Svjetska premijera

Premijera Ssangyong Rextona: Luksuz kako ga vidi Koreja

Edi Prodan

Raskošna karoserija, luksuzna oprema ali i nešto stariji dizelaš karakteristike su novog Rextona koji je zamijenio model stariji od deset godina



Korejski proizvođač luksuznijih terenaca SsangYong nam dugo nije bio u fokusu zanimanja. Poznat po suradnji s Mercedesom od kojeg je primjerice preuzimao motore, taj se manje poznati »korejac« najviše isticao sa zanimljivom SUV-om Rexton. Posebno je to dolazilo do izražaja sredinom prošlog desetljeća kad se taj model jako dobro nosio s rastućom konkurencijom. Iako je nekoliko puta aktualiziran, nije se mijenjao dulje od deset godina. Što je u današnjem ritmu izmjena modela – neoprostivo.


Da bi uskoro ipak moglo biti drugačije, točnije da će potencijalni kupci SUV-ova u D segmentu itekako zalaziti i u SsangYongove salone pokazuju nam karakteristike novog Rextona. Ponajprije izgled mu je klasičan, ali i sasvim privlačan. Bočna lijina je istina u cjelosti smirena i podređena funkciji, dok je maska izražajna i solidno strukturirana. Unutrašnjost plijeni kvalitetom materijala kao i prostranošću.


Uz klasični postav s pet sjedala, moguća je i konfiguracija s trećim redom sjedala, čime se dobiva mjesta za sedam putnika. Dimenzije su mu poprilično izdašne. Dužina doseže 4850 mm, širina čak 1960 mm, visina 1825, dok mu je međuosovinski razmak 2865 mm. Prtljažnik, u klasičnoj konfiguraciji s pet sjedala ima silno velikih 784 litre, no i težina zbog svega izloženog doseže nešto više od dvije tone.




Nova generacija Rextona dolazi isključivo s jednim motorom. Riječ je o dizelskom agregatu zapremine 2,2 litre koji razvija 181 KS. Okretni moment mu je velikih 400 Nm, a do brzine od 100 km/h dolazi za 11,3 sekunde. Maksimalna mu je brzina vrlo slična broju »konja« – 183 km/h. Kako je iskazano, prosječno mu je dovoljno 7,6 litara mada pokazatelji za potrošnju u gradu koji dolaze skoro do 10 litara, kao i emisija CO2 od 199 g/km ukazuju na to da bi prosjek mogao biti ipak znatno viši od osam litara. Točnije, u slučaju ovog dizelaša ipak je riječ o nešto starijoj tehnologiji od one koju prakticiraju danas najnapredniji dizelaši.


Rexton dolazi s mogućnošću pogona na prednje ili na sve kotače, s manualnim ili automatskim mjenjačem te sa pet ili sedam sjedala. Dolazak na hrvatsko tržište kao i njegova cijena, posebno zbog visoke emisije CO2 još uvijek nisu poznati.