalan, posebno u zoni prtljažnika. Korisna elegancija, kako bismo to ukratko mogli prokomentirati.


Nije nam poznato koju premium marku preferirate, no ako ste fokusirani okom, srcem i novčanikom automobile cijene do pola milijuna kuna, ovako složeni, bolje rečeno »skockani« A5 svakako zaslužuje vašu pažnju.